LIEGEN?

Hoi meiden,

Sinds wij bezig zijn voor een kindje lijkt het wel of er steeds meer mensen (collega`s, vrienden en familie) vragen of wij nog geen kind(eren) willen. Ik ben bijna 30 en mijn vriend is 23, dus zo`n gekke vraag is het niet. Maar ik zeg dan steevast nee, hoor wij willen eerst nog dit of dat, maar ondertussen zit ik wel een flink potje te liegen!!Maar wil niet dat mensen het weten, want heb geen zin in die vragen of het al gelukt is.. Maar dit vind ik soms ook best lastig hoor!!

Ik heb eigenlijk altijd gezegd als ik bezig ben voor een kindje vertel ik het echt wel aan mijn moeder, maar ik ben van gedachten veranderd...wil het gewoon nog even zo laten..

Herkennen jullie dit ook?

Liefs moi

Prettig weekend

Ik begrijp het en herken het. Heb ook het gevoel dat ik steeds liep te liegen. Totdat ik zwanger was. Toen heb ik mijn excusses gemaakt over het feit dat we gelogen hadden. Iedereen moest lachen. Dat hoort erbij zeiden ze. Nu heb ik net een miskraam gehad. Naaste familie en vrienden weten dus nu dat we bezig zijn. Hoefen we niet meer te liegen.

Hai!
Wij zijn nu 3 maanden aan het proberen onze kinderwens te vervullen. We konden het niet voor ons houden toen we besloten hadden ervoor te gaan en heel snel wisten best wat mensen ervan.Als ik de tijd terug kon draaien, had ik het tegen (bijna)niemand verteld. Niet dat iedereen constant vraagt..en????.., maar ik voel me er toch niet prettig bij. Als je een keer vrolijk bent denken mensen vaak al snel dat het zover is en dan moet je zeggen...nee.. nog niet...Dus als ik het anders kon doen zou ik ook 'liegen'. Ik zie het niet eens als liegen, het is meer iets (heel bijzonders) wat je samen deelt tussen jullie tweetjes houden (of met slechts enkele personen delen)!
Heel veel geluk, groetjes B.

Ik heb een aantal mensen wat verteld: mijn zus, broer, mijn vriends broer en een paar goede vrienden/collega's. Ik heb het heel bewust wel gedaan, omdat ik de neiging heb te veel te malen over dingen die me bezig houden. Op die manier ga ik grote problemen zien, die er niet zijn. Het is voor mij heel goed er met mensen over te praten die ervaring hebben, of die me goed kennen. Zo blijf ik niet in kringetjes denken, maar trek ik mezelf er weer uit. Ik ben blij dat wij het zo hebben gedaan, maar dat heeft dus puur met mijn karakter te maken (en met het feit dat mijn vriend geen geheimen kan bewaren ;-)

Liefs Kiki

Hoi,
Als je dit voor jezelf wil houden dan moeten julie dat zelf weten,ik persoonlijk zou niet willen dat er mensen zijn die weten dat je bezig bent voor een baby het idee alleen al dat ze weten hoe wat en hoe vaak wij "het"doen,nee dit is iets voor ons,
maar het verschilt natuurlijk per persoon zoals Kiki hier boven schrijft zo kun je er ook mee omgaan.(ik wou dat ik dat kon).
Groeten

Hoi Moi, bij mij is er dus echt niemand die het weet. Daar hadden we het van de week al over. Maar wat me nou toch gebeurde! Mijn schoonmoeder is een soort van paranormaal begaafd, die voelt en ziet altijd van alles en vaak klopt het nog ook! Zegt ze tegen me:"El, je hebt een heel wit aura, dat betekent dat je aan een nieuw leven begint" Wat moet ik dáár nou van denken? Ik was inderdaad aan een nieuw leven begonnen, na een behoorlijk mislukt huwelijk. Maar dat nieuwe leven was toch al wel drie jaar geleden begonnen en ze ziet nu pas een wit aura. FIJN, nog een beetje meer spanning en onzekerheid dus. Nog 'maar' tien dagen!
Liefs, el.

hoi hoi bij mij vragen ze het ook maar ik zeg altijd gewoon ik wil wel kinderen maar als daar de tijd rijp voor is en zo hoef je ook niet te liegen en ik heb het ook best wel aan een aantal mensen verteld dat ik ermee bezig ben maar dat ze elke keer weer opnieuw gaan vragen en ben je al zwanger is best wel vervelend en achteraf had ik leiver me mond gehouden gr manuela

Terug
Bovenaan