Ligt het aan mij?

We zijn net terug van CB, Christian is nu 6400 gram en 63,5 cm! Goed gegroeid dus, net iets boven het gemiddelde voor zijn leeftijd. Prima toch?
Maar alle mensen, kennissen, familie, echt iedereen maakt de hele tijd maar opmerkingen dat het zo'n grote, dikke baby is!
"Zo dat is echt een flinkerd, he?"
"Zeg, hallo, wat ben jij een grote beer."
"Hoi, hoi, dikkertje-dap! Jij lust wel een flesje, niet!"
"Krijgt hij 5 van zulke grote flessen? Geen wonder dat-ie zo'n speklaag heeft!"
"Zo! Zo! Moet je eens kijken wat hier in de wagen ligt!"

Mijn baby is niet dik!!! Hij is gewoon gemiddeld! Alleen schijnt niemand dat van mij te willen aannemen. Grrrrrrr.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13,5 weken)

Mensen moeten altijd wat op te merken hebben. Vervelend voor jou, maar  laat al die mensen toch kletsen! T is verspilde energie om je daar druk om te maken. Al zou hij een dikkerdje zijn, dat vet is nodig om zich warm te houden en zodra ze straks gaan kruipen/ lopen, is dat zo weer verdwenen!!
En zoals je t zegt, is ie echt niet (te) dik!!!
Geniet van je zoon, t is vast een prachtventje,
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoi
nou,boas zit onder t gemiddelde.hij is met zijn 17 weken ongeveer gelijk aan jou christian en tegen mij zeggen ze hetzelfde!dus nee,het ligt niet aan jou.
mensen willen gewoon wat zeggen denk ik.niks van aantrekken.
groetjes kari

Hoi Karin,

Hier wil ik graag op inhaken... Het is echt verschrikkelijk al die opmerkingen... Onze eerste dochter Lyan was bij de geboorte 4380 gram en 53 cm... Ze groeide erg goed, en kreeg dan heel vaak de opmerking goh, wat is ze dik, of wat ziet ze er goed uit, (met de nadruk op goed) elke keer als ik naar het CB moest dacht ik, ik hoop niet dat ze teveel is gegroeid. Lyan is nu anderhalf en is nog een stevige lange meid. Ze zat de laatste keer met haar gewicht boven het gemiddelde, en met haar lengte boven de bovenlijn, erg lang dus... Dus helemaal niet dik.

Nou heb ik een nog een dochtertje gekregen op 20 februari, zij is dus ook 13,5   week oud, en woog bij de  geboorte 3750 gram en was 50 cm  en ook ik  was afgelopen maandag op het CB... Ze woog toen 5045 gram en was 61 cm, nu roept iedereen goh wat is ze klein voor haar leeftijd, en je zou niet zeggen dat ze al zo oud is, en wat een mugje. Nu denk ik elke keer ik hoop maar dat ze goed gegroeid is... Het maakt je onzeker, en je wordt er gek van.

Maar ik ben er klaar mee, mijn dochters zijn beide super gezond en doen het prima, ze huilen eigenlijk nooit en sliepen beide heel snel door, en dat allemaal op mijn melk. Dus mensen zeg liever niets

Zit er maar niet overin, jou kindje doet het gewoon goed, en laat ze maar praten wij weten wel beter..

Groetjes Anneke

Oja als je het leuk vindt mijn dochters te zien dit is hun site.

www.lyan221105.dreumessite.nl

Tja, iedereen schijnt nou eenmaal een mening te moeten hebben over de maat van je kindje. Bent was een flinke bij de geboorte 8,5 pond en 54 cm. Maar groeit nu niet super op de bv. Hij was de afgelopen maand maar 60 gram aangekomen dus dat is echt te weinig. Toch zei iemand deze week tegen mij wat krijgt hij te eten Pokon? Moraal van dit verhaal, mensen zeggen maar wat. Onze kinderen zijn gewoon perfect qua gewicht en lengte, precies zijn eigen groei....

Judith

Typisch dat iedereen graag iets wil zeggen over het gewicht van baby's.. is hij/zij niet te dik, dan is het wel te dun. Waar halen ze de wijsheid vandaan om opmerkingen erover te maken als ze niet eens precies weten wat de norm is en wat het gewicht en de lengte van je kindje is?

Op zich snap ik best dat mensen een opmerking maken zoals 'wat groeit hij/zij goed' of 'hij/zij wordt al een flinke meid/vent'. Dat is naar mijn idee bedoeld als complimentje en niet zozeer als commentaar over hoe dik of dun je kind is. Maar waar halen ze het lef vandaan om rechtuit te beweren dat je kind te dik is?! Laat staan dingen te zeggen als Dikkertje Dap! Ik zou gewoon een opmerking terug maken en me er verder niks van aantrekken! Babyvet hoort trouwens bij (de meeste) baby's. Senne heeft ook lekker dikke beentjes, heerlijk toch! Laat de mensen maar praten!

Groetjes,
Dionne

Hoi,

Heel herkenbaar. Mano woog bij zijn geboorte 4300 gram en was 57,5 cm lang. Wij horen dus al vanaf dag 1 van iedereen...jeetje die is groot. vanwege zijn lengte was het niet echt een dikkertje maar was alles mooi in proportie. Hij zit in de groeicurve helemaal bovenin met gewicht/lengte en hoofdomtrek. Nu is Mano 7.5 week oud en weeg ongeveer 6000 gram en is ongeveer 59 cm lang. Ik weet dat is best groot voor een baby van 7,5 week. Hij heeft nu ook wel een lekker bolle snoet gekregen. Laat iedereen maar kletsen hoor. Mano krijgt BV en tja hij eet wat hij nodig heeft en ze zeggen ook dat kindjes die BV krijgen in het begin vaak harder groeien qua gewicht dan kindjes die flesvoeding krijgen en dat dat dan later weer recht trekt. Je moet maar zo denken; kindjes met wat spek kunnen wat meer hebben.

groet,
Tamara

Hoi   hoi,
Hier ook ervaring met de mening van andere begon al toen ik zwanger werd. vooral op het schoolplein waar ik mijn zoontje moest ophalen. Nou je wordt ook niet dik weet je het wel zeker dat je zwanger bent (wat denk je heb ik het verzonnen). Nou een paar maanden later jeetje jij bent dik je houdt zeker veel vocht vast. Is je baby er eindelijk nou die is klein. En nu is ze bijna 4 maanden en weegt ze zo'n 5100 gram en is het nog steeds die is fijntjes krijgt ze bv heb je wel genoeg grrrrrrrr.
Of je krijgt opmerking over de haren van je kindje zie ik nou dat ze  rossig is?? dat is de eerste toch niet (nee van een andere vader nou goed!!).
Of als je baby huilt heeft ze honger is ze moe ahh moet er niet meer aan denken een baby te hebben..

Nou je ziet heb effe lekker mijn hart kunnen luchten .

groetjes,
marike ian 30-10-2001 joany 09-02-2007

Terug
Bovenaan