Lijkt op eetvraagjes (hieronder) maar dan anders...

aleiyah eet alles wat wij eten :)
alleen als we gaan wokken (pittig) eet ze een potje en we zijn voorzichtig met de kolen, maar ze krijgt het wel.
dan krijgt ze een paar happen en de rest gewoon een potje.
macaroni, bruine bonen en rijst zijn favoriet bij aleiyah. bij mn oudste dochter ook whahahaha
sperciebonen is bij beide kids niet zo'n succes.

stampotten eten we hier ook wel, alleen mijn man niet, want die lust t niet :) maar de kids en ik smullen wel lekker :D

potjes hadden we snel gezien. tis veel goedkoper om der lekker met de pot mee te laten eten. scheelt je toch al snel 30 euro per maand. dus geef je fruit en groentje uit potje, scheelt het je 60 euro_.
niet dat heel veel is, maar toch... tis toch weer 60 euro waar je iets anders voor kan doen :D

liefs, do

hoi dames

ik geef potjes fruit en warme hap
aangezien manlief een frituurdieet heeft (zit heel verhaal en eetfobie achter) en ik ook op mijn werk vaak eet is er dus niet elke dag geschikt eten voor onze kleine
ook ben ik bang dat ze dan niet alles krijgt, of voldoende aangezien ik ook weer niet alles lust hihihi.
Vooral wortels dat vind ik echt supersmerig en ik houd niet zo van hollandse pot of vlees en mag een kleintje ook al die vleesvervangers?
Dus hooguit tot ze 1 is krijgt ze potjes. Daarna zie ik wel verder.
Fruit begin ik nu wel beetje met vers, dan eten we samen.
En als ze iets ouder is zal ik ook starten met wat macaroni en aardappels met groente/vlees
en 60 euro in de maand is veel, helemaal als je twee jonge kleintjes hebt. Vriendin van mij zit daar mee en doet toch potjes, oudste is 1,5 en jongste is nu 5mnd en kan dus ook meer gaan eten naast de fles.

groetjes sabine

Hey allemaal,

Hier nog niet zo'n spectaculair schema. Milou (bijna 8 maanden) krijgt smorgens fruit (van alles geprakt/gepureerd), om een uur of 6 een hapje van groente met rijst/aardappels/pasta. Verder borstvoeding op verzoek en de hoeveelheid kan per dag verschillen. Ook krijgt ze af en toe een broodkorst, mini rijstwafel, liga.

Groetjes Jen

Ohja, groente en fruit doen we eigenlijk nooit uit een potje, maak het allemaal zelf. Vaak kook ik de avondhapjes in het weekend, 3 verschillende maaltijdjes voor Milou (allemaal zonder zout) en zo maak ik zelf 7 potjes met 3 verschillende smaken, alles gaat de vriezer in en zo hoef je niet iedere avond te koken voor je kind en hoef je ook geen potjes aan te schaffen.

Iris is gelukkig een goede eter. Ze lust alles, behalve potjes... dat laatste is wel eens lastig, maar dan maar alles vers. Beter dan andersom. Ik blijf gewoon af en toe potje proberen, als ik wegga met haar ofzo, wie weet is het een fase.

@sabine: volgens mij merk je wel aan je kind hoeveel ze nodig heeft. Ik ben het met Iris langzaam gaan opbouwen, eerst fruit, toen groente erbij. Op een gegeven moment at ze alles helemaal op en bleef ze haar mond open houden, sindsdien krijgt ze ook pap s morgens. Gewoon uit een bordje met een lepeltje. Inmiddels gaat ook dat weer schoon op en lijkt ze na haar fles smiddags nog hongerig, dus deze week gaan we beginnen met brood.
Ik hou me niet teveel aan algemene richtlijnen, maar probeer zoveel mogelijk naar haar te kijken. Wat ze wel en niet mag kun je aan het cb vragen en ook op internet kun je van alles vinden.

Gr.
Naomi

@ sabine,

Ze geven over het algemeen zelf al wel aan hoeveel ze willen. Een leuk kookboek voor ukkies is trouwens opperdepop van de albert heijn. Daar heb ik voor mn zoontje en nu voor milou al veel uit gemaakt. Staan ook een hoop leuke gerechten in die je met zn allen kan eten als ze een maand of 10 zijn!!

Over het algemeen hebben kleintjes van een maand of 8 ongeveer 200 gram avondeten nodig.

Eten die van jullie ook zoveel fruit? kan er rustig 2 stuks fruit in een fruithap inkrijgen, goed prakken en ze eet het helemaal schoon op ;)

Pap is hier trouwens niet echt een optie ;) dat bind niet met borstvoeding, blijft gewoon water, echt zooo flauw :p

Liefs Jen

Terug
Bovenaan