Liesbreuk

Al vanaf Andries z'n geboorte heb ik zowel de kinderartsen als de ow zo leuke dames van het CB er op gewezen dat ik het zo raar vond dat Andries z'n balzakje soms helemaal opzwelt. Het staat dan echt helemaal bol, en is hard.

Volgens de geleerden kwam dat doordat balletjes op een gegeven moment indalen, maar dat de sluizen daarna moeten sluiten, maar dat soms niet gebeurd. Dat zou vanzelf overgaan.

Maar de laatste maand werd het voorop ook steeds dik en keihard. Ik had er genoeg van en ben naar de huisarts geweest. Die verwees me door naar de uroloog, waar we vorige week zijn geweest voor een echo van z'n scrotum (klinkt vies he).

Arme manneke heeft al vanaf z'n geboorte een liesbreuk! Je hebt gelukkig 2 soorten liesbreuken, de ene is zeer pijnlijk en zakt er een stukje darm in het balzakje. En de andere vorm is dat er buikvocht in het balzakje zakt. Dat doet nauwelijks tot niet pijn. Dat heeft Andries gelukkig.

Komende donderdag heb ik weer een afspraak bij de uroloog. Dan hoor ik hoe en wat. Nou ja, voor zover ik het op internet kan vinden betekend een liesbreuk een kleine ingreep onder algehele narcose. Waarschijnlijk ga ik het erger vinden dan hij, maar goed. Wat moet, dat moet!

Je moet ook overal zelf achteraan.
Donderdag meer!

Margreet
mama van Andries vandaag 5 maanden!!!

Och Margreet, dat meen je niet! Wat slecht! Vooral omdat je het al zo vaak hebt aangegeven...
Heel goed dat je nu zelf naar de huisarts bent gegaan en dat hij je heeft doorverwezen.
Gelukkig heeft je mannetje er geen pijn aan, want stel je voor dat dat ook nog zo was! Ik ben heel benieuwd hoe het CB hierop reageerd als jij straks verteld wat voor fout ze (meerdere malen) hebben gemaakt.

Heel veel succes en sterkte alvast voor de operatie (ik weet wel zeker dat het voor jouw erger is dan voor Andries).

Liefs, Nicole

Wat stom zeg dat niemand dit door had!
Goed dat je hebt doorgepakt!! Gelukkig heeft Andries niet de pijnlijke variant. Veel sterkte voor het mannetje (en jou!)!

x Martha

Ach Margreet, wat een naar nieuws zeg!! Je mama gevoel heeft je duidelijk niet in de steek gelaten!!!

Al is het een kleine ingreep, het is toch een operatie met narcose. Dat het vaak vergoeilijk word gezegd van ach, het is maar een kleine ingreep, is altijd heel anders als het je eigen kind betreft!!!

Ben benieuwd wat de uroloog zegt donderdag!

Maar ik wens jullie alvast veel sterkte!!!

Terug
Bovenaan