Levensduur en snelheid van zaadcellen en eicellen?

Nog even een weetje...
Voor de man is het goed om zink tabletten te slikken, dit is goed voor de kwaliteit en de snelheid van de zaadjes. Daarnaast extra multivitaminen voor een goede conditie van het lichaam. Dit laatste ook voor de vrouw, naast de foliumzuur natuurlijk. (die ik inmiddels al wel in een overdosis in mijn lichaam heb na 8 ronden....en 1 miskraam).

Suc6 allemaal.

Groetjes Ineke

Hier is het allemaal nog een beetje hetzelfde, ik loop al een paar dagen met maandverband rond want je weet maar nooit... Nog altijd een beetje een zeurend gevoel in m'n buik, al heb ik wel gemerkt dat het een beetje 'psychisch' is: dit weekend had ik logees en geen tijd om er aan te denken en heb ik ook bijna niks gevoeld. Nu dus weer wel. We zijn nog maar net begonnen en ik vind nu al dat het wachten lang duurt (=nog anderhalf  Ã  twee weken tot m'n NOD). Hahaha. Wel een klein beetje spannend hoor. Hopelijk krijg ik niet alteveel buikpijn als mocht ik ongesteld worden, vroeger was ik daar twee dagen ziek van en als dat nu ook zo is weet iedereen gelijk dat ik geen pil meer slik (ik lieg niet graag en verzin niet graag smoesjes).
Groetjes Esther.

Hoi,

Spannend,spannend.
Even over die buikpijn tijdens je ongi. Voordat ik aan de pil begon had ik daar ook erg veel last van, lag dan de hele dag in bed met pijn en pijnstillers. Inmiddels ben ik al sinds maart gestopt en tot dusver heb ik daar nog geen last van gehad. Mijn ongesteldheid is ook veel minder dan voorheen.. Vraag me wel es af of dat nu normaal is maar dat kan gewoon na zolang pil gebruik (10 Jaar) en ik ben in mei wel zwanger geweest dus in praktijk moet het kunnen. (probeer ik mijzelf voor te blijven houden!!).
Wat betreft die buikpijn vanaf de eisprong heb ik dat ook. Vorige maand zelf twee volle weken!! Ik dacht echt dat het weer raak was want daar begon het toen ook mee, die ongi-pijn zonder ongi te worden.
Helaas is dit dus een teken dat je ongesteld kunt worden maar tegelijkertijd een zwangerschapsteken en kun je er dus niets van op aan.
Nu wacht ik af tot een duidelijke omhelzing met het toilet!!

Groetjes Ineke

Heee Meiden,
Wat leuk,dit forum,ik herken jullie buikpijnen!!

Esther,ik vond dat ook een hele goeie vraag van jou;hoelang zaadjes leven en hoelang je ei "leeft".
Ik lees ook overal verschillende verhalen!

Ik ben in mei dit jaar gestopt met de pil want we willen graag een tweede kindje.We hebben al een zoon,hij is net 2 geworden.
Toen ik nog aan de pil was had ik elke maand standaard een cyclus van 28 dagen,maar nu ik met de pil gestopt ben,schommelt hij tussen de 22 en 28 dagen...
Ik heb deze maand ook die vreemde buikpijn gevoeld waar jullie het over hebben,nìet die eisprong pijn,maar meer zeurderig,en niet aan één kant dus.
Natuurlijk die dag ook voor de zekerheid ons best gedaan!
Het is nu dus weer afwachten,ik voel nu dus niks meer...

Ben je al ongesteld geworden Esther???

Hoi Roosje
Welkom op het forum. Erg handig voor als je vragen hebt en fijn om  soulmates te hebben  die hetzelfde doormaken als jij.
Ik ben niet ongesteld geworden, en uitgaande van een regelmatige cyclus duurt dat zeker nog 1 1/2 à  2   weken (al heb ik geen idee of ik een regelmatige cyclus heb, hahaha. Ben nog maar net van de pil af. Wel spannend om te ontdekken hoe en wat). Heb nog wel soms wat 'buikpijn' al is het minder. Durf zelfs vandaag zonder maandverband de straat op, haha. Ik heb net een nieuwe vraag gesteld op het forum. Omdat, behalve dat ik een paar dagen buikpijn had,  het  ook wat gevoelig was tijdens het vrijen heb ik eens van binnen gevoeld (ja sorry voor de details) en ik  heb  ontdekt dat mijn baarmoedermond wat opgezwollen is. Mocht je weten wat dit kan zijn graag een antwoord bij 'de nieuwe vraag'.  
Heel veel geluk gewenst bij het klussen, nog even afwachten dus of het 'gelukt' is deze keer!! Spannend...
Groetjes, Esther

Heeee Esther!

Dus als ik het goed begrijp wordt dit jullie eerste "klusronde"?
Ik hoop dat je cyclus regelmatig wordt!
De mijne schommelt dus tussen de 22 en de 28 dagen,zoals ik al zei,maar ik mag niet klagen want met een korte cyclus mogen wij direkt weer klussen na de ongi,en dan duurt het wachten ook niet zolang.
Hmmm...ik zou geen antwoord weten op jou volgende vraag...Heb je ook nog steeds die buikpijn dan?
Ik verwacht mijn NOD vanaf aankomende maandag,dus dat wordt weer spannend!

Groetjes!!!

Terug
Bovenaan