Liedjes zingen en voorlezen of een ander bedritueel

Zijn er nog meer moeders die al voorlezen of een liedje zingen voor het slapen gaan?

Ik vertel elke dag in elk geval het volgende versje (of zing het)

S'avonds als ik slapen ga, wijzen 14 engelen mij na
Twee aan mijn hoofdeind
Twee aan mijn voeteneind
twee aan mijn rechterzij
twee aan mijn linkerzij
twee die mij dekken
twee die mij wekken en
twee die mij wijzen naar 's hemels paradijzen

En daarna zeg ik dat ik heel heel veel van hem hou.

Meestal lees ik ook nog voor of zing ik nog andere liedjes. Vandaag kwam ik de hele tekst tegen van slaap kindje slaap (vier coupletten) dat is echt een mooi liedje, dat ga ik ook voortaan elke dag doen. Ik type het nog wel een keer neer want het is zeker de moeite waard.

Annemieke

Ik ben ook een moeder die zingt en een verhaaltje voorleest.
Bij de oudste lees ik altijd een stukje uit een boek dat hij mag kiezen. Daarna zingen we altijd drie liedjes, vaak is dat poesje mauw, in de maneschijn en als laatste zingen we ik ga slapen ik ben moe.
Dit liedje zong ik al toen hij net geboren was en dat is eigenlijk zo gebleven.
Bij Milan zing ik dit liedje altijd als hij de laatste fles heeft gehad rond 21.00 uur. Ik merk dat hij daar heel rustig van word. Als hij straks wat groter is dan zal ook ik hem een verhaaltje voorlezen en daarna het liedje voor hem zingen.

Jolanda

hallo

ik heb wel een klein versje

Slaap lekker, droom maar zacht
de hele avond en de ganse nacht

papa en mama zullen op jou letten
en met enge dromen maken wij korte metten

dus slaap lekker en droom maar zacht
de hele avond en de ganse nacht

doen jullie nu al verhaaltjes voorlezen? en zo ja hoe doen jullie dat dan?

groetjes Veronique en Daniëlle

Voor het slapen gaan zingen wij achter hele hoge bomen in een ver en donker bos.
Dit zingen we vanaf het begin af aan en hij wordt er heel rustig van.
Papa wil ook nog wel ik ga slapen ik ben moe zingen, maar papa is niet zo zingerig, hihi
Hij heeft nu een boek met kinderliedjes dus kan hij ze spelen op de gitaar, dat vind Yoëll erg leuk en zit vol aandacht te kijken naar papa.

Pauline

Ik zing al vanaf dat ik zwanger ben dit liedje:

De Here zegent jou, en Hij beschermt jou
Hij schijnt zijn licht over jouw leven
Hij zal genadig zijn, en heel dichtbij je zijn
Hij zal zijn vrede aan je geven

Hij laat z'n luikjes al zakken als ik begin met het liedje.

En dat voorlezen is hier niet zo'n succes. Vanmiddag weer een nijntje voorgelezen, maar toen halverwege de bladzijden er bijna uitgetrokken werden, ben ik maar overgegaan op nijntje in de kartonnen versie.

Liefs Nelleke

Hey wat een leuke topic,

Na Yoëll z`n laatste maaltijdje hihi...ga ik altijd eerst een boekje met hem lezen..van oma heeft ie nl een boek over de boederij gekregen met op iedere bladzijde een dier...heel leuk we gaan het hele boek `s avonds door en wijs ik de dieren aan en maak het bij behorende geluid erbij...papa ligt dan natuurlijk altijd in een deuk van het lachen haha...

Daarna brengen we hem samen naar boven en dan knuffel ik eerst ff met hem en dan geef ik hem aan papa, dan ga ik naar beneden z`n spulletjes opruimen en dan gaat papa slaap kindje slaap voor hem zingen in eigen versie...

slaap Yoëll slaap.....hihi...we zeggen natuurlijk ook dat we veel van hem houden enzow...maar dat doet iedereen denk ik,,,,

Overdag lezen we ook weleens een boekje en oma leest ook altijd een boekje met hem...hij gaat er echt voor zitten.....en begint bij bekende dingen al echt te lachen....

Leuke topic idd.
Ik doe dat eigenlijk niet, een liedje zingen voor het slapen gaan. Overdag wel een heleboel, maar dan niet. Geef haar altijd wel een zoen op haar hoofdje en zeg dan welterusten. Boekjes lezen doe ik nog niet; m'n dochter (6mnd1/2) vind papier reuze interessant om te scheuren, verfrommelen en in haar mond te steken... Ik heb wel twee kartonen boekjes uit de kast gehaald, dat ga ik binnenkort eens proberen. Zo'n boekje over de boerderij daar ga ik eens naar op zoek, reuze leuk!!!
Ik ben zeker van plan om later voor te lezen voor ze slapen gaat! Hoort een beetje bij opvoeding vind ik persoonlijk.
Groetjes, Esther.

Terug
Bovenaan