Ligt ze echt voor op het gemiddelde of valt het wel mee

Hoi,

Nou, die van ons is ook zo bijdehand hoor! Nu bijna 8 maanden, rolde al om met 4,5 maand, zat met 6,5 maand, kroop al met 6 maanden  en met 7 maanden kon ze zelf al gaan staan als ze zich optrekt aan de box of zo. Ze loopt nu ook al de box rond! Ze is nu 75 cm en 8,5 kilo. Met 7 maanden zei ze voor het eerste mama en papa lukt nu ook al. Ze zegt klanken na en zingt melodieen van liedjes na! Ik was ook al bang dat ze te snel is, maar ja, geen een kind doet alles volgens het boekje. Het gaat wel heel snel allemaal met de ontwikkeling zo, maar ja, je kan het niet tegenhouden. Wij hebben alleen wat problemen met eten en drinken; ze wil niet veel drinken ook geen sap e.d. en het fruithapje hoeft ze ook opeens niet meer!
Succes en groetjes van een trotse moeder!

Hoi,

Ik heb ook een snelle (op sommige vlakken dan). 4 maanden omrollen. 6 maanden los zitten en ze is nu druk bezig met leren kruipen, dat gaat denk ik elk moment lukken. Ondertussen heeft ze nog geen tanden en wil ze niets weten van vaste voeding, vooral niet als ik het zelf gemaakt heb!
Ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Mijn vader zegt altijd: "Voordat ze 18 zijn, kunnen ze allemaal lopen, praten en zijn ze zindelijk". Het tempo maakt dan toch niet uit.

Rosa is nu 61/2 maand, ze is 68 cm en weegt 8 kilo

groetjes,

Desiree

Mijn dochter was precies 6 maanden toen ze zich omrolde, alsof ze erop gewacht had. Die dag ontdekte ik ook een doorkomend tandje bij haar. Volgens mij leest ze alle boekjes en weet ze precies wanneer wat moet, erg gemiddeld dus!

Oh ja, ze is nu 6 maanden en een week weegt 6860 en is 66 centimeter.

Doei, groetjes Marieke

Hoi allemaal,
Het is allemaal zo verschillend!
Zo stond mijn dochtertje Megan wel met 8,5 mnd in de box, maar kruipen deed ze met 10mnd.
Dacht altijd dat ze het over zou slaan, nu is ze 14 mnd en loopt ze alleen!
Praten... praat me er niet van.
Daar ligt ze dus echt voor, ze begint al met zinnetjes te maken! ik ben 31 wk zwanger en ze vind m,n buik erg interessant,zo zei oma van de week , waar is de buik,waarop ze naar mij wees en zei , daar is de buit(=buik) En als de bel gaat zegt ze, Wie,s dat?...Opa?
Ze spreekt natuurlijk nog niet alles goed uit en das wel zo charmant. Maar het begon met 7 mnd en ze heeft iedere dag weer iets nieuws, ze klets ook de hele dag. Dat begint s,morgens met MAMA!!
Gisteren zei ze heel vertederend mijn mama en gaf me een knuffel.Ze zegt al zoveel te veel om op te noemen, ze heeft al een uitgebreide woordenschat.Wil niet opscheppen ,maar vind t wel stoer! Ben natuurlijk erg trots, dus zou me echt niet druk maken als je kindje met iets voor zou liggen eerder als ze achter zou liggen.Megan is nu 14,5 mnd en ze weegt 10.885 gr  en is 79,5 cm lang, volgens het buro ook  iets boven het gemiddelde voor meisjes maar wel in evenwicht.

gr do25

Terug
Bovenaan