Light producten

Hallo allemaal,

Ik had wel eens gehoord dat light producten waar de zoetstof aspartaam inzit voor een miskraam kan zorgen.

Nu heb ik perongeluk vandaag op visite sinas light gehad. Moet ik mij nu zorgen gaan maken. Ik heb namelijk al een miskraam gehad.
 
het valt wel mee hoor mijn vriendin heeft de hele zwangerschap light producten gedronken en ze is bevallen van een gezonde knul. Zelf drink ik veel lightcola en ben al bijna 31 weken zwanger en de kleine deot het goed
Ik denk dat het bangmakerij is hoor.tegenwoordig zit overal zoetstof in.
 
Ach welnee, geen zorgen maken hoor. Aspartaam is zowiezo eigenlijk niet goed voor je, zwanger of niet, maar dat zijn zoveel dingen niet en ik drink het ook zo af en toe. En als het al niet goed zit met je kindje dan is aspartaam echt niet de oorzaak van een miskraam. Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar een glaasje kan geen kwaad. Heel veel succes met je zwangerschap, groetjes...
 
maak je niet zo druk zeg!!!!
net of je van 1 glas light een miskraam zou krijgen. Ik ben nu 40 wkn, heb al die tijd light gedronken plus zoetjes in de koffie en thee.
Ik vind dat je echt wat overdreven bezig bent.
 
Asparataam heeft hetzelfde effect op de foetus als een glas alcohol. Dus van een glaasje zal je kind echt niks oplopen. Ik zou het wel zo min mogelijk gebruiken, net als dat je bier of wijn zult drinken.

groetjes Rianne
 
Nou, het laatste berichtje (15 uur 48)verbaast me enorm. Daar heb ik nog nooit van gehoord of gelezen. Ik ben zelf erg voorzichtig met wat ik eet en drink, maar light producten zoals cafeine vrije cola light of sinas enz drink ik al de hele zwangerschap en het gaat allemaal heel voorspoedig met de baby en met mij. Als ik dezelfde hoeveelheid alcohol had gedronken, dan was ikzelf al opgenomen, laat staan dat het met de baby goed was gegaan.
Aspartaam is inderdaad niet erg gezond, maar zo slecht?????

En wat anoniem van 15 uur 14 betreft. Het lijkt misschien overdreven dat deze vraag werd gesteld, maar als je soms de antwoorden ziet, vind ik het niet raar ook. Je zou toch niets meer aan durven raken.

Kortom: maak je zeker niet druk om 1 glaasje sinas.

Veel plezier in je zwangerschap.

groetjes M
 
Ik heb het een tijd geleden aan mij gyneacoloog gevraagd, het antwoord was dat je best een paar glaasjes light fris mag, maar met mate. Geen liters op een dag dus.

Ik ben zelf nogal verslaafd aan fisherman friend (die sterke snoepjes) daar zit ook geen suiker in maar ik eet er toch een paar per dag. Volgens mij kan het geen kwaad.

groetjes, Jane
 
Ik heb ook gelezen dat asartaam de werking van alcohol heeft op een baby.

Het heeft iets te maken met de afvalproducten van aspartaam die bij de baby kunnen komen. Het heeft niet hetzelfde effect als dronkenschap maar er komen wel veel schadelijke stoffen ineens in de placenta.

Sindsdien drink ik alleen nog bij hoge uitzondering light cola en zo.
 
Terug
Bovenaan