@ Mama van Melanie en Lars: Het geeft niets dat je twee dingen door elkaar hebt gehaald. Dat kan toch gebeuren? Wat lief dat je voor mij, als je er toch bent, bij de drogist wil kijken!! Dat vind ik echt super! Ik heb de Kindival al gehaald, maar dat zijn tabletjes. Ik moet nog even wachten met gebruiken, want mijn dochter is nu even bezig aan een homeopatische kuur van vijf weken. En ik wil niet alles door elkaar gebruiken. Maar ik wil het zeker gaan proberen.
Over een eventuele tweede, ja, ik hoop juist heel erg dat mijn dochter met een broertje of zusje ook meer vermaak heeft. Voor mezelf probeer ik ook te bedenken: hoe groot de kans is dat je 2 huilbaby's krijgt. Niet groot, denk ik. Maar het zal je maar gebeuren... Ik merk dat ik er nu nog last van heb. Vaak heb ik het gevoel dat we het hele eerste jaar hebben "weggegooid". Alles stond in het teken van huilen, huilen, huilen... Hoe we ook ons best deden om er iets van te maken. Het nu niet willen van een tweede voelt heel naar voor mij. Natuurlijk heb je het niet voor het zeggen, je weet nooit of het lukt, maar ik wilde altijd graag twee kids. En het liefst redelijk dicht op elkaar. Dat is soms wel jammer. Maar goed, ik ben ook blij dat ik in ieder geval een mooie dochter heb! Jouw redenering van het leeftijdsverschil bij jouw kinderen spreekt me erg aan. Natuurlijk valt niet alles te plannen, maar dat leeftijdsverschil lijkt me zeker wel wat.
@ Suzan k: Ik vind jouw tip heel leuk, inderdaad niet een uit het boekje, want die tips ken ik zo langzamerhand allemaal uit mijn hoofd. Ik zit alleen met een paar vragen: kruipt jouw zoontje niet meteen uit bed? Ik neem mijn dochter overdag wel eens even mee naar bed, om even te knuffelen en te spelen, maar zodra ze op bed is, wil ze er meteen af. En om nu zelf in een bed met spijlen te gaan slapen, gaat me ook wat te ver...
En wil jouw zoontje dan niet 's nachts ook bij jou in bed slapen? Daar ben ik namelijk zo bang voor. Ik wil dat ze gewoon lekker in haar eigen bedje kan slapen. Want hoe ouder ze wordt, hoe moeilijker het zal zijn om te wennen aan haar eigen bed, denk ik. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.
@ Biasch: Wat toevallig: ik zeg ook altijd dat mijn dochter de beste vorm van anticonceptie is, ook voor andere stellen in mijn omgeving die twijfelen... Als zij toch nog twijfelen, is een huilbaby die je geen enkel moment even bij iemand anders kan brengen niet bepaald een leuk vooruitzicht... haha! Wel bedenk ik me ook steeds dat als er toch een tweede huilbaby komt, ik dan inderdaad veel eerder aan de bel zal trekken, dat ik toch zal proberen of ik dan wel even een oppas kan vinden, zodat ik even bij kan tanken. Fijn trouwens dat jij bij je ouders terecht kan, dat zal toch iets schelen, lijkt mij. Mijn moeder is 11 jaar geleden overleden en mijn vader, ja wat zal ik over mijn vader zeggen? Hij is een lieve man, maar sinds het overlijden van mijn moeder is alles hem te veel en is hij bijna nergens toe in staat. Dat klinkt misschien gemeen, maar zo bedoel ik het niet, hoor. Ik heb ook best veel zorgen om hem.
Fijn voor jou dat je tweede zwangerschap en bevalling beter gingen. Bij mij is zwanger zijn en bevallen ook allemaal niet zo'n pretje geweest. Ik vraag me wel eens af of je dan meer kans hebt op een huilbaby. Ik denk namelijk van wel.
Bedankt voor jullie adviezen en eerlijke verhalen. Dat helpt me zeker! Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En ik vind het helemaal fijn dat er toch nog hoop is voor een eventuele tweede, want die wil ik juist wel heel graag!
Ik weet niet of alle topics blijven of verdwijnen als het forum verandert. Mocht alles verdwijnen, dan laat ik natuurlijk nog wel weten hoe het gaat in een nieuw topic. Het zal trouwens wel even raar zijn, twee dagen geen forum. Want hoewel het me bijna altijd aan tijd ontbreekt om te reageren, lees ik, als het even kan, dagelijks mee.
Groetjes,
Dory