Lief mannetje ... "wil je asjeblieft gaan doorslapen 's nachts ..."

Dames,
Ik heb Ben opgebeld en we hebben besloten jullie goed bedoelde adviezen op te volgen .. we gaan dit weekend met oordoppen en hoofd onder de kussens de nacht in !
We proberen het alleen dit weekend, lukt het niet dan probeer ik het gewoon een maandje laten nog eens ofzo. Hij is nu ook bezig met het beroemde "sprongetje" dus dat werkt ook niet mee !
dames, bedankt voor alle antwoorden !

groetjes, Nicky

ps: ik laat zeker na het weekend horen hoe het is afgelopen, want als het op mijn zoontje aankomt ben ik een erg zwak persoon !!!

Lieve Nicky_Sam,

Ook mijn poppetje, Isa van 7 maanden, heeft nog geen nacht doorgeslapen en ook wij (met name ik; ook mijn vriend draait onregelmatige diensten en moet dan óf heel vroeg op of is er 's nachts niet, of werkt tot 23.00 u en dan lig ik al in bed) lopen echt op ons tandvlees. Allllleeee tips hebben wij al geprobeerd, de gouden tip zat er voor ons nog niet bij.
Isa gaat om 18.30 - 19.00 u naar bed, dan is ze ook echt knock-out. Overdag slaapt ze 's ochtends een uurtje, rond het middaguur 1 á 2 uurtjes en in de namiddag een uurtje. Da's niet veel, kindjes van deze leeftijd hebben overdag 3 á 4 uurtjes slaap nodig.
Isa valt om 18.30 - 19.00 u als een blokje in slaap en ik hoor haar meestal dan pas aan het begin van de nacht weer. Ik ben wel wat "strenger" geworden de afgelopen tijd in die zin dat ik niet bij elke kick van Isa meer naast haar bed sta. Afgelopen nacht was Isa om  01.00 u wakker. Ze heeft tot ca. 2 uur liggen mopperen/kletsen etc. Toen viel ze zelf weer in slaap.  Tegen 5  uur hoorde ik haar weer en volgens mij heb ik haar zo'n beetje continu af en aan  wakker gehoord tot een uur of 7. Toen heb ik  haar bij mij in bed gelegd. Helaas, net toen Isa in slaap viel, dicht tegen mij aan, ging mijn wekker want ik moest werken vandaag.
Op een goede  nacht  hoef ik er maar 1 á 2 keer uit voor Isa om haar speen te geven en/of een poepluier te verschonen. Maar tijdens  de mindere nachten is het hommeles!

Ik heb gisteren een babyprojector gekocht (heb ik  op dit forum  een onderwerpje van gemaakt) en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.  Misschien helpt het haar om als ze wakker wordt weer slaperig te worden en zelf in slaap te vallen.

Ik weet wel dat het  heeel waarschijnlijk is dat het er toch op neer gaat komen dat we haar inderdaad een aantal nachten achter elkaar moeten laten mopperen (huilen doet Isa pas als ze het echt zat is). Tis door de zure appel heen bijten vrees ik maar oooo wat ben ik er aan toe dat onze meid lekker doortukt 's nachts!

Hou ons maar op de hoogte van je vorderingen, zal ik ook doen!

Liefs Poppetje71

Ik blijf er reclame mee maken; het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom. Was voor mij een wondermiddel, alleen dan wel toen m'n dochter 2 mnd was...

gelukkig ik ben niet de enige...

mijn dochtertje veranderd s nachts ook in een tiran!
wij gaan het ook proberen. laten huilen, slik.hoop dat ik hert volhoud.....

groetjes lizz

Onze Santana van 5 maanden slaapt ook nog niet door, ze komt 1 a 2 keer per nacht en wil dan meestal ook drinken (bv). Ik ben ook echt errrrrgggg toe aan doorslapen, merk dat ik het op zich wel trek, maar dat het energieniveau gewoon laag is.

Ik heb ook het boekje van Ria Blom gelezen over rust, regelmaat, etc. Er staan zeker een hoop nuttige dingen in, maar bij het advies je kind te laten huilen zet ik grote vraagtekens. Ik geloof zeker dat het kan werken, en dat je dus aan je nachtrust toekomt. Maar ten koste van wat?? Ik heb het idee dat baby's niet alleen wakker worden omdat ze honger hebben, een poepbroek of andere lichamelijke ongemakken. Ik denk dat kindjes ook sterke behoefte hebben aan lichamelijk contact en veiligheid. Misschien is dat dus wat ze nodig hebben als ze 's nachts wakker worden.

Door ze te laten huilen (ik bedoel echt brullen voor langere tijd, een beetje pruttelen op zijn tijd moet kunnen natuurlijk) denk ik dat baby's niet de veiligheid voelen die ze nodig hebben. En uiteindelijk 'geven ze het maar op'...

Dat idee is zo tegen mijn natuur, voor mij is dat (nog) niet de oplossing. Ik vertrouw erop dat ze uiteindelijk vanzelf gaat doorslapen en voorlopig probeer ik me niet te druk te maken over de gebroken nachten, zover dat lukt.

Ik heb het volgende artikel gelezen: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/ al_even_bezig/de_nacht_doorslapen.html (even aan elkaar plakken)

En ik realiseer me natuurlijk dat we niet meer in de oertijd leven en ook niet in een afrikaanse stam, maar een hoop dingen die daarin staan kloppen voor mijn gevoel wel.

Dit wilde ik even met jullie delen,

groetjes, Barbara

hoihoi,
Milo is aanstaande woensdag 6 maanden en slaapt ook nog niet door. Ik heb geen tip voor je maar ik geloof echt dat babies niet voor niets 's nachts nog voeding willen. Zoals mijn voorganger geloof ik dus ook echt niet in het 's nachts laten huilen. Ik denk gewoon dat sommige babies het nog nodig hebben en anderen niet...helaas pindakaas, dan er maar een paar keer ui 's nachts.
Succes!
Stephanie

Terug
Bovenaan