leven voelen, hoe en wanneer

Hoi,

Ik voelde mijn kindje (1e) pas echt rond de 20 weken. Daarvoor veel last van de darmen gehad, dus veel gerommel en waarschijnlijk de eerste bewegingen niet herkend.
Het schijnt ook dat wanneer je placenta aan de voorkant ligt, zoals bij mij het geval was, je het wat later kunt voelen.
 
Hoi Nancy,

Ik voelde voor het eerst 'plopjes' toen ik bijna 17 weken zwanger was.
Nu zit ik op ruim  19 weken en het wordt steeds duidelijker en vaker.
Elke dag voel ik het nu wel minstens een keer.
Het is onze eerste, dus ik vind dat ik het eigenlijk al vrij snel voelde.
Ik hoop dat het voor jou ook bijna zover is!

Groetjes, Anna
 
Hoi ik vraag me af ik ben 11 weken maar volgens mij voel ik al wat in mijn buik of zie ik ze echt vliegen. Ik ben zwanger van mijn 2 kindje. Is het mogeljikom zo vroeg al wat te voelen


Gr. Nancy
 
Ik voelde achteraf gezien vanaf een week of 17 leven, maar ik kon op dat moment het gevoel nog niet thuisbrengen. Wel dat er iets was dat er wel vaak was, maar toch ook wel bekend voelde. In week 19 was dat gevoel een keer zo hard dat ik zeker wist dat dat mijn darmen echt niet meer konden zijn. Nu ben ik 28 weken en verandert het plopjes gevoel van zacht naar steeds harder en verschillende gevoeltjes. Soms is het geen schopje maar een streek langs de binnenkant en dat kriebelt soms behoorlijk! Ik vind het zo gezellig en zal het na de bevalling misschien wel gaan missen.
groejts
greet
 
Quinten: Ik voelde mn dochter al met 10 weken!

Ik stond samen met mijn man voor de spiegel en we zagen gewoon "golven" over mijn buik gaan, zo vroeg al.



Maar je gaat het nog wel genoeg voelen hoor, die van mij heeft met 40 weken mijn ribben gekneusd. :(

 
Ik voelde mijn kindje bij 18 weken voor het eerst. Ik had er een beetje een dubbel gevoel bij op dat moment. Mijn oma is in diezelfde periode nl. overleden . Aan de ene kant vond ik het geweldig dat ik het nieuwe leven van mijn kindje voelde, en aan de andere kant zo triest om een oud leven te moeten loslaten! Het voelde bij mij eerst eigenlijk als darmplofjes om maar te zeggen. Mijn man kon het eerst nog niet voelen. Later werd het steeds duidelijker en nu ben ik zo af en toe een echt schuddebuikje. Leuk......behalve als je wilt slapen ! Ik ben nu 29+2.

Oef Sabine, dat moet pijnlijk zijn geweest!

Groetjes ,
Miranda
 
Hoi,

Volgens mijn verloskundige voel je het bij je eerste kind voor het eerst bewegen rond de 20e week en bij volgende zwangerschappen vanaf ongeveer 16 weken. Je weet dan tenslotte al wat je gaat voelen en hoe je dit dus  'moet' interpreteren.  Veel eerder kan meestal niet eens zei ze, omdat er dan nog veel ruimte zit tussen de baby en de baarmoederwand.

gr Jackje
 
Terug
Bovenaan