lijst met wat je moet hebben.

Hoi meiden,

ze hebben nu bij de Hema kortingen op veel babyspullen, maar de vraag is.
Wat heb je precies nodig?
Vanavond hebben ze extra korting op de aanbiedingen, dus inslaan maar.

Heb thuis wel een lijst, maar niet alles is nodig volgens sommigen.

- hydrofiele doeken
- zeiltje
- zuurstof latende hoeslakentjes
- molton (of wordt dit weer te veel)

groetjes Leeuwtje (15 wkn +3 dagen)

Hi!

De hydrofiele doeken kan je er niet genoeg van hebben, en een molton voor het bedje is ook handig (dan wordt je martasje niet zo vies). Maar zuurstof latende hoeslakentjes heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Ik dacht hoeslaken is hoeslaken, die zijn toch gewoon van katoen?? En een zeiltje mag niet in een wieg of ledikantje, dus ik neem aan dat dat voor jezelf is....
En als je nog dingen mist achteraf....er komt vast nog wel een keer een aanbieding (zeker bij de Hema)...

Succes met inkopen doen! En als je er loopt zie je misschien nog wel dingen waarvan je zegt, he, das handig!!

Groetjes Anne

Hoi Anne, dank je wel voor je snelle reactie.

Ik had begrepen dat een zeiltje wel mag, maar dan niet onder het hoofdje ofzo..

En inderdaad, als het nodig is kan het altijd nog gekocht worden natuurlijk.

Ga ik de hydrofiele doeken maar vast inslaan ha ha

Hoi.

Ik zowat elk zwangerblad/magazine en bij elke babywinkel hebben ze hele lijsten met wat je nodig hebt.
Ze staan ook  op sommige sites van verloskundige praktijken.

Veel succes Minke

Hydrofiel, je kan er niet genoeg van hebben. Je kan ze ook gebruiken als onderlaken in de wandelwagen of als spuugdoek (spuugdoekjes zijn altijd te klein).

Zeiltjes zijn heel handig, want een molton alleen is niet altijd voldoende om het matras te beschermen.

Maar zuurstofdoorlatende onderlakens? Ik heb er nog nooit van gehoord en ik heb ze zeker niet gemist.

De kleinere spullen hoef je niet perse nu al te halen, hoewel het natuurlijk wel leuk shoppen is. De ervaring leert dat de HEMA heel vaak babyspullen in de aanbieding heeft.

Als je voor het eerst zwanger  ben, is het wel handig om je nu te oriënteren op kinderkamers, maxicosi  en kinderwagens, gezien de levertijd van die spullen (duurt bijna altijd langer dan ze zeggen).

Handig is wel om eens om je heen te vragen of je tegen die tijd spullen kan lenen, zoals kruiken  of een  tummietub.

groetjes,
Martine

Hoi,

Ik was vd week al wezen kijken, en via m'n zus hoorde ik dat in ieder geval de hydrofiele doeken/luiers nu met korting te koop is.
De wagen en kamertje hebben we besteld.. kamertje is inderdaad 15 weken levertijd. Is nu dus in januari binnen..mooi op tijd.

We lenen/krijgen ook zeker spullen van andere waaronder van m'n zus, zoals een box, dekentjes, kruiken, aankleed kussen  en een tummy tub heb ik ook al van iemand anders..
Maar zeker leuk om te kijken wat ze allemaal hebben.. De Hema is bij ons in het dorp, dus daar zal ik zeker vaker komen.

Liefs leeuwjte

Hoi Hoi,

Hahah ik was ook al ff bij de Hema geweest.... Dat hydrofiele luiers handig zijn blijkt wel... ze waren allemaal uitverkocht... Wel wat washandjes gekocht en spuugdoekjes,  lakentjes, hoeslakentjes en moltonhoeslakentjes.    Ik begreep dat een zeiltje weer luchtdoorlatend moest zijn, deze heb ik dus nog maar niet gekocht, want ik had geen idee hoe een luchtdorlatend zeiltje eruit ziet.... ze leken me allemaal niet luchtdoorlatend ;-)

Wij willen het wiegje graag bij ons op zolder hebben en het ledikantje gewoon op het slaapkamertje. Als ik zie hoe ik nu 's nachts de trap al afstrompel, door mijn bekken, lijkt het me wel relaxed om ons kindje eerst maar lekker in de buurt te hebben...

Leuk he, al die dingetjes kopen, ik zie zoveel leuke dingetjes... Met kleertjes wacht ik nog maar, want we willen graag weten wat het wordt, nog 2 weken geduld daarvoor...

groetjes Mick

quote: Mickey29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-09-2008 16:13:29'));

Hahah ik was ook al ff bij de Hema geweest.... Dat hydrofiele luiers handig zijn blijkt wel... ze waren allemaal uitverkocht... Wel wat washandjes gekocht en spuugdoekjes,  lakentjes, hoeslakentjes en moltonhoeslakentjes.    Ik begreep dat een zeiltje weer luchtdoorlatend moest zijn, deze heb ik dus nog maar niet gekocht, want ik had geen idee hoe een luchtdorlatend zeiltje eruit ziet.... ze leken me allemaal niet luchtdoorlatend ;-)

Ik heb nog nooit luchtdoorlatende zeiltjes gezien overigens. Maar je moet zo iets ook alleen onder de billen van je kind neerleggen,   niet onder het hoofdje of  in het  hele bed.

Je hebt wel de Aerosleep. Die heb ik wel voor mijn beide kinderen gebruikt (tot een jaar ongeveer). Dat is een dekje dat je op je matrasje legt en als je je neus daarin doet  kan je nog gewoon ademen. Duur maar het gaf me wel een goed gevoel. Daar heb je wel aparte lakentjes voor nodig. Eronder zit een zeiltje dus het is 2 in 1.  

Eigenlijk is het slim eens goed te gaan rondkijken en dan te besluiten wat je kopen wilt in plaats van te hooi en te gras vast wat te kopen. Alleen die hydrofiel luiers. Ik geloof dat je er 12 van nodig hebt....koop er maar vast 24! En dan heb je nog te kort af en toe. Tenminste ik wel, ik gebruikte ze overal voor! Maar ik waste ze ook elke dag overigens.

Je hebt overigens ook de mama   mazzeldagen. Ik geloof de tweede maandag in de maand bij Prenatal 20% korting of zo in kadobonnen. Koop je dan je wagen of kamertje dan kan je lekker gratis shoppen voor de rest. Check de site maar eens.

Terug
Bovenaan