Lichaam 4 maand na bevalling

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo lieve Mama’s </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">4 maand geleden ben ik bevallen van een ontzettend lief meisje, maar nu heb ik nogsteeds wat kwaaltjes etc en ik ben benieuwd of meer mama’s dit hebben ervaren na de bevalling. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">de eerste weken na de bevalling had ik niet echt ergens last van, maar vanaf een maand na de bevalling kreeg ik behoorlijk last van mijn (rug, ribben en liezen) over de hele lengte van mijn rug voelt het alsof alles verkrampt is en rond mijn ribbenkast is het net alsof de boel weer op zijn plek gedrukt word. Ook heb ik op de plek waar ons meisje vaak haar billetjes omhoog drukte tijdens de zwangerschap nog een pijnlijke plek. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik ben bij de huisarts geweest en hij vertelde dat dit spieren zijn. Maar mijn vraag is of meer vrouwen deze klachten herkennen?</p>

Ja! Ik heb nog steeds ontzettende rugpijn, en ook voelt soms mn buik heel raar alsof het allemaal nog niet op zn plek zit ofzo. Onze dochter is nu 5.5 maand. 

[quote quote=10276136]Ja! Ik heb nog steeds ontzettende rugpijn, en ook voelt soms mn buik heel raar alsof het allemaal nog niet op zn plek zit ofzo. Onze dochter is nu 5.5 maand. [/quote]
Inderdaad het rare gevoel in mijn buik herken ik! 

Hoi,
Ik ben 15 maanden geleden bevallen en heb als ik lang sta, loop of door mijn hurken zit nog steeds een raar/zwaar gevoel down under.
Had ook 6 hechtingen dus daar zal het wel aan liggen hoor.

Ook maanden na de bevalling nog last van mijn onderrug na een fikse wandeling. Je lijf heeft veel doorgemaakt hoor met de zwangerschap, bevalling en het herstel.
Je denkt oh poeh ben bevallen, maar het herstel is net zo zwaar en lang als je zwangerschap :)

[quote quote=10276219]Hoi, Ik ben 15 maanden geleden bevallen en heb als ik lang sta, loop of door mijn hurken zit nog steeds een raar/zwaar gevoel down under.Had ook 6 hechtingen dus daar zal het wel aan liggen hoor. Ook maanden na de bevalling nog last van mijn onderrug na een fikse wandeling. Je lijf heeft veel doorgemaakt hoor met de zwangerschap, bevalling en het herstel.Je denkt oh poeh ben bevallen, maar het herstel is net zo zwaar en lang als je zwangerschap [/quote]
Het is inderdaad een aanslag op je lichaam, ik denk vaak "ach het is AL 4 maand geleden" me er niet helemaal van bewust wat mijn lichaam eigenlijk heeft doorgemaakt. 

Ik ben 4,5 maand geleden bevallen. 
Ik had een flinke ruptuur, en het voelt nog steeds niet fijn beneden. 
Ook met koud weer doet het meer pijn.
En als ik lang loop of sta krijg ik last van mijn heupen/bekken. 
En met niesen moet ik echt mijn benen over elkaar heen doen. 

Net als dat ieder kind uniek is en altijd wel afwijkt van 'wat hoort', hebben wij mama's dat ook.
9 mnd zwanger = 9 mnd ontzwangeren. Bij de een gaat het sneller en bij de ander niet. Mijn dochter wordt morgen 1 jr en ik ben nog steeds niet de oude. Ligt geheel aan je eigen gezondheid, leefstijl, gevoeligheden en hoe de zwangerschap/bevalling is geweest.
Hiermee dus zeggend. Geef het tijd. Je hebt iets wonderlijks mee gemaakt. Bedank je lichaam hier voor en zorg voor jezelf. Je herstelt in de tijd die je nodig hebt, niet in de tijd die we zouden willen ?

Als je onzeker bent kun je altijd even bij een bekkenfysiotherapeut een check up doen. Wel even eentje zoeken die is geregistreerd als bekkenfysiotherapeut. Heb je ook geen verwijzing van de huisarts voor nodig! Die fysio kan ook de status van je buikspieren nakijken en voelen of er geen verzakkingen zijn en ook wat oefeningen uitleggen die voor jou geschikt zijn om aan te sterken! 

Terug
Bovenaan