Lief mannetje ... "wil je asjeblieft gaan doorslapen 's nachts ..."

Beste dames,
Mijn wereldburger Samuel is van 23 Augustus en kan ik zeggen dat hij met zijn ruime 5 maanden al een echte vent is geworden ! Ontwikkelingen ten top en allemaal even positief en geweldig .... MAAAAARRRRRR hij wil nog niet doorslapen.
Ik heb al veel geprobeerd :
* 8 uur naar bed, 10 uur wakker maken voor de fles,
of
* 8 uur laatste fles, in de nacht water geven,
of
* een papfles (Sam krijgt Nutrilon AR, dus is al veel dikker),
of
* hem wakker houden tot 10 uur en flink entertainen....
NIETS werkt...
paps en mams houden zielsveel van dit mannetje, maar er komt een flink feest aan als hij een nachtje doorslaapt.

TIPS ANYONE ?????

Welterusten !!!

Nicky & Sam

Ik weet natuurlijk niet wanneer je jouw mannetje overdag allemaal laat slapen, maar misschien moet je hem overdag dan toch wat minder laten slapen, zodat hij over de dag heen vermoeider wordt en toch 's nachts die schade in moet halen. Siebe is van 22 juli en slaap al een tijdje alleen 's ochtends een uurtje of 1,5-2. Dan 's middags een uurtje of 2-2,5 en als hij 's middags heel vroeg wakker is, wil hij rond een uurtje of 17.00 nog wel eens een heel kort slaapje doen van een half uurtje. Na zijn papfles van 20.00 uur gaat hij naar bed tot de volgende ochtend.

Weet je verder zeker dat hij het niet koud heeft 's nachts??  Verder  zou ik echt gaan proberen om die nachtvoeding eraf te gaan halen. Hij wordt daar natuurlijk ook weer behoorlijk wakker van en zolang dat in zijn ritme zit, valt dat moeilijk te doorbreken. En logisch  beredeneerd hebben ze met 5 maanden geen nachtvoeding meer nodig. Heeft hij een speen en kun je hem daar niet mee sussen en inderdaad toch weer met water beginnen en volhouden. Ze hebben snel genoeg door wanneer er iets veranderd is. Het zal misschien een week (of wellicht 2)  moeilijk zijn, maar ik denk dat het wel zijn vruchten af zal werpen.

Ik wens je ontzettend veel succes toe en hoop dat jullie snel door kunnen slapen. Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.

Groetjes Fonske.

Hey.

Je kan ook proberen om de laatste voeding bijv: om 22:00 uur te geven met wat rijstebloem toevoegen.
En dan voor dat hij zijn laatste voeding krijgt hem lekker rosig maken, door hem heerlijk in badje te stoppen.
En dan van Zwitsal of Natusan die badschuim met rustgevende spul in het water doen.
Ik deed en doe dat nog steeds bij Joëlla en het werkt perfect al van af 2 en halve maand.
 Joëlla slaapt nu van af af 22.00 uur tot 9.00 uur.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sucses.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi Fonske,
ja hij heeft een speen die ik er ongeveer 3x in stop als hij wakker is. Hij begint te praten, nog harder te praten en NOG harder te praten, hoesten, huilen, alles tegelijk en hij kan het langer volhouden als wij. (zo'n 1 1/2 uur en dat 's nachts !!!) ik heb het water geprobeerd, maar hij laat het langs zijn mond eruit glijden met als gevolg dat ik hem moet verschonen in de nacht.
ik geef hem nog een maandje denk ik. Hij slaapt ongeveer hetzelfde als jou kindje. 's ochtends een klein uurtje. 's middags en in de namiddag een uur tot max 2 uur. het is zo'n druk mannetje dat hij het wel nodig heeft -denk ik-
het is echt hopeloos. mijn man heeft een hele drukke baan en gaat om 6 uur eruit, komt vervolgens pas om 7 uur weer thuis, dus ik kan het hem ook niet echt aandoen om hem 1 of 2 weken van zijn slaap te ontzien.
dilemma's dilemma's !!!! heb je nog andere tips ???

kan ik proberen, maar de pap fles werkt niet bij Sam...

Hey.

Je kan ook proberen om de laatste voeding bijv: om 22:00 uur te geven met wat rijstebloem toevoegen.
En dan voor dat hij zijn laatste voeding krijgt hem lekker rosig maken, door hem heerlijk in badje te stoppen.
En dan van Zwitsal of Natusan die badschuim met rustgevende spul in het water doen.
Ik deed en doe dat nog steeds bij Joëlla en het werkt perfect al van af 2 en halve maand.
 Joëlla slaapt nu van af af 22.00 uur tot 9.00 uur.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sucses.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Mijn zoontje is twee weekjes jonger, maar die slaapt ook niet door hoor snachts. Heeft ie wel een paar keer per ongeluk gedaan, maar daarna niet meer. Hij krijgt ook bv en ik geef 'm nog geen bijvoeding dus die papfles kan ik niet proberen. Maar ik vind het niet zo erg hoor. Om ongeveer 5 uur wordt ie wakker, leg ik 'm naast me voor de borst en na 20 minuten zit z'n buikje weer vol en slaapt ie verder en leg ik 'm terug. Maar ik hoef dus ook niet naar beneden om een fles klaar te maken, dat scheelt (doe zelfs tijdens het voeden zelf m'n ogen weer even dicht).
Ik heb 1 nacht geprobeert om hem te laten huilen (om zo de nachtvoeding/speenritueel af te leren). Maar na 50 minuten trok ik het niet meer. Dat vind ik zo zielig. Dan liever de rust en wat langer doorgaan met de nachtvoeding.
Sterkte ermee, hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Liefs Phira

Hoi,

Het is niet één van de beste tips die ik kan geven en hij verdient ook echt de schoonheidsprijs niet, maar misschien moet je er even voor kiezen om hem een paar nachten te laten huilen. Ik weet hoe moeilijk dat is hoor. Wij hadden het op zeker moment met Merijn die toen 2 jaar was en door de geboorte van Siebe en allerlei andere omstandigheden weer 's nachts wakker werd en niet meer wilde slapen. We hebben hem op zeker moment een nacht laten huilen, of beter gezegd laten gillen. Marcel en ik waren toen nog bij elkaar en we moesten elkaar er steeds van weerhouden om er heen te gaan. Uiteindelijk na 2 uur gaf hij het op en sindsdien slaapt hij weer gewoon door.

Nu maakt het natuurlijk qua leeftijd wel een groot verschil, want Merijn was dus al 2 jaar, maar ook kindjes van 5 maanden beginnen al een behoorlijk besef te krijgen van wat er allemaal gebeurt. Ze weten dus snel genoeg dat wanneer ze een keeltje opzetten, er iemand komt die ze geeft wat ze graag willen, aandacht in de vorm van een speen, een fles of gewoon een aai over de bol. Met Siebe heb ik het op zeker moment ook een keer gedaan. Hij was denk ik ook een maand of 5 en ik was er  die nacht al 4 keer naar toe geweest. Vanaf zijn geboorte had hij in die 5 maanden nog maar een keer of 10 doorgeslapen, dus ik was behoorlijk aan het eind van mijn latijn, temeer ook omdat ik er alleen voor sta. Die nacht kon ik het gewoon niet meer aan en bedacht me dat er iets drastisch moest gaan veranderen om er voor te zorgen dat ik er zelf niet aan onderdoor zou gaan. Ik heb hem dus laten huilen en ik kan je verzekeren dat dat niet gemakkelijk was. Met mijn hoofd onder de kussens heb ik geprobeerd er niet naar te luisteren, maar ja, dat valt natuurlijk niet mee als het muisstil is in huis. Ook het feit dat de buren er waarschijnlijk wakker van zouden worden, leidde er bijna toe dat ik er toch naar toe was gegaan, maar ik heb volgehouden. Uiteindelijk was hij na een uurtje stil en sindsdien is hij veel beter gaan slapen en als hij nu wakker wordt,is het vaak met 1 keer een speentje geven  al weer goed.

Nogmaals, deze tip verdiend absoluut niet de schoonheidsprijs, maar soms moet je wat om een bepaald ritme te doorbreken. Je beschrijft dat jouw man een drukke baan heeft en dat dat voor jou een reden is om er toch ook steeds naar toe te gaan, maar misschien kunnen jullie er een keer een weekend voor uittrekken om het te gaan proberen. Uiteindelijk wordt jouw man er ook veel beter van en zou het zo moeten zijn dat jullie met zijn allen heerlijk door kunnen slapen.

Nogmaals heel veel succes. En als je er echt vanaf wilt, zul je er wel even wat moeite voor moeten doen.

Groetjes Fonske.

Kan je man eventueel niet in die tijd, indien het langer duurt dan een paar dagen, ergens anders gaan slapen, bv. op zolder of in een andere kamer. Vaak ligt dat al een stuk rustiger en oordopjes kunnen ook wonderen doen.

Terug
Bovenaan