Lichaam 4 maand na bevalling

Zou zeggen, klinkt alsof er een rondje fysio nodig voor de bekkenbodem. Dochtertje is nu bijna 7 weken oud en ben al bij de fysio voor ondersteuning, veel vrouwen wachten hier te lang mee of gaan niet. Ook pijn in de onderrug kan vanuit de bekkenbodem komen, heb ik me laten vertellen.

Een zwaar gevoel down under is zeker een reden om naar de bekkenbodemfysio te gaan, omdat het op een verzakking kan wijzen. 

Geef je borstvoeding? Dan blijven al je banden en gewrichten langer wat losser en gaat het herstel langzamer.
Ik volg een "back in shape" sportklasje en probeer dagelijks bekkenbodem oefeningen te doen, maar ben echt nog lang lang niet de oude. 
Geef het tijd, inderdaad 9 maanden op, 9 maanden af. 

Ik ben ook 4 maanden geleden bevallen van een prachtig meisje (na een bevalling van 40 uur en toen alsnog een keizersnede..)
Ben 3 weken geleden naar een fysiotherapeut gegaan ivm blijvende tintelingen in mijn hand en enorme stijfheid.
De huisarts had al gezegd dat ik waarschijnlijk een operatie zou moeten krijgen ivm carpaal tunnelsyndroom.
De manueeltherapeut heeft mijn rug, nek en armen nagekeken en geconcludeerd dat de tintelingen uit mijn rug en nek komen.
Na flink kraken en trekken heb ik nu nergens meer last van.
Alleen heb ik nog last van stijfheid wanneer ik lang heb gelegen of gezeten. 

Zwangerschap is echt een aanslag op je lijf. Al je gewrichten worden week tijdens de zwangerschap en dat moet allemaal weer 'normaal' worden. 
Ga naar osteopaat, fysio of manueel therapeut en laat je helpen.
Het heeft mij echt veel gebracht, was na 3x klaar.

Terug
Bovenaan