Lieve/Leuke schoonouders?!

Vroeger konden zowel mijn man als ik niet zo goed met mijn schoonmoeder opschieten. Mijn  schoonouders  waren afstandelijk en  leken ongeinteresseerd. Vorig jaar is  mijn schoonmoeder  erg ziek geworden. Ze heeft kanker in een terminaal stadium. In februari  lag ze  zo slecht dat we zelfs de begrafenis  hebben moeten regelen  maar wonder boven wonder heeft het vooruitzicht van de geboorte van haar eerste kleinkind haar weer een beetje op de been geholpen. En ze is helemaal veranderd! Ontzettend lief en open geworden en dol op haar kleindochter. De vooruitzichten zijn slecht maar we hopen dat ze het nog heel lang volhoudt!
Mijn eigen moeder is ook heel ziek, die heeft in de afgelopen weken twee zware operaties achter de rug en krijgt nu chemotherapie en bestraling. Ook zij heeft overal foto's opgehangen van onze dochter (ook voor haar het eerste kleinkind) en dit helpt haar wel een beetje.

We wonen ver weg van allebei de families. Onze beide ouders kunnen niet naar ons toe komen en met zo'n klein ukkie kun je ook niet  vaak naar de andere kant van het land rijden. Daarom houden we een website bij en maken we veel foto's en filmpjes. Het is wel een rare tijd geweest. Hoogzwanger 's nachts waken bij mijn schoonmoeder in het ziekenhuis en 3 dagen na mijn bevalling hoorde ik van de ziekte van mijn eigen moeder. Maar het gekke is dat ik  sinds de komst van  mijn dochter  alles veel gemakkelijker kan relativeren. Ik geniet van de leuke dingen  en zie wel wat er gebeurt

Hallo

Hier nog iemand met leuke schoonouders
Wij hebben een hele hechte band met mijn schoonouders het zijn hele lieve en gemakkelijke mensen
Moet ook wel als je er naast wil wonen   wij wonen namelijk naast mijn schoonouders mijn man werkt samen met zijn pa en dat gaat altijd goed
Ook gaan we in vakanties wel eens samen weg
En mijn kindjes zijn dol op hun en andersom natuurlijk ook

Groetjes Monique

Mijn schoonouders zijn een brok goede bedoelingen en liefde. Alleen komt het vaak uitermate knullig eruit en dat botst nogal. We doen dus nauwelijks dingen samen. Ach, en zoals Jannetje al zei, mijn partner heeft wel hele leuke schoonouders waar we altijd terecht kunnen!

groetjes Dionne

Nou, mijn schoonmoeder heeft wat irritante kantjes (ze weet het altijd beter op kindergebied: borstvoeden met de stopwatch in de hand en zo en ze trekt Esther bij mijn man uit zijn handen op vaderdag waarna  Esther uiteraard  keihard begint te krijsen), maar afgezien daarvan is het een grote lieverd, hoor! Ze ziet mij als haar dochter en ik heb met haar beter contact dan met mijn eigen moeder. Ze heeft een directiefunctie en jarenlang gestreden om 1 dag vrij te kunnen hebben. En toen ze hoorde dat ik zwanger was, bood ze meteen aan om op te komen passen op die dag zodat Esther niet naar het kdv zou hoeven. Weg vrije dag... We zijn samen op vakantie geweest en mijn schoonouders zijn een top opa en oma voor Esther. Dus hoewel ik af en toe wat kleine frustraties moet spuien heb ik over mijn schoonouders eigenlijk niets te klagen!

Ik vergeet helemaal te reageren. Ik heb een hele lieve schoonvader die van een hele afstandelijke man de liefste opa is geworden die Laura zich kan wensen. Mijn vader is trouwens net zo lief, dus met haar opa's heeft Laura het getroffen. Mijn moeder is ook een hele lieve oma en doet echt precies de dingen zoals wij het zeggen.

Bij mijn schoonvader en zijn vriendin zou ik Laura ook rustig een middag achter laten. Bij mijn eigen ouders ook.

Groetjes Ilona

ik heb pas een topic geopend met als titel: trots op mijn ouders!
Daarin beschreef ik ook dat ik fijne schoonouders heb. Het zijn echt schatten van mensen die alles voor ons doen. Wij zijn sinds 1995 al samen en ik heb 1 keer ruzie gehad met schoonmoeders, ik was toen 15 en echt aan het puberen.Ze hebben ons altijd gesteund in goede en slechte tijden. We hebben samen veel meegemaakt en altijd eerlijk met elkaar kunnen praten.
Ze bemoeien zich niet met de opvoeding van Femke. Ze zijn echt opa en oma. Alles mag en niets moet.
Nee, geen slecht woord over mijn schoonouders. En mijn ouders hetzelfde verhaal.
Ik prijs mezelf zeer gelukkig met beide ouders, ooms en tantes van Femke.
Gr linda

Volmondig kan ik zeggen, blij met mijn ouders en met mijn schoonouders, zijn er altijd als ik ze nodig heb...naomi ( en ilse natuurlijk ook) heeft vorige week voor het eerst gelogeerd bij mijn schoonouders...opa en oma moeten tenslotte genieten van haar en haar grote zus, nu kan het nog tenslotte, zijn nl tegen de 70...
Binnenkort mogen de meiden ook weer bij mijn ouders gaan logeren hoor, want die wachten ook met smart...

Groetjes Yvonne

hallo,

helaas kan ik niet volmondig zeggen dat ik het getroffen heb..... Iedere keer probeer ik het weer maar ze verpest het iedere keer zelf weer!

Jammer want het kan allemaal zo leuk zijn!

Groetjes  Sandra

Terug
Bovenaan