Ligt het aan mij?

Hoi,

Volgens mij heeft lyanne gelijk als ze zegt dat mensen het vaak als compliment bedoelen. Ik kijk maar even naar mezelf, als ik een baby zie dan zeg ik heel vaak, oh wat een lekker dikkertje. Niet dat het kind nou zo dik is, maar omdat ik gek ben op lekkere bolle wangetjes en spek- armpjes en -beentjes.
Nu zeggen veel mensen dat ook over mijn zoon (ruim 4 maanden en 7400gr bij 66cm) en als ze dan zeggen dat ie zo lekker dik is dan glim ik van trots.... Hij is namelijk ook om op te vreten (wie vindt dat nou niet van z'n eigen kleintje)
Dus probeer je er niet te veel over op te winden en ga je zeker niet druk erover maken, want ik denk toch echt niet dat de (meeste) mensen het zo bedoelen!

groetje van angela, mv chris

Herkenbaar dat mensen dingen kunnen zeggen waarbij ze absoluut geen benul hebben hoe het over komt. Ze bedoelen het vast goed, maar het komt zo raar over vaak.
Ik kan me er ook aan ergeren hoor, hoewel ik best weet dat het geen zin heeft en ik het beter kan laten gaan. Hier even lekker spuien is ook fijn.... dus doe gerust.
Groetjes Veerle

Hoi Karin,

Ik denk dat het ook komt omdat ze kindjes vergelijken met hoe klein ze zijn in het begin. Ik zeg ook vaak 'dikke druif' tegen Esther terwijl haar gewicht keurig in verhouding is met haar lengte. Maar als je hoe ze nu is vergelijkt met hoe ze was toen ze net geboren was...dan is het echt een klein dikzakje! Dus tenzij mensen zeggen "je moet niet zoveel in die flesjes doen" (mijn vader, die 3 kinderen heeft en de eerste fles nog moet maken), probeer ik me er niet over op te winden.

Groetjes,

Eveline

Hoi Karin,

Laat ze maar praten, mijn zoontje is nu 9 weken en afgelopen maandag bij het CB steeg het schaamrood naar mijn kaken van alle commentaar dat ik kreeg. Hij is nu 65 cm en weegt 7400 gr. Tja, leg die ukkies dan ook niet naast mijn kanjer neer.

Gelukkig heb ik een goede kinderarts daar op het CB want zij wist mij doodeenvoudig te vertellen dat je een kind die op 5 borstvoedingen per dag zit en al vanaf week drie hele nachten doorslaapt niet minder kunt laten groeien dan dat die nu doet. Het is een heerlijk kereltje, goedlachs en kwebbelig (lees brabbelen) Nu is mijn man 1.95m en ikzelf 1.85 dus hij heeft het ook niet van een vreemde.

GENIET ERVAN!!!!!

ach, trek 't je niet aan. wat het belangrijkste is is dat hij groeit en dat doet ie zo te lezen erg goed. beter zo dan andersom moet je maar denken. ik vind het juist een compliment als dat over naima wordt gezegd..

Liefs van Sophie
mama van Quinty 04-10-2004, 40+1, 3110 gram en Naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram

ik hoor dat ook dagelijks en ben er juist apetrots op! Harstikke gezond hoor een baby met speklaag, en natuurlijk is dat niet gek, dat is doodnormaal.

Ik noem hem ook dikkertje-dap en beertje. Het is juist zooooo lekker knuffelen met zo'n stevig babietje.

hoi karin

mijn zoontje (is vandaag  12 weken en 3 dagen)   is op 9 mei (was toen 10 weken)  naar het cb geweest en toen was hij ook al 6150 gram en 64 cm, hij zit ook boven het gemiddelde maar ik heb zoiets van dat is een teken dat het goed met hem gaat. laat de mensen allemaal maar praten hoor, geniet maar lekker van je kind dat doe ik ook haha
mijn man en ik zijn ook allebei vrij lang, hij is 1.83 en ik 1.80 dus hij heeft het niet van een vreemde haha

geniet maar lekker!!

groetjes chantal mv stef 27-02-2007

Terug
Bovenaan