lieve meiden, even een vraag

A

Anoniem

Guest
Hallo dames, Ik leef alweer een paar maanden mee op jullie site en misschien herkennen jullie mijn naam.
Allereerst voor alle zwangeren, gefeliciteerd!!
Er is iets wat ik effe kwijt wil. Mijn vriend wil ook een kindje alleen heeft hij er geen problemen mee als het even duurt. Hij wil dat ik meer doe met mijn leven en vindt het stom dat het stichten van een gezin bij mij op nummer 1 staat. Dames het is toch niet iets wat je even tussen de bedrijven door doet en anderen dingen voorop stelt? Ik hoef mij toch niet te verontschuldigen dat ik dit graag wil en het is toch niet raar of een schande dat een cariere mij geen moer interesseert? Ik ben altijd in de weer met dingen en ik werk gewoon  dus het is niet zo dat ik thuis zit te wachten tot het gebeurd. Wat vinden jullie hiervan? Ik neem aan dat iedereen op dit forum aan niets anders kan denken en heel graag een gezinnetje wil, ja toch??? Of is het vreemd dat ik dit zo ontzettend belangrijk vindt? Mannen!! Pfff het is ook nooit goed!
groetjes Irene.

Hoi pepernootje,

Bedoelt jevriend het misschien niet iets anders? Ik kan me voorstellen dat ie het zwanger worden niet op nr 1 wil laten komen zodat het een obsessie wordt en het klussen een moetje wordt. Dat heb ik namelijk wel een beetje gehad toen ik gestopt was met de pil ging ik gelijk kinderwagens kijken enzo terwijl we het nog met condoom deden de eerste maanden!
Maar wat wil hij dan dat jij gaat doen als je zwanger bent? wil hij graag dat je blijft werken of is ie bang dat jij fultime huismoeder wilt worden? en wat wil je zelf?
En wat is lang duren? Als je nu stopt met de pil kan je in theorie volgende maand zwanger zijn maar bij de meesten duurt het wel minimaal drie maanden.
Veel stof om (nog een keer) over te praten en knopen doorhakken, misschien voor hem moeilijker dan voor jou....

Veel sterkte ermee meid en laat nog eens wat horen!

Groetjes Roos (die nog niet durft te geloven dat ze zwanger is!!)

Roos, echt tof dat je in verwachting bent spannend hoor.
Dank je voor je bericht.
Waarschijnlijk wil hij inderdaad dat het  geen obsessie wordt en dat ik mij  met andere dingen bezig houdt...alleen  schoot het  bij mij  in het verkeerde keelgat.  Het valt niet mee maar ik zal het moeten proberen. Hij wil als ik zwanger ben dat ik gewoon blijf werken, het liefste 38 uur terwijl als je diep in miijn hart kijk ik niet meer dan 2 dagen zou willen werken. Om hem  tegemoet te komen zal ik 3 dagen werken als het zover is... Hij zou het niet erg vinden als het nog een half jaartje duurt, alleen heel misschien ben ik nu al
zwanger want ik had dit weekend o moeten worden. Het kan natuurlijk een dag of twee later zijn dan normaal , hoop het niet natuurlijk...spannend spannend!

groetjes Irene.

Jammer zeg dat je vriend wil dat je 38 uur blijft werken, en hij blijft dan ook fulltime werken? Wie gaat er dan voor de baby zorgen? Kinderopvang is heel leuk maar ik vind zelf 2 dagen genoeg en nog te betalen. Jullie willen toch niet dat je kindje zijn eerste stapjes zet en zijn eerste fruithapje krijgt waar jullie niet bij zijn? Ik zou dat heel erg vinden. Wij kiezen ervoor om mijn vriend fulltime te laten werken en ik 2,5 dag dan kan mijn vriend een dag de kleine verzorgen en  anderhalf dag naar kennissen of naar de kinderopvang.
Het zijn wel moeilijke dingen om over te praten, je hele leven wordt wel op zijn kop gezet en dat zal je vriend ws het moelijkste vinden en ik denk door veel te praten dat ie er wel aan gaat wennen maar kijk uit dat je hem niks 'aanpraat' zodat het jou later misschein wel verweten wordt.

Succes! ook met je nod!! Spannend!
Groetjes Roos

Hoi Roos,

Mijn vriend zou ook wel een dag willen oppassen dus we zullen er wel uit komen denk ik. Ik moet hem nog even goed duidelijk maken dat je geen kinderen krijgt om ze vervolgens onder te brengen in een kinderdagverblijf en inderdaad alle leuke dingen moet missen. Trouwens het heeft dan geen zin om te werken (als je 5 dagen opvang moet betalen!).

Hoe jullie het doen lijkt mij het meest ideale maar goed als mijn vriend ook een dag minder wil vindt ik dat prima.
Je zal wel lekker op een roze wolk zitten nu!? Ben je ook aan het werk? Hoe reageerde je vriend en is het jullie eerste? Leuk zeg!
Ik wil graag vandaag of morgen testen of is het beter een week te wachten???
Wil het zoooo graag, hihi.

groetjes Irene.

Hoi,

Geef hem even de tijd... Mannen zijn hier nou eenmaal nuchterder in en waarschijnlijk vind hij het ook gewoon heel eng. Ik heb een vent thuis die overal eerst een half jaar aan moet wennen (gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden, haha). Een man denkt in getallen; hoeveel gaat dit kind mij kosten? Hoeveel vrije tijd raak ik kwijt? Hoe hard moet er gewerkt worden... Maar als zo'n hummel er eenmaal is dan draaien ze meestal wel bij (niet meteen hoor....ff wennen ;-)

P.s. volg wel je gevoel; ze zijn maar 1 keer klein en je kunt het niet over doen!

Hoi Pepernootje,

Mijn vriend deed ook altojd moeilijk over het minder gaan werken maar nu ziet hij dat beter is. Mannen hebben daar moeite mee en ik weet ook waarom inmiddels. Ze zijn echt bang om hun vrijheid wkijt te raken en hun op dit moment social leven. En uiteindelijk komt iedereen eruit. En julie ook vast wel.
En inderdaad als hij jou fulltime wil laten doorwerken waarom dan een kind want word dan opgevoed door de juffvrouwen van kinderdagverblijf en dan werkl je voor kinderdagverblijf. Nee niet doen dus. Heb ik ook voor gevochten en is me gelukt. Succes ermee en ik zal voor je duimen dat nu raak is. En dan moeten jullie echt duidelijk afspraken maken hoor voor na je verlof en minder werken.
Ik zelf werk nog drie hele dagen en ben nu dus zwanger van de tweede en wil liefst na verlof dus nog een dag minder gaan werken maar we zien wel hoe gaat.
En tijdens mijn zwangerschap ben ik wel gewoon fulltime blijven werken hoor is ook normaal dat je dat doet. Je kan tenslotte 4-6 weken voor de bevalling verlof opnemen en dan heb je tijd genoeg om te tutten en alles te regelen geloof me maar.

Raad je alleen aan als je zw bent om rond de 15de week al alles te bestellen zoals kinderwagen, kamertje etc, zit namelijk 15 wk levertijd op.

Succes meid,

Liefs van mij,zoontje 16mnd en kruimeltje 6wk+5dg.

Lieve Pepernootje,

Ik las je berichtje en moest toch even reageren. Ik zal je mijn verhaal even vertellen. Ik was ongeveer 24 jaar en we wilden kinderen (als alles goed zou gaan natuurlijk), dat stond vast. In een opwelling heeft toen mijn vriend gezegd... stop gewoon maar met de pil. We zien het wel! Heel veel vrienden om ons heen hadden moeite met zwanger raken dus we vonden het niet zo vanzelfsprekend dat het bij ons heel snel zou gaan. Je raad het al... meteen de eerste keer of de tweede keer: zwanger! Ik zie nog het gezicht van mijn vriend voor me. Maar dat had hij niet verwacht??!?!? Dit was wel heel snel... zijn eerste reactie was even van: "oh... maar dan kunnen we echt nooit meer samen motorrijden!". Ik heb hem even de tijd gegeven... zoals ze in deze conversatie al hebben aangegeven: mannen moeten overal aan wennen!

De volgende ochtend was hij dolblij... hij had gewoon even nodig! Nu hebben we inmiddels 2 kinderen en bezig met een 3e. Mijn man had ook het gevoel dat zijn hele leven op zijn kop zou staan op het moment dat we ineens vader en moeder zouden zijn. Maar het is maar net wat je er zelf van maakt! Ik ben het er wel mee eens dat je eigenlijk niet allebij veel kunt blijven werken. Maar .... voor degene die dit wel willen/moeten doen evenveel respect hoor! Maar persoonlijk.... nee, je mist zoveel!

Maar het zwanger worden moet geen obsessie zijn. Een vrouw is er heel anders mee bezig als een man. Dat is bij ons nu ook zo! Ik zit   nu een beetje in 'stress'   want vandaag is mijn NOD of morgen. Maar mijn (inmiddels) man is nu naar zijn werk en is er helemaal niet mee bezig!! Pas als het echt gaat spelen... je krijgt een dikke buik of je kindje is geboren dan bestaat er waarschijnlijk voor je vriend niets anders op de wereld meer dan jullie kindje. Ze moeten er gewoon aan wennen! Maar elke man veranderd hoor en ook zijn prioriteiten. Praat er gewoon rustig over maar niet elke dag :)

Heel veel succes met het zwanger worden!

Ik duim voor je!

heitje

Terug
Bovenaan