ligt linn (4,5 maanden) echt zo voor

Hallo allemaal,

op het consultatiebureau zeggen ze dat linn voor ligt wat groei en ontwikkeling betreft. hoe ver zijn jullie kids, ik heb   namelijk het idee dat het cb oude gemiddeldes gebruikt.

linn is geboren op 24-11 woog toen 3500 gram en was 50 cm groot.
nu (4 maanden en  twee weken) weegt ze 6980 gram en is 67 cm groot. Ze drinkt meer dan gemiddeld zo'n 1300 cc  in overleg met cb. ze brabbelt al behoorlijk met verschillende klanken en heeft ook ondekt dat ze kan schreeuwen. ook rolt ze sinds gisteren van haar rug naar haar buik en al langer van  buik naar rug. haar handjes heeft ze ook al een tijdje ondekt en vandaag schopte ze met haar voetjes tegen haar babygym (misschien toeval) speeltjes pakt ze  soms zelf en pakt speeltjes met beide handen aan. bij het zitten hoef ik haar hoofdje totaal niet meer te ondersteunen. ook gaat ze uit zichzelf staan als ik haar op  mijn schoot heb zitten.    

ik schrijf dit niet om op te scheppen maar gewoon om te weten of het klopt.

groeten nancy en linn
 
hallo,
Mijn kleine (nu 5 mnd) dee dat ook allemaal met 4 maanden (rollen nog niet toen, dat doet hij pas sinds 2 weken) maar volgens mij is ze dan gewoon goed op "schema" hoor.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn mannetje, toen hij nog geen 10 minuten! oud was hij zijn hoofdje al optilde!, ach misschien zijn onze kindjes wel wat sterker met hun spieren.
Groetjes mama van wally (11-08-2005)
 
goedemiddag,
Onze dochter is van dezelfde leeftijd. Ze is op 23 november geboren. Ze doet  ongeveer hetzelfde als jouw dochter, alleen draait ze nog niet van rug naar buik. Het is toch leuk dat ze wat voor loopt op andere  kinderen. Wat drinkt jouw dochter veel. onze drinkt niet meer dan  1000cc per dag.    
groetjes Laura
 
Hallo

Ik denk inderdaad dat het CB een verouderd systeem hanteert want tegen ons zeggen ze ook elke keer dat Anouk snel is met allerlei dingetjes. Ze doet inderdaad hetzelfde als Linn, alleen niet omdraaien naar haar buik. Maar op d'r buik liggen vindt ze ook helemaal niks want zodra ze op haar buik gelegd wordt draait ze zich om naar haar rug. Wat Nina al zei voor mij hoeft dat ook niet zo ivm draaien in bedje wat ik dus ook eng vind.

Maar nu even een andere vraag zoals jezelf al zei, dat Linn meer drinkt dan normaal, maar het is haast het dubbele van wat Anouk drinkt. Zij drinkt 4 maal 180 ml. Ze heeft er genoeg aan hoor want meestal laat ze in 1 van deze flessen wel 60 ml staan. En ze heeft een fruit- en groentehapje. Ze groeit verder goed en is echt   hollandse  welvaren. Maar wat is nou eigenlijk het maximale wat ze mogen/moeten eten?

groetjes Angelique
 
hallo
onze tweeling doet dat ook allemaal, maar bij ons op cb hebben ze ook gezegt dat dat snel is, dat omrollen hoeven ze pas met 7 maanden te kunnen.
maar ze doen het toch al.

toen dennis 4,5 maanden was was hij 64,5 cm en 6310 gram en sander 59 cm en 5290 gram.
ze wogen toen ze 5,5 maand waren dennis 6630 en 65 cm en sander 6200 en 62 cm.

groetjes manuela
 
Onze zoon Fabian is van 21 november en hij is ook 'snel'   voor zijn leeftijd. Hij rolde met 8 en een halve week al van zijn buik naar zijn rug. Nu rolt hij beide kanten op, maakt geluidjes, gilt, zit heel stevig, pakt speeltjes enz. Drinken doet hij niet zo veel, hij krijgt ca. 800 á 900 cc per dag.
Ik denk dat het niet zoveel zegt als een kind snel is, twee vriendinnen van mij hebben een kindje van anderhalf en het jongetje was ook heel snel met alles in het begin maar uiteindelijk begon hij pas na het jaar met staan en lopen en praten doet hij nog nauwelijks. Het meisje was juist erg laat met alles maar met zeven maanden ontwikkelde ze zich ineens in sneltrein vaart. Rollen, zitten, staan lopen praten, alles kort achter elkaar. Nu rent ze het huis door en kletst de hele dag. Uiteindelijk maakt het dus niet zo veel uit wat ze in het begin doen, ik denk dat de ene baby gewoon heel lichamelijk is ingesteld en snel gaat proberen en dat de andere baby eerst observeert en dan pas actieve dingen gaat doen!

Groetjes, Yvonne
 
Hoi,

Ik wilde even reageren op het aantal cc dat je kindje drink. Ons zoontje stond een tijdje onder behandeling van een kinderarts en deze gaf aan dat 1 liter melk toch wel het maximum is. Meer is niet goed voor de niertjes. Nu is een keer iets meer niet zo erg, maar iedere dag lijkt me niet goed.

groetjes
 
ja die ligt in ieder geval voor op onze meid haha sem was bij geboorte 2920 en 47 cm iig heel klein dus :p
en bij 7 maanden en een beetje was ze 6730 dus  ja ze loopt flink voor haha
maar wij hebben dan ook een klein fijn meiske he ;)
 
Terug
Bovenaan