Lichaam na de bevalling

<p>Hoi hoi, </p><p> </p><p>Hier een zoontje van 12 weken. Hoe is het met jullie eigen lichaam ? Ik merk dat ik me heel erg onzeker voel over mijn buik. Tijdens mijn zwangerschap veel aangekomen. Na de bevalling 10 kg afgevallen maar nog steeds zit ik boven de 100kg. En ik wil er maar niet onder. Erg frustrerend. </p>

Herkenbaar: het duurt langer dan je wilt;) Na drie maanden dacht ik dat ik wel weer flink kon gaan sporten, maar dat is niet verstandig. Wel verstandig is om onder begeleiding weer iets te gaan doen, zoals mom in balance. Ook proberen gezond te eten, maar dat is logisch. Ze zeggen 9 maanden op, 9 af..

Ik was in totaal 17 kg aangekomen en nu 11 weken na de bevalling moet ik nog 3,5 kilo. Moet wel zeggen dat ik de eerste 12 al 2 weken na de bevalling kwijt was en toen ging het echt meeeega traag. Nu weet ik ook wel dat 3,5 kg heel weinig is maar ik had echt verwacht dat het met het geven van borstvoeding wel wat sneller zou gaan.

Ik was in totaal 30 kg aangekomen. Vooral in de laatste weken flink veel aangekomen. Nu is mijn zoontje van augustus en in die weken van tegen de 40 graden, hield ik wel flink veel vocht vast. 

Geef het de tijd. Je lichaam moet eerst goed herstellen en pas daarna zijn de kilo's belangrijk, als je er vanaf wilt. Ik heb de eerste 3 maanden gewoon nog in m'n zwangerschapsbroeken gelopen. Ik was 25 kilo aangekomen en dat had ik er ook niet meteen af. Ik denk dat ik de kilo's met een half jaar weer kwijt was en nu een jaar later ben ik zelfs lichter dan voordat ik zwanger raakte. De kleine man laat me de hele dag bewegen, ik eet mee in zijn ritme en drink veel minder alcohol. 

Ik was 12 kilo aangekomen en moet er nu nog 2. Mijn baby is 3 maanden. Moet wel zeggen dat ik 2,5 maand borstvoeding heb gegeven. Dan gaat het sneller! Nu volledig kunstvoeding. Ik let er wel echt op wat ik eet. Begrijp heel goed dat je er onzeker van wordt. 

Herkenbaar hoor. Na mijn eerste bevalling duurde het bijna een jaar voor ik dacht: yes, ik voel me weer blij en mijn lichaam is aardig de oude, al blijft je buik altijd wat flubberiger?
En toen... was ik een maand later weer zwanger ? 13 Weken terug bevallen van nummer 2, en nu is het nog moeilijker en blijven de kilo's er echt aan zitten op mn buik. Na een tweede bevalling wordt het écht niet meer zoals het was? Maarja, ik sport ook weinig en mijn man vindt het prima en ikzelf eigenlijk ook wel. Ik heb 2 kindjes, het hoeft allemaal niet meer zo te zijn als 3 jaar terug, denk ik dan maar.

Terug
Bovenaan