Liga eerst stap koekjes, wie ervaring?

Hallo meiden,

Ik heb hier Liga eerste stap koekjes in huis liggen om te verkruimelen.
Wie voegd dit toe en wat heeft dat precies voor nut?
Maakt dit het fruithapje dikker ofzo en voedzamer? Ben benieuwd.

Liefs mama.
 
Hallo, ik heb ook liga eerste hap in huis en heb het al een paar keer geprobeerd door het fruithapje en dat werkt prima. (wel nog met de staafmixer)
Het maakt het inderdaad wat dikker.
Maar wat voor nut het heeft geen idee.
Groetjes Mama van Sem
 
He hoi,

Het kan hele fijne hapjes een wat grove structuur geven, zodat je kindje langzaam aan wat grover leert eten volgens mij. Ik deed het alleen door hele dunne prakjes (peer en appel bijvoorbeeld) en dat ging goed. Maar echt nodig is het niet. Je kunt er wat grotere stukjes doorheen doen, langzaam aan. Zure hapjes worden er ook iets zoeter door, als ze iets blijven weigeren bijvoorbeeld (perzik gaat nu na een paar keer met liga, ook zonder liga naar binnen). Tweede stap liga is leuk om als tussendoortje te geven vanaf 6 maanden. Is echt leuk om te zien hoe mijn meisje daar op knabbelt!

Jootje
 
Hallo,

Ik moet op aanraden van het cb die Liga's gebruiken omdat mijn zoontje niet zo goed meer groeit. Er zitten weer wat extra koolhydraten in en dat heeft hij nu juist nodig. Ik heb het nog niet geprobeerd. Het CB adviseerde mij om het niet door de fruithap te doen, maar gewoon appart met een paar druppeltjes water om het smeuig te maken. Waarom het niet bij de fruithap moet, kan ik je niet vertellen.

Groetjes,

Gretl
 
Hoi mamma's,

Die kleine van mij is 6 maanden en sinds kort geef ik hem de liga. Verkruimeld door fruit vindt hij niet lekker. Hij vindt het geweldig om erop te sabbelen en stukjes op te eten (die zijn zo vies soppig geworden). Stukken haal ik wel uit z'n mondje. Ik blijf het namelijk toch een beetje eng vinden zo zonder tandjes.

als je het geeft, blijf dus wel opletten.

De vraag waarom je het moet geven: Ze hebben sterke behoefte om te kauwen (is mij verteld tenminste).

Veel eetplezier
 
Hoi meiden,

Heb net een liga  samen met een banaan door de blender heen gehaald.
Ga het straks proberen, ben benieuwd...

Oja en Gretl mijn kleine is na een ziekenhuis opname ook onwijs afvallen.
Wat gaf het cb nog meer adviezen nav het aankomen? Wil ook graag dat
ze weer een beetje op gewicht komt maar moet zelf pas over 2 wkn naar
het cb. Hoe moest jij dat trouwens dan gaan doen met die liga en druppels
water? Veel liefs mama.
 
Bij onze oudste deed ik dit in de fles sávonds, want ze moest geen rijstebloem of andere soorten pap. Ik deed het in de keuken machine(hele pak in 1x) en deed het in een bakje en dan elke avond een paar schepjes door de fles

Renate
 
Terug
Bovenaan