Lijstje december (uitgerekend)

Hoi Machteld,

wat fijn!! Positief bericht, hartstikke goed!!!
Ik vind het ook nogsteeds erg moeilijk om te genieten en om
zorgeloos zwanger te zijn hoor. Komt gewoon door onze eerdere mk.

Is je man nu wel ook heel blij nu hij een kloppend hartje en een bewegend kindje heeft gezien op de echo??
Het is sneu om te horen dat je je mk vooral in je eentje hebt moeten verwerken, want het is niet niks!!!
Mannen kunnen sowieso heerlijk bot op zoiets reageren, die van mij zei doodleuk: ''volgende keer beter!'' alsof ik gewoon maar even pech hebt gehad en kan KIEZEN voor een gezonde zwangerschap de volgende keer, (er al vanuit gaande dat ik makkelijk weer zwanger zou worden...) het viel me zó verkeerd!!!
Maar mannen, tja.. zijn soms helaas wat anders, en bovendien zijn wij degene die het vruchtje in ons hebben gehad, ons zwanger hebben gevoeld en alle verantwoordelijkheden van dien, zij staan er toch meer als een buitenstaander bij ook al willen ze dat niet..

Maar we gaan er helemaal vanuit dat het deze keer goed komt, nietwaar Machteld!!! Draai het maar 's om: er zijn helemaal geen redenen om ervan uit te gaan dat het FOUT zou gaan.. toch??
Ook al had ik de vorige keer een missed abortion (dus geen bloedingen/buikpijn vooraf) tel ik nu elke dag weer als eentje erbij en dan lig ik weer gelukkig 's avonds in bed! Moet er wel bij zeggen dat ik ook vaak onzeker ben hoor, wanneer zou het afnemen??
Dan ben ik naar de wc geweest en check ik toch ff snel op evt. bloedspoortjes, belachelijk misschien, maar gaat automatisch....

Dus over 2 weken weer echo, da's fijn! Ik mag pas over 4 weken weer, maar ik weet dat als ik eerder zou vragen tussendoor omdat ik ongerust ben, dan mag het.

Hoe gaat het nu met de zaak dan? Nogsteeds niet erg rooskleurig??

Liefs Happy

Evelien van harte gefeliciteerd. Ga lekker nagenieten van dit wonder.

Zelfde wil ik ook tegen Machteld zeggen. Ik denk wel een beetje te begrijpen dat het spannend blijft vanwege de mk en zeker in deze tijden met je man. Elke dag erbij tellen lijkt mij ook een goed idee.
Wanneer de spanningen afnemen heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Wel heb ik een vriendin die eerst 3 mk's kreeg (tussen 6 en ruim 11 wkn). Zij heeft op een gegeven moment besloten (bij haar oudste dochter) niet extra echo's meer te laten maken, want leverden alleen maar extra spanning op. Dat heeft haar geholpen. De ergste spanning was er na 13 weken af, maar vervolgens nam het geleidelijk verder af. Dat duurde wel even. Ik hoop dat jij   en jullie ook steeds minder spanning zullen ervaren en dat jullie meer kunnen genieten.

Even nog een grapje: ik kreeg gisteren een sms'js van mijn man die thuis was met de kinderen: De oudste heeft een baby in haar bil. Dit heeft zij ook stug volgehouden. Toen ik thuis was erover gehad en inmiddels had ze ook een baby in de buik (2,5 jaar) en ik moest haar buik aaien (niet dat ze mijn buik al heeft geaaid).

Groetjes, Tamar

Hoi,

Even een snelle update.

Afgelopen maandag weer een echo gehad, vreselijk zenuwachtig weer, maar gelukkig zagen we weer een mooi kloppend hartje en een mooi bewegend kindje.
Alles prima in orde, precies net zover als ik dacht dus de datum blijft 5 dec.

Gr. Jacq

Hoi allemaal.

Nog even en ik heb de echo waar ik zo lang op heb gewacht. Donderdagmorgen.... Daarna ben ik echt zwanger en mogen de kinderen het ook weten. Ik heb voor mijn dochtertje op koninginnedag een zwangere barbie op de kop kunnen tikken.. en voor mijn zoontje wilde ik een mini bliksem mc.queen kopen. Ik kan de ene keer heel positief zijn en de andere keer vliegt het me aan. Maar ja dat was jullie al bekent. We worden wel steeds stiller he? Ik willde eigenlijk vandaag nog vieren dat ik zwanger ben.. Een lekkere tompouce kopen en een ouders van nu of zo. Vannochtend ben ik op een zogenaamde lappenmarkt geweest met maar 3 stoffenkraampjes. Toen ik thuiskwam was ik steen kapot en heb net een heerlijk slaapje gedaan. Mijn dochtertje is vanochtend naar school geweest en ligt nu nog op de grond (parketvloer) te slapen. Wat zijn ze dan lief he? Ik heb het hier nogal druk, want over 3 weken hebben wij dorpsfeest. Wij maken een praalwagen en daar zit heel veel werk in. Lijdt me lekker af.... We zouden de pakken huren maar dat zag er niet uit dus nu naaien we ze toch zelf maar. (met z'n drieen gaan we voor 9 pakken).   Wij doen nu voor de tweede keer mee, daarvoor woonden we in de stad, nooit gedacht dat het echt zo leuk is. WE zijn trouwens niet zo fanatiek dat we er een half jaar mee bezig zijn, in een maand moet het lukken.Groetjes Machteld

hoi allemaal,

nou ik mocht gisteren weer voor controlle naar de v.k.
Leuk want we gingen naar het hartje luisteren.....helemaal voorbereid om het geluid op te nemen....horen we niks.
Erg vervelend, de verloskundige vanuit alle posities maar proberen er een geluid uit te halen....man lief in de stress...ik ook een beetje hoor, gelukkig heeft mijn verloskundige altijd een echo apparaat klaar staan ( geweldige praktijk) dus mochten we nog een keer een kijkje nemen naar onze kleine spruit.

wat een verschil dan al zeg kwa grote e.d. in die paar weken tijd....

dus goede echo, we hebben het hartje zien kloppen ....maar.....ff de baby toegesproken dat hij of zij de volgende keer even wat geluid moet produceren hihihi.

Kan zijn dat we niks horen omdat ik een voorliggende placenta heb.....zei de vk.

hoe is het met jullie????
groetjes moeke77

Hallo,

Vanmorgen even weer naar de verloskundige geweest, ook nu alles prima....ben nu 12,5 weken en met de doptone was het hartje direct te horen...erg fijn om met dat bericht naar huis te gaan.

Momenteel ben ik in een aanvallende mood. Alles en iedereen kan en wil ik de kast wel ff uitstoffen alst moet, haha. Vooral hier opt forum.....wat kan ik me groen en geel ergeren aan bepaalde reacties van dames die niets anders doen dan piepen en klagen omdat ze zooooooooooooooooo moe zijn en zoooooooooo misselijk....vreselijk.
Wat mij wel opvalt op ons forum, van decemberlijstje, dat zulke dames er hier eigelijk niet bij zijn. Iedereen is opgewekt, positief en zien het allemaal zonnig tegemoed. Tuurlijk mag je zeggen hoe je je voelt.....maar er zijn erbij???????????????????????

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan