lijstje voor "vluchttas"

Hallo dames,
Ik ben ook in oktober uitgerekend van onze tweede zoon en lees af en toe mee. Maar ik zag de vluchttas staan en kon het niet laten om even de volgende tip mee te geven. Toen ik tijdens mijn vorige bevalling met 9 cm ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis moest duurde het toen we daar eenmaal waren nogal lang omdat mijn vriend maar niet terugkwam met een rolstoel. Wat bleek, er moest een twee euro muntstuk in de rolstoel en die had hij niet! Gelukkig heeft hij een behulpzame verpleger kunnen vinden, maar wat er bij ons als eerste de tas in gaat is een twee euro muntstuk! Nu weet ik natuurlijk niet of dit voor elk ziekenhuis geldt maar het is handig om van te voren te weten...
Groetjes,
Floor (29w+6d)

Jeeminee, dat moet idd een grote koffer worden. Ik zie mezelf al aankomen met mijn hutkoffer, hahahahahahahaha. Hallo, ik kom EVEN bevallen en ik neem mee..............

Ik had al een tas(je) uitgezocht voor de spullen maar daar past nog niet eens de helft in als ik de lijst zo eens bekijk.
Mijn lijstje is nu al aardig aan het groeien door alle  goede tips. Er staan echt dingen bij waar ik zelf niet zo 1...2.....3 aan gedacht zou hebben.

IEMAND NOG MEER TIPS?

Hallo allemaal,

Wij zitten momenteel op de cursus SamenBevallen; echt een aanrader trouwens! Hier hebben we het onlangs gehad over de vluchtkoffer. Het lijstje is al aardig compleet, hier nog een paar kleine dingetjes:
- labello; voor de droge lippen die je krijgt tijdens het puffen
- erg belangrijk is de tandpasta (voor de partner!). Het schijnt dat je als barende een nog sterkere geur hebt als nu al het geval is en een vieze adem in je nek ziet niemand op te wachten!!!
- (lees) bril
- notitieblokje, voor eventuele aanvullingen op dagboek.

Volgens mij als je alle lijstjes combineert, heb je alles!

Groetjes,
Rolanda

uhum.... even een vraagje:
ik zie in de lijst staan: onderbroeken voor de surfplanken...
moeten we de surfplanken zelf ook meenemen of krijg je daar wat? En hoe zit het met luiers?
gr.
KC

Hallo KC

ik heb vorige keer in een ziekenhuis bevallen ( medise reden) en " de surfplanken" heb ik in ziekenhuis gekregen, ook de luiers voor de baby krijg je daar.

Ik kan ook geen borstvoeding geven  dus heb onze kleine meteen fles gehad, ze hebben in ziekehuis kant en klaar flesjes die ze alleen opwarmen ( bij ziekehuis in Nieuwegein hebben ze Nutrilon, soms hebben ze andere merk )als je  andere voeding wil geven als ze in ziekenhuis hebben, dan moet je ook je eige voeding meneemen, ze zegen dat het niet goed is om zo maar van voeding veranderen. Onze dochter  moest nog 2 weken blijven ( 6 weken te vroeg geboren) dus heb ik haar na paar dagen eige flesje meegebracht.

Dezekeer weer in ziekenhuis bevalen, mijn tasje staat al klaar.
Ga je in ziekenhuis bevalen?

Groetjes Boontje 33w3d

Hoi Boontje,

Bedankt voor de reactie. En de goede tip voor de flesvoeding. Ik wil wel graag bv geven maar als dat evt. niet lukt is het wel goed om rekening mee te houden dat er zoveel verschillende merken zijn.

Ja, ik ga ook in het ziekenhuis bevallen - gewoon poliklinisch. Er is gelukkig niets medisch aan de hand maar ik voel me gewoon prettiger bij het idee van een ziekenhuis bevalling. Dit is ons eerste kindje en ik weet echt niet wat ik moet verwachten (en zelfs bij een 2e is iedere bevalling blijkbaar anders). Ik ga ervan uit dat ik geen pijnbestrijding oid wil maar als ik het op dat moment echt niet meer trek dan is het toch een fijn idee dat je in het ziekenhuis bent en het kan nog :)

Ga jij dit keer om medische redenen naar het zh of ook poliklinisch?

Gr,
KC
35wk3dgn

Terug
Bovenaan