Lieve Kreeftje

A

Anoniem

Guest
Hoi

Het is voorkomen normaal dat je je zo voelt. Ik kan het me heel goed voorstellen.
Weet je vriendin wel dat jij ook bezig bent. Eigenlijk had ze gewoon haar vriend mee moeten nemen. Nu word jij zo met de neus op de feiten geduwd. Maar aan de andere kant moet je maar zo denken. Jullie hebben nog kansen om een kindje op een normale manier te verwekken. En wie weet wat er bij haar aan de hand is. En een kindje via de mmm verwekken is niet echt meer iets romatisch en iets prive.
Vind het dan eigenlijk ook wel een beetje dom van haar, dat ze niet wat vaker heeft geklust. Tja sorry dat ik het zeg, maar als je heel graag een kindje wil, wil je toch ook heel graag klussen ja toch.

Meid maak je niet druk en trek het je niet aan, voor je het weet zijn jullie met z'n drieën. Maar effe balen en een minder goeie dag hebben lijkt me heel normaal hoor.

Wat dat klussen betreft, vloei nog een klein beetje. Trouwens jullie doen het de hele periode om de dag he, niet alleen in de vruchtbare he??
Denk dat wij vanaf dag 10 t/m dag 24 of zo klussen. En als we gewoon heel veel zin hebben HA HA !!!
Het ligt er ook aan of ik aan mijn temp. curve kan zien of ik mijn eisprong heb gehad. Ik denk dat ik zolang ik die niet heb gehad, of gezien. Gewoon om de dag doorklus. Anders stop ik bv bij dag 24 en heb ik dan een cyclus van 40 dagen.

Nou ja we zien wel, zolang we er maar van genieten.

Voor jouw heel veel knuffels, en meissi jouw tijd komt ook geloof me maar.

Zet deze maar in een vaas, is om je een beetje op te beuren.
Liefs Doortje

Lieve Doortje,

Dankjewel voor het lieve berichtje, ik zit hier zowat te janken achter de computer.

Mijn vriendin weet dat ik ook zwanger wil raken. Zij heeft de hele tijd zoiets van: jullie zijn maar net bezig en wij al vanaf juni vorig jaar. Ik denk dan op mijn beurt: tja, dat zal dan wel zo zijn, maar wij doen wel effe beter ons best!

Ik snap ook niet dat ze niet vaker klussen! Je wilt het toch graag of niet? Wij hebben ook wel eens zoiets van, daar gaan we weer... maar toch doe je het dan want je weet maar nooit...
Ik kan me er dan echt kwaad om maken dat zij dan zegd dat ze al zolang bezig zijn, maar eigenlijk nog niet één keer echt goed geklust hebben!!

Wij doen inderdaad om de dag klussen en in de vruchtbare periode zlefs vaker, bijvoorbeeld zaterdagmorgen en zondag avond. Vorige maand hebben we dat ook zo gedaan maar dat mocht helaas niet baten.
Toch moeten we het voor ons gevoel zo doen omdat dan toch de kans het grootst is. Ik heb ook ergens gelezen dat je een kans van 50% hebt om zwanger te raken als je 2 tot 3 keer per week klust. Doe je het minder, dan is de kans veel kleiner.

Ik merk dat ik er nu toch alweer veel mee bezig ben omdat ik nu (volgens de berekening tenminste) rond de vruchtbare periode zit. Ook voel ik me sinds weosndag eigenlijk met vlagen misselijk door de dag, en meestal zakt het weg als ik iets eet. Ook voel ik mijn borsten constant, niet dat ze pijn doen maar het is alsof er gewichtjes aanhangen of zo, zodat ik ze beter voel. Klinkt raar maar ik weer anders niet hoe ik het moet omschrijven.

Van de ene kant denk ik dan , zou het... maar dat wimpel ik dan weer snel weg want anders word ik echt gek van mezelf!!

Had trouwens gisteren een ovulatietest gedaan en er was niets op te zien, terwijl ik volgens de site van predictor nu rond mijn vruchtbare periode zit. Maar goed misschien moet het nog komen, of is het al geweest, wie zal het zeggen!!

Tjee, de verhalen worden steeds langer zie ik, is wel gezellig zo hè.

Ik kijk vanavond denk ik ook nog even, want mijn manneke is de hele avond weg (en ik ben niet zo'n held in het alleen thuis zijn savonds, haha dan heb ik wat afleiding)

Nou, fijne avond nog en tot schrijfs En veel plezier met klussen!!!

Liefs kreeftje

Hoi Kreeftje

Sorry was er gisteravond niet.

Wat je vriendin betreft, trek het je niet aan wat ze zegt, jij weet wel beter.
En al jou kwaaltjes, ik weet het niet lijkt me erg vroeg om al te zeggen dat je zwanger bent. Volgens mij krijg je die kwaaltjes pas na de innesteling.
Ik gebruik de site op babybrabbel.org daar heb je een datum calculator en nog een vruchtbaarheids kalander. Enne misschien heb je nu wel een langere of korte cyclus, en dan is je eisprong misschien ook anders.
Trouwens hoe zit dat, na je eisprong heb je dan na 10 of 14 dagen je ongi???
Mijn temp. curve verloopt heel regelmatig. Ik zit gem. op 36.5 een dag heb ik 36.6 gehad, en vandaag had ik 36.4. Dus alles heel normaal. Ik hoop dat dat zo blijft.
Moet nu maar es gaan opletten of bij mij ook van dat slijm te ondekken is.

En ja we zijn gisteravond begonnen met klussen. Ik weet niet of we het om de dag blijven doen, maar in de vruchtbare periode sowieso.
Ik heb ook ergens gelezen dat iedere dag klussen niet goed zou zijn. Dat schreef een verloskundige. De zaadproduktie zou veel minder en zwakker zijn als je het iedere dag doet. Er zouden dan minder zaadjes op weg gaan.????
Misschien moeten jullie dan toch om de dag aan houden, de zaadjes leven immers lang genoeg.
Tenzij je natuurlijk heel veel zin hebt HA HA!!
Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment een soort van verplichting wordt. Zolang als je er maar van kan genieten en het leuk hebt met elkaar is het goed.

Nu effe iets heel andes, hebben jullie een voorkeur voor een jongen of een meisje. Ja ik weet wel als het maar gezond is. Maar toch ???
Ik heb ergens gelezen dat mannelijke (y) zaadjes sneller zwemmen dan de meisjes (x) zaadjes. Dus als je een meisje zou willen moet je voor je eisprong vrijen , dan hebben deze al een voorsprong. Wil je een jongen, dan moet je na de eisprong vrijen. Nou of het allemaal waar is. Je hebt ook die chineese voorspelling, nou ja we zullen het wel zien of het waar is.
Als je zwanger bent, doen jullie dan een pret echo???
En als jullie dan weten wat het word, vertel je het dan ook aan andere???

Nou zoals je ziet weer een heel verhaal en veel vragen. Ik hoop dat jeje avond gisteren toch goed bent door gekomen.
Enne hou er veel lol en plezier in in dat klussen he !!!

Groetjes Doortje

Hoi doortje,

Vanmorgen was mijn temp opeens met 0,4 graden gestegen, dus we hebben het voor de zkerheid vanmorgen ook nog maar effe gdaan (gister morgen ook al, hihi)

Klopt wat je zegd dat je niet leke dag moet klussen maar volgend mij is het tijdens je ei wel goed als je dat doet. Normaal doen wij het om de dag maar vanmorgen hadden we zoiets van: ach, waarom niet, gaan met die banaan!!

Nu weet ik dus eigenlijk wel niet waar mijn klachten vandaan komen?? Ben vandaag, tot nu toe niet misselijk, maar voel mijn borsten wel!!. Nou ja, we zien wel hoe het gaat, we doen in ieder geval ons best en hopen uiteraard op HEEL GOED NIEUWS!!

Ik heb zelf een voorkeur voor een jongen. Mijn mannetje maakt het niet uit. Ik vind dat je best mag zeggen waar je voorkeur naar uit gaat, dat is toch ehelmaal niet erg. Zeker is het belangrijker dat het kindje gezond is, maar daar heb je toch niets over te zeggen.

Ik weet niet of dat waar is van dat sneller zwemmend zaad. Volgens mij zijn namelijk alle zaadjes onzijdig en wordt het geslacht pas bepaald tijdens de celdeling?

Wij willen ook zeker een pretecho laten doen en ook een echo of er niets mankeert, en bij twijfel daarover ook nog verder testen.
We vertellen aan niemand of het een jongen of een meisje wordt, maat ik vind het zelf leuk om te weten. Kun je ook al met bepaalde dingen rekening houden en zo!

Nou, dat was het weer voor vandaag! Veel plezier met klussen en tot schrijfs

Liefs kreeftje

Hoi Doortje en Kreeftje,

Noem het maar brutaal als je wilt  maar ik lees jullie stukjes elke keer met een glimlach op mijn gezicht. Zo herkenbaar! Ik vind ook dat jullie het zo leuk zeggen.. net een colum. Ik blijf nog even meegenieten als jullie het niet erg vinden!

Liefs
Joanna

Hoi Joanna

Lees maar lekker mee hoor, niets prive hier Ha Ha !!!!

Groetjes Doortje

Hoi Kreeftje

Waarschijnlijk heb je dus je eisprong gehad. Volgens mij gaat je temp. eerst omlaag, en dan omhoog. En dan blijft hij hoog. Als je temp omhoog gaat heb je je eisprong al gehad. Ik had ergens een heel mooi en duidelijk voorbeeld van een cycluskaart gezien, maar kan het niet terug vinden.
Maar het is nu wel erg spannend voor jou he! Ik hoop het zo voor je, kom je lekker met z'n drieën terug van vakantie.

Wat betreft de zaadjes hi hi. Wat een onozel woord zaadjes !!!
Maar wat dat betreft, de man bepaald wel degelijk het geslacht, hij heeft x en y zaadjes en wij vrouwen hebben alleen maar x eitjes. Wij kunnen alleen maar meiden maken. Maar als de man een y zaadcel afvuurt Ha Ha dan word het een jongen.

Wij zouden dolgraag een meid willen. Maar eigenlijk maakt het niets uit. En ook wij willen graag van te voren weten wat het wordt. Maar vertellen het aan niemand. Lijkt me alleen zo moeilijk om je niet te verraden met hij of zij, is het maar de baby.

Trouwens gister was mijn zus (5 jaar jonger)hier op bezoek met haar man(klinkt raar, zijn pas 2 weken getrouwd) We hebben het hun verteld dat we bezig zijn. Mijn zus had al iets in de gaten, ze vroeg of ze tante werd. Toen zei ik, het is in de maak. Nou dat was pas een enthousiaste reactie. Ze gilde het bijna uit, ohh word ik tante. En meteen er achter aan, maar dan komt jullie kindje wel ook bij mij logeren he!!
Waarop haar man zei, wel pas als het zindelijk is he!!
Wat hebben we gelachen. Mijn zus was er helemaal vol van, ze wilde alles weten.
Heeft me erg goed gedaan, maar we hebben wel afgesproken dat zij niet iedere maand gaat vragen of het gelukt is.

Effe wat anders, mijn gezicht zit helemaal onder de brobbel. En mijn borsten lijken wel een lava landschap, met allemaal kraters en puisten die op exploderen staan. Zal wel de uitwerking van de pil zijn???

Zie dat het weer een lang verhaal is geworden, ga dus maar es stoppen.

Dooeeeii enne klus ze !!
Groetjes Doortje

Terug
Bovenaan