Liedjes zingen en voorlezen of een ander bedritueel

Esther bij zeeman hebben ze zulke boekjes voor €1,99. Gister heb ik ze ook gekocht toevallig en inderdaad succes verzekerd. Na een keer of vier moest hij lachen als we bij het varken kwamen (mama knort zo leuk). Toen papa het hoorde rolde hij bijna van de bank, maar toen we papa vroegen wat doet het hertje...... Werd het erg stil hihihihi

Pauline

Leuk he die rituelen! Ik merk dat Wiek daar heel veel waarde aan hecht...Rond 19.00 uur gaan we naar boven, dan krijgt hij zijn pyama aan, of hij gaat eerst in bad. Dan lees ik hem altijd 1 verhaaltje voor uit het alle 365 dagen een verhaal boek!
Nadien neem ik hem altijd mee naar onze kamer, Wiek krijgt altijd zijn laatste fles tussen 19.00 / 19.30 in ons bed....Dan loop ik met hem naar zijn kamertje en die ik het gebedje van:

Ik ga slapen ik ben moe
Doe mijn beide oogjes toe
Here houdt ook deze nacht
Over Wiek getrouw de wacht....

Mijn oma deed ook altijd dit gebedje met mij, beetje nostalgie!

Dan leg ik hem in zijn bedje, dan knuffelen wij zijn knuffels, vader en ik...en dan gaat ie slapen....
Brabbelt nog 5 minuten en weg van de snelweg....heerlijk!

ANDREA mama van WIEK 25/07/2006

Als marissa naar bed gaat zeggen we eerst uitgebreid weltrusten tegen papa en de poes beneden. Boven tandjes (die 2 hele!) poetsen, schone luier en pyamaatje aan. Ondertussen zet ik de cd met kinderliedjes aan. Dan nog even weltrusten zeggen tegen de behangrand waar Winny the Poeh opstaat en dan in bedje leggen. Ze pakt dan altijd gelijk haar todje. We eindigen altijd met het liedje op de cd van "Naar bed naar bed zei duimelot" ondertussen doe ik het licht uit maar blijf wel bij haar staan. Als het liedje is afgelopen zet ik de cdspeler uit en zeg nogmaals weltrusten en doe de kamerdeur dicht. Meestal valt ze gelijk in slaap. Dit doen we trouwens alleen savonds. Overdag doe ik het speeldoosje aan maar deze speelt maar kort.

Ik heb bij Tess eigenlijk nog niet een vast ritueel maar bij de oudste wel en als ik dan een keer iets vergeet dan helpt hij me echt wel herinneren.

We hebben wel een vast ritueel met uit bed halen, nick gaat dan als eerste en maakt haar slaapzak open en dan zitten ze zo lief tegen elkaar te lachen. Echt genieten vindt ik dat.

Sandra mv nick en tess

Terug
Bovenaan