Lieve ouders...

Misschien wat zoetzappig, maar het slaat wel ergens op. Als je voor t eerst een kind krijgt, weet je echt niet wat je te wachten staat (tenminste, ik niet, ik denk ook niet dat je je daar écht op kan voorbereiden). Ik heb er best een beetje 'makkelijk' over gedacht van te voren en ondanks dat ik een super makkelijk jongetje had, heb ik het best weleens moeilijk gehad in het begin.

Het is goed om van te voren te weten dat het niet alleen maar makkelijk en leuk zal zijn. Kindjes huilen en je bent er 24 uur per dag mee bezig (in ieder geval in je hoofd). Slaaptekort, onwennigheid in je nieuwe rol, het gevoel van verantwoordelijkheid etc kan je onzeker maken. Mensen vertellen elkaar van te voren niet dat het ook weleens moeilijk kan zijn (of misschien wordt t wel gezegd, maar weet je t pas als je het zelf ervaart). Iedereen zegt constant: geniet ervan. Ik heb ook weleens gedacht: geniet ervan, geniet ervan, ik vind het gewoon ff niet leuk nu, ja!?

Al zou er maar 1 moeder over 4 weken er even doorheen zitten en dit lezen en het zou helpen te weten dat het nooit ergens vanzelf gaat, dat iedereen moet wennen aan het 'ouderschap', en dat je ook moet wennen aan elkaar (ouders en baby) dan heeft t z'n doel al gehad.

Dus ik vind t geen onzin en kan me best voorstellen dat moeders er de komende tijd misschien wel wat aan hebben als ze zich even onzeker of gewoon niet zo blij voelen, want dat is heel normaal!

groetjes Linda

Ik ben het helemaal eens met Linda. Ik ben nog geen moeder, maar ik besef me heel goed dat het niet 1 grote roze wolk is.

Ik vind het inderdaad erg jammer dat er alleen maar leuke verhalen over baby's de ronde doen en dat je als kersverse ouders vooral niet mag zeggen dat het ook best zwaar is.

Ik ken inmiddels genoeg vrouwen die na geruime tijd pas durfde te vertellen dat het niet altijd even leuk was. De bekende kraamtranen. Maar daar hoor je niks over als iemand net bevallen is.

Iedereen moet ermee doen wat ie wil. De een kan het zoetsappig vinden, de ander kan er wat aan hebben! Ik wel in ieder geval!

Terug
Bovenaan