Lieve meiden

Lieve meiden,

Wat hebben jullie mij goed gedaan! Al die berichtjes, ze hebben echt mij en Har goed geholpen. Natuurlijk weet je niet wat je moet zeggen, dat weten we zelf niet eens...

Veel wijzer zijn we nog niet geworden. We zijn alleen heel goed voorbereid. De echo van vandaag heeft nogmaals bevestigd dat het inderdaad om een open ruggetje en waterhoofdje gaat. Morgenochtend al moeten we ons melden bij weer een ander ziekenhuis voor vervolgonderzoeken. Onze zoon ( we hebben vandaag gevraagd of ze ons wilden vertellen wat het werd) word morgen van top tot teen onderzocht en gemeten. Dit kan lang duren want hij moet natuurlijk wel meewerken. Daarna gaan ze overleggen, met ons praten en wordt er waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie afgenomen. Misschien is er de kans dat er ' meer ' speelt en is het een chromosonenkwestie.
Het wrange aan die punctie is dat de kans dat je hier een miskraam mee krijgt, groter is dan de kans dat je zwanger wordt van een kindje met spina bifida zoals ze dat officieel zeggen. Nl 0,3   van vruchtwaterpuncties eindigen in een miskraam. Na een week krijgen we dan de uitslag en moeten er beslissingen genomen worden voor de 24 week. Tot dan kan je je kindje eventueel weg laten halen, maar daar wil ik helemaal niet aandenken.

Hoe ik me voel? Het lijkt net of ik over iemand anders praat en er ' boven' zweef. Ik huil, lach, maar het lijkt niet echt. Raar eigenlijk.

Morgen hoop ik op meer en misschien beter nieuws, maar we weten het niet.

Groetjes Hanneke

Lieve Hanneke,

Wat een wereld waar je opeens in terecht bent gekomen...... Puncties, beslissingen, chromosomen, onderzoeken. Pfffff, kan me zó goed voorstellen dat je nog niet beseft dat het over jezelf en jou kindje gaat.

Hoop zo voor jou en je man dat jullie hier sámen doorheen kunnen (maar dat maak ik wel op uit je berichtje) en dat er vrienden en/of familie dicht bij jullie staan. Héél heel heel veel sterkte morgen weer, zal hier zeker een kaarsje voor je aansteken. Probeer bij de dag te leven en vertrouw op je moederschap en -instinct. Wat je ook zult (moeten) beslissen, je kunt het niet fout doen! Want hoe dan ook, jullie zijn de papa en mama van dit kleine jongetje..... Sterkte!!!!

Heel veel liefs
Susan

Lieve Hanneke,
Wat een zware tijd voor jullie! Zo onwerkelijk. Zo onzeker. Fijn dat jullie goed begeleid worden bij alle onderzoeken. Jammer dat het leuke nieuws dat jullie een zoontje krijgen wordt overschaduwd door de onzekerheid en de onderzoeken.
Veel sterkte!!
Laura

Lieve Hanneke

Wat een vreselijk onzekere tijd is dit voor jullie zeg!
Ben zelf nog niet zo lang geleden bevallen, dus kan me die onzekerheid indenken. Als ik jullie onzekerheid natuurlijk vele malen erger....
Ik hoop dat jullie de kracht vinden om overeind te blijven in deze moeilijke tijd en dat jullie weloverwogen beslissingen kunnen nemen. En net als de anderen zeggen: ga je gevoel achterna, dan zit je ALTIJD goed, want moederinstinct en moederliefde is inmens groot!

Veel sterkte en ik denk aan jullei

Margo

Meid! Die onzekerheid... wat vreselijk.
Tis maar goed dat je het allemaal nog niet goed beseft.
Wat een narigheid.

Heel veel kracht en sterkte de komende tijd.
Ben blij dat je de moeite hebt genomen ons op de hoogte te houden.

Dikke knuffel,

Tessie

Hoi Hanneke,

Met kippevel heb ik je verhaal gelezen. Je gaat er onbewust altijd van uit dat alles wel goed zal zijn met zo'n 20 weken echo en dan komt het zo hard aan als het dan niet goed blijkt te zijn....
Veel meiden zeiden het hier al: volg je hart en moederinstinct bij het nemen van de moeilijke beslissingen waar je misschien voor komt te staan.
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode en ook ik ga zeker een kaarsje voor jullie branden!

Heel veel liefs van Cissy

Lieve Hanneke,
Wat een vreselijke tijden gaan jullie tegemoed. Volg je moederhart en maak de juiste keuzes die voor jullie goed voelen. Ik vind het echt heel lief dat je ons zo goed op de hoogte houdt.

Heel veel sterkte en moed.....

Knuffel voor jullie

Lieve Hanneke,

wat fijn dat het forum met al haar berichtjes aan jullie gericht zoveel steun kan geven in deze rare dagen.
Wat kan je heen en weer geslingerd worden hè. Zoveel emoties die door je heen gaan. Zoals Cissy ook schrijft; je verwacht niet dat er iets anders dan kan zijn dan "gewoon" een gezonde baby.
Meer weet ik je niet te schrijven, er zijn zoveel woorden en gedachten maar die kunnen niets wegnemen, dat weet ik wel...

Lieve Hanneke, mag wijsheid je kracht zijn en liefde je raadgever

Liefs
Renske

Terug
Bovenaan