Lijkt op eetvraagjes (hieronder) maar dan anders...

Lijkt op de vraag hieronder 'eetvraagjes', sorry maar ik ben me helemaal aan het verdiepen in het voedingschema voor mijn zoontje (nu 6,5 maand).

Op IE-DE-RE website staat er een ander schema, ik wordt er gek van want dit maakt me onzeker over hoe ik het nu doe.
Ik lees veel dat moeders de kleintjes al mee laten met de pot ?!?!?! prak je dit dan? neem aan van wel.Ook lees ik veel dat er al een boterham gegeven wordt, ik ben als de dood dat hij er in stikt?

Ik geef nu dit:
7/8 uur: fles 180 + 5 scheppen
10 uur: fruithapje olvarit 200gr
11/12: papje bambix
16uur: fles 180 + 5 scheppen
18 uur: groentehapje olvarit 200gr
20 uur: fles 180 + 5 scheppen
(soms als hij honger heeft)
22: fles 140 + 4 scheppen

wat adviseren jullie?

thanks alvast...

Liefs Marieke Nuenen

schema aleiyah, 7 maanden

rond 8 uur fles 180 water, 6 schepjes melk stap2
10 uur vers fruit (banaan geprakt, of druiven ontveld of appel in de pureer enz)
12 uur boterham + diksap
14/15 uur 180 water, 6 schepjes melk stap2
17/18 uur met de pot mee eten (tenzij we iets eten wat ze niet mag zoals pittig of uien of kolen)
19/20 uur papfles

ik was met mn eerste kindje ook heel bang dat ze zou stikken in der brood.
maar weet je wat t is:
je bent er continu bij! betekent dat mocht ze stikken, jij je vinger in zijn mond doe, en het brood eruit haalt.
dit gebeurt aslleen als je ze zelf laat rotzooien met bv een broodkortje.
de rest van de boterham geef jij in kleine stukjes en kan ze dus niet stikken.

fruit pureer je idd. een banaan prak ik tegenwoordig, aangezien ze de 6 maanden gepasseerd is, en dus stukjes moet leren eten, ipv alles zo fijn gepureerd.
een appel/ peer doe ik wel in de pureer omdat dat moeilijk te prakken is hahaha.

t avond eten doe ik heel kort in de pureer, zodat het nog wel kleine stukjes zijn (net als in een potje van 6 maanden)

mijn advies is:
kijk niet te veel naar al die schema's maar kijk naar je kindje.
krijgt hij een fles minder dan "zoals het hoort" maar een boterham meer, maar is dat wat hij wilt, doe dit dan lekker.
je kindje geeft aan wat hij wilt, ga daar lekker in mee en hou je niet al te strak aan schema's en tijden. dan ben je zo ontzettend gebonden.

liefs, do

Hallo,

Ik sluit me helemaal bij deze tip aan, je kindje geeft zelf aan wat ze wel en niet willen .Luister enkijk goed naar die kleine

Jurjen is sinds 2/3/ dagen weer op een ander schema gestapt nm

's morgens 8/9 fles 210 met 7 schepjes en 3 schepjes pap
10 uur fruit half potje

ongeveer 11 uur op bed en hij slaapt dan zo wie zo tot 2 uur
als hij wakker is fles 210 met 7 schepjes

om half 5 een heel potje

om half 7 een fles 210 met 7 scheppen en 3 pap

fles is voeding 2 en heb nu bambix vooor 6 mnd en ouder
zo nu en dan krijgt hij een lange vinger, maar gaat niet altijd van harte

groetjes maaike

hoi hio

hier Sabine van de "eetvraagjes" hieronder hihihi

lastig he dat eeuwige zoeken naar wat nu goed is?

Mara krijgt nu:
8.00 180ml+6schepje (deze wil ze pas rond 8,45 en dan de helft nog maar grrr)
10.00 klein potje fruit of 1 vers stuk gepureerd
flesje roosvicee (drinkt ze maar paar slokjes van)
12.00 180ml+6schepje (deze wil ze niet meer, ze wil
dikke pap met lepel of brood in melk)
15.00 100ml yoghurt biogarde met 1liga erdoor
17.30 grote pot warme hap, alle soorten
20.00 180ml+6 schep met 2schep pap(deze wil ze nu ineens in 2 keer grr)

Mara eet zo de hele week alles in 1 keer op en groeit snel (groeistuipen) en dan laat ze weer eens wat staan voor een tijdje. Eerst was fruit niet leuk meer want groente was veeel lekkerder, nu is fruit weer ok maar is de groente niet meer en gaat mondje op slot, of tong uitsteken en na paar keer eet ze gewoon of totaal niet. Eigenwijs gevalletje.
Nachts komt ze maar zelden, meestal als ze een groeistuip heeft en extra fles wil.

En ze is onderhand toe aan brood, ik denk dat ik ochtends ook maar papje ga doen volgende week, met lepeltje voeren en middags brood in haar melk gedipt ofzo. Liever heb ik ochtends en bij bedtijd nog de fles maar ja moet ze wel drinken ach we zien wel heo we het doen.

Ze is morgen 7maand en krijgt voeding 2Comfort en hier mogen ze maximaal 600ml per dag van, nou dat redden we wel.
Warme hap wissel ik af, met of zonder vlees en verschillende groentes, als ze stukjes kan en mag wil ik wel overgaan op zelf maken maar eerst maar eens zo verder

Groetjes en succes
Sabine

Hoi Marieke,

Ik heb hetzelfde probleem.
Levi is 7 mnd en wilde zijn fles van 13.00 ( 200cc) niet meer drinken en zelfs soms die van in de middag niet.
Ik heb het CB gebeld en die zei dat ik hem te veel flesvoeding aanbood.
Toen moest ik plaats van die fles voeding van 13u brood gaan geven. nou ik heb het een paar keer geprobeerd maar telkens blijven er stukjes hangen en stikt hij er bijna in.ik geef dan gewoon kleine stukjes. maar toch blijft het hangen.
Misschien komt het omdat hij nog geen tanden heeft maar het lukt nog niet en ik graai liever geen brood uit zijn keel, dan wacht ik nog wel even.

Nu heeft hij dit schema;

8u fles 200 cc
11u 100gr fruithap pot of vers
13u pap uit een schaaltje = 150 cc water/ 5 scheppen flesv./ 5 scheppen fijne granen
17u groentehap, nu bijna een heel potje en nog een beetje fles er achteraan (100cc), wordt straks als hij het lust yoghurt.
21u pap fles = 150cc water/ 5 scheppen flesv./ 3 scheppen fijne granen.

Ik gebruik geen rijstebloem vanwege opstopping....

Hoop dat je er wat aan hebt.En als je het niet vertrouwd wacht je toch gewoon nog met die snee brood?!

Groetjes Kim

hoi hoi

demi heeft al eens brood gehad het probleem is vooral als het brood te "vers" is dan blijft het plakken aan haar gehemelte en word het een grote plak.

demi krijgt wel al stukken banaan en rijpe zachte peer deze eet ze dan uit haar handje op.
ook eet ze gewoon zo uit de hand liga en soepstengels.

bij mij is meer het probleem dat ze eigenlijk alleen haar flesje wil drinken, soepstengels, liga en fruit wil eten als het andere hoeft ze niet.....
dus het avond eten schiet niet echt op bij ons.
o ja en diksap wil ze drinken veel.

maar frustrerend is dat ze geen avond eten wil .... doet ze mond dicht .... heb geen zin om met haar te gaan vechten om te eten..... maar van de andere kant wil ik haar ook leren alles te eten....
ach ja zal wel goed komen ...

gr.

met jarne hebben we nu een lekker en vooral een vast schema hij is nu 71/5 maand

7.00 fles 235 en een halve boterham
10.00 2 stuks fruit met liga
12.15 fles 200 en een boterham
15.30 2 geprakte liga`s met rosevice
18.00 avond eten ongeveer groot potje en een groot danoontje
20.00 fles 235
hij wil nog geen rosevice of iets anders te drinken hij is echt een hongerlapje

we waren op cb en schrok me wild meneertje is maar 64 cm maar weegt wel 9 kilo vandaar dat zijn broekjes niet meer dichtkunnen haha

Hoi hoi

Wat tips: ik heb stukjes brood in flessemelk gedoopt, wordt het zachter en lekkerder van. Dat eet Mara zo weg, zonder tandjes maar ik geef nu eerst een tijdje pap middags bambix met appel.

Avondeten haalt ze ook alles uit: mondje dicht, of tong uitsteken of huilen als ze de lepel ziet. Ik kwam er al snel achter dat het uitproberen is en niets te maken heeft met welk smaakje ze krijgt. pappa leidde haar af met de tv en toen at ze door, dus tis dan meer kijken wat er gebeurt dan dat ze niet lust.

o welke smaken avondeten krijgen jullie babies?

Mara krijgt:
-bonen, rundvlees, aardappels
-wortels, rundvlees, aardappels
-wortels, kip, rijst
-ham, tomaat, courgette
-gemengde groente
-bloemkool en brocoli in kaas
-pompoen, rundvlees, aardappels

Van fruit krijgt ze ook alle smaakjes:
-appel-peer
-gemengd rood fruit
-gemengd fruit met granen-
-banaan
-mandarijn-abrikoos nogwat
-banaan-ananans nogwat

Alles is een mix van krudivat-AH-C1000. Vind eht zo stom dat alle winkels maar iets van 3 smaken verkopen wat niemand verkoopt

Ze lust alles gelukkig maar watn ik ben redelijk kieskeurig (75%vega en geen stampotten) en paps heeft een eetfobie.

groetjes sabine

Terug
Bovenaan