Ligt ze echt voor op het gemiddelde of valt het wel mee

hallo allemaal,

volgens het cb ligt onze linn behoorlijk voor op haar leeftijdsgenoten ( 8.maanden en twee weken) Ze kruipt al vanaf 7 maanden en loopt inmiddels rond de tafel zonder zich de hele tijd vast te hoeven houden ook al is het niet zo lang. Ik heb een keer geklokt en wat was bijna een minuut.

haar eerste woordje heeft ze ook al gezegd dat is "ja" laten we hopen dat dit voorlopig zo blijft :) :)

wat het eten betreft eet ze:
 8.00 uur  twee bruine boterhammen met smeerkaas of smeerworst en 120 opvolgmelk
10.30 uur een 1/2 potje 8 maanden fruit
13.00 een bord pap gemaakt van 270 water en 9 schepjes melk en 12 lepeltjes granen pap voor baby's vanaf 7 maanden
15.30 de andere helft van het fruitpotje
18.00 eet ze met de pot mee, (kook wel zonder zout)
20.30 een flesje opvolgmelk van 120
en tussendoor nog water vanuit een bekertje, lekker knoeien maar gaat steeds beter.

Ze is inmiddels 79 cm en 10 kilo en 800 gram.

Ligt ze echt voor op het gemiddelde of valt het wel mee

groetjes nancy

Hoi hoi,

Ze ligt in ieder geval voor op mijn zoontje, hij kroop bij 10mnd bij 11mnd kon hij zelf gaan zitten en kon om de tafel lopen bij 13mnd.
Nou moet ik wel zeggen dat hij met 8mnd al 6 woordjes kon zeggen, klappen in de handjes meedoen met 8,5mnd.
Het is gewoon echt heel verschillend per kind, het kan best zijn dat ze dadelijk wat minder zichtbare vooruitgang boekt, maar dan zijn ze weer bezig met dingen als taal ed te ontwikkelen.
Maar wel heel leuk om te zien allemaal het gaat ook zo snel hij is nu al weer 14mnd en als ik nu de baby van mijn vriendin van 3wk zie denk ik, dat leek wel gister dat hij zo was..........

Groetjes Mary jane

Remco is ook zo vlot. Hij wordt morgen 7 maanden en kan sinds vorige week kruipen. Lopen kan hij als ik zijn handen vasthoud. En staan kan hij ook al behoorlijk lang (zo'n 5 minuten). Wel moet ik hem dan in een staande houding zetten, hij trekt zich nog niet op en kan ook nog niet zelf van lig/kruiphouding in zithouding komen.
Maar goed, hij is best vlot, maar er zijn er die nog vlotter zijn.

Groetjes, Barbara

kruipen deed mijn zoontje ook met 7 maanden, maar langs de tafel lopen, pas met 9 of 10. weet ik niet zo goed meer.
maar lekker, joh, zo'n vlot kind. genieten he.
greet

tja je hebt denkers en je hebt doeners he!! die van mij is een denker..
ze is nog lekker baby hihi geen tandjes en nog niet lopen of kruipen.. ik denk dat het een wetenschapster wordt!

xx bren

ps. veel plezier met alle nieuwe ontwikkelingen die komen gaan!

Hoi Nancy,

Ze ligt inderdaad erg voor op schema voor haar leeftijd maar dat  lijkt me juist wel leuk.  Ik maak me juist druk omdat mijn zoontje dat allemaal nog niet doet en hij is al bijna 10 maanden.

Hij kan wel goed zitten en kan van zitten op zijn buik gaan liggen maar kruipen lukt hem nog niet en optrekken of stapjes zetten nog helemaal niet.
Sinds kort kan hij wel aan de tafel staan ( heel kort maar hoor)maar dan moet ik hem zelf neerzetten en er achter blijven zitten.
Hij heeft wel al bijna 7 tanden en brabbelt de hele dag door dus ga er maar vanuit dat de rest van zelf komt.

Groetjes,

Kim ( Kai 17/10/05)

Terug
Bovenaan