Licht streepje. Week en 1 dag over tijd

Vandaag bloed laten prikken. De huisarts zelf niet gesproken.
Maandag kan ik bellen voor de uitslag.
Voel me wel minder zwanger. Maar dat kan ook gewoon komen omdat ik zo teleurgesteld en in de war was van de negatieve test ipv de dikke positieve die ik had verwacht.
Maar heb nog steeds geen bloeding.

Bloedonderzoek is ook negatief.
☹️
Ik ben echt in de war.
Heb ook zo opgehangen met de assistente, dacht later echt oké en nu?
Morgenvroeg wil ik de verloskundige praktijk hier in het dorp even bellen misschien dat hun mij advies kunnen geven.. 

Oh wat naar! Ik snap dat je in de war bent.. Is je menstruatie intussen al doorgebroken? 
Ik hoop dat de verloskundige uitleg kan geven en dat je vanavond een beetje afleiding kan vinden :( 

Nee ik heb nog steeds geen bloeding. Dat is wat me ook zo in de war maakt. 
Een goede vriendin vroeg (moest het aan iemand kwijt), ben je dan schijnzwanger? Maar zonder goede innesteling kan ik toch geen licht streepje op een test krijgen? Het is toch niet zo dat je lichaam "spontaan" dat hormoon gaat aanmaken. Voelt een beetje alsof ze denkt dat ik het allemaal maar verzin. ☹️
Ik weet wat ik heb gevoeld en gezien....ik ben kort zwanger geweest daar ben ik van overtuigd. En ja mijn lichaam heeft me eerder wel eens voor de gek gehouden. Maar dan had ik bijvoorbeeld alleen zere borsten ofzo. Niet zoals deze keer.....

Hoi gebruiker,
Heel vervelend die onzekerheid zeg. Het kan inderdaad om een vroege miskraam gaan en dat het nog moet worden afgestoten. Je zou daarom om een inwendige echo kunnen vragen. Mijn advies is dan wel om dit bij een gynaecoloog te laten doen, mocht het een miskraam zijn en ze zien iets zitten kan zij direct een behandelplan opstellen een verloskundige niet.
Wat ook kan is dat het toch een valse positieve test was. Heel vervelend, maar ondanks de 99% zekerheid van die testen kan het wel voorkomen. En het kan natuurlijk ook zijn dat dan hierdoor je kwaaltjes extra aangewakkerd zijn en heftiger over kwamen en het dus mogelijk wel om een schijnzwangerschap gaat. Heb je 1 of meerdere testen gedaan?
Ik zou niet zeggen dat ze denkt dat je het allemaal verzint. Ik denk dat ze het goed bedoelt en alleen maar probeert mee te denken en verklaring voor je te zoeken.

Ik probeer ook mee te denken, een schijnzwangerschap is niet zo waarschijnlijk denk ik, want dan maak je wel HCG aan en zou je test dus positief zijn.
Een vroege miskraam, het zou misschien kunnen, maar ik dacht dat het HCG wel even tijd nodig heeft om te zakken. 
Een vals positieve test kan natuurlijk ook nog..
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, super vervelend dit! 

Vandaag met de verloskundige gebeld.
Die was benieuwd naar de hcg waardes. Dus nogmaals naar de huisarts gebeld. Minder dan 2.
Mocht toch even langskomen vanmiddag. Ze heeft een uitwendige echo gemaakt. En daarop is geen zwangerschap te zien. Wel een verdikking van de wand maar dat was niets geks volgens haar.
Ze adviseert me dan ook om even af te wachten nog een weekje en als er dan nog niks gebeurd toch echt een afspraak maken bij mijn huisarts om te kijken of hij kan ontdekken waarom ik ineens geen menstruatie heb. 

Misschien ben je er zo mee bezig dat menstruatie even uitblijft van de stress? Of toch een miskraam en is je lichaam van slag:)
Klinkt niet alsof je in verwachting bent, nu nog uitzoeken wanneer je menstruatie komt ?

Terug
Bovenaan