LILLYDOO Luiers

<p>Hallo,</p><p>Ik ben nu 34 weken zwanger en ben aan het nadenken over het aanschaffen van luiers. Onze keuze is gevallen op de luiers van Lillydoo. Zijn er mensen die dit ook gebruiken vanaf het begin?</p><p>Ik vind het namelijk ingewikkeld om te bepalen wanneer ik het beste kan beginnen met mijn abonnement en welke maat ik het beste kan nemen. Ik heb namelijk nu nog geen idee wanneer ze word geboren en hoe groot ze zal zijn. </p><p>Je hebt maat 1: 2-3 kilo 246 luiers<br />En maat 2: 3-4 kilo 222 luiers</p><p>Weet iemand hoelang je ongeveer met luiers doet en hoelang je ongeveer maat 1 gebruikt? ik moet kiezen hoevaak je de luiers wil laten bezorgen. 1x per 3 4 of 6 weken</p><p>Iemand tips?</p>

Ik zou even een pak kopen in de supermarkt en dan je abo in laten gaan als de kleine er is. Ik heb er wel eens naar gekeken maar vind het echt heel duur. Daarom nu de Etos huismerk luiers, die vind ik heel fijn. In het begin wilde ik liever geen huismerk, dus had ik pampers. Daar kun je denk ik prima een (klein) pak van kopen?
In het begin gebruikte onze zoon ongeveer 8 luiers per dag. Maat 1 heeft hij best een tijd gebruikt, maar dat verschilt echt per baby. Sommigen zitten er 6 weken in, anderen maar 2. 

hoi
Ik heb met de zwangerdozen had ik 2 pakken maat 1 een van kruitvat en een van pampers voordat die op waren had ik maat 2 nodig die heb ik nog geen maand gebruikt voordat ze in maat 3 zat  en met 8 maanden maat 4 
Dus zou echt niet te veel luiers maat 1 en 2 halen ik heb meer als de helft weer weg moeten geven 

Ik zou ook even afwachten tot je baby geboren is. Dan pas weet je hoe groot je kindje is  En t is best wel een risico om zoverl luiers in 1x te kopen, misschien is je kindje wel allergisch voor dat merk luiers en dat zit jij met dozen vol luiers die je niet gebruikt. Ik werk in de kinderopvang en het gebeurd echt wel vaak dat kleine baby's niet tegen alle merken luiers kunnen.. de billetjes zijn nog zo gevoelig! 
Zelf heb ik 2 dochters. De eerste woog 4400 gram bij geboorte, de tweede 3900 gram. Ze is nu 2 weken oud. Ik had 1 pak luiers maat 1 gekocht en nu zit ze al in maat 2. Bij mijn oudste dochter heb ik maat 1 zelfs nooit gebruikt. Maarja, als je kindje bijvoorbeeld maar 3000 gram weegt, gebruik je maat 1 wel veel. 
Maat 2 dragen ze ongeveer tot ze 2-3 maanden oud zijn (ook weer afhankelijk van hoe groot je kindje is!) Maat 3 + 4 zitten ze wel heeeeel lang in. 
Dus gewoon ff een los pak luiers halen in maat 1 + 2, en pas bestellen als je kindje geboren is!

En in de eerste 2 maanden gebruik je idd zo'n 8-10 luiers per 24 uur, maar dat wordt minder als ze ouder worden! Mijn dochter van 2 jaar gebruikt nu nog maar 3-4 luiers per dag.

Jaah wij gebruiken lillydoo luiers en ben er super enthousiast over ?. Ze zijn prijzig maar super fijn. 
Zowel voor onze dochter die 22 maanden oud is als voor onze zoon die 1 maand oud is.
Zo'n pak doe je in principe een maand mee. Alle dichte pakken kun je terug sturen, dan krijg je je geld terug. Je krijgt altijd een mailtje een aantal dagen voor ze de luiers opsturen en als je dan denkt; ik heb nog genoeg dan pas je de leverdatum gewoon aan (houd er wel rekening mee dat het ongeveer 4 dagen duurt voor je ze in huis hebt), als je de luiers eerder nodig hebt kan dat ook. Ik bestel vaak een proefpakket als ik denk dat de luiers te klein worden. 

Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Koop een klein pakje maat 0/1 of gebruik eerst de luiers uit de gratis pakketten en laat dan pas je abonnement ingaan (of bestel een proefpakket) . Onze zoon is bijvoorbeeld heel fijntjes gebouwd en heeft maat 0 best een tijdje aangehad en maat 1 ook vrij lang. 
En wie weet vind je een van de huismerken wel zo prettig, dat je daarvoor gaat. Wij vinden bijv. de luiers van kruidvat en Lidl erg fijn. Onze zoon kan niet goed tegen Pampers. 

Je kunt bij Lillydoo een proefpakketje luiers en billendoekjes bestellen tegen de verzendkosten. Probeer dat eerst eens uit, voordat je heel veel tegelijk koopt ;) 
Zoals eerder gezegd, je krijgt in de zwangerschaps dozen ook luiers van verschillende merken en misschien krijg je ook wel luiers als kraamcadeau. Je kan dan kijken welk merk je het prettigst vind. 
Ik heb zelf ook de luiers van Lillydoo geprobeerd, vooral omdat ik ze zo’n mooi design vind hebben en omdat ze huidvriendelijk zijn. Maar ik heb hier nog steeds luiers daarvan liggen omdat ik ze totaal niet prettig vind in gebruik. 
Je weet van tevoren ook niet hoe groot/klein je baby is na de geboorte. Mijn dochter bleek, ondanks haar normale gewicht en lengte, best klein te zijn en heeft bijna 2 weken in maat 0 van Pampers gezeten. En deze hadden wij van tevoren niet eens in huis. We zijn toen van alle merken wat gaan proberen, omdat er enorm veel verschil zit in merken qua maten. Pampers maat 1 valt bijvoorbeeld groter dan Kruidvat maat 1.
En m’n dochter Kan absoluut niet tegen de luiers van de Etos. Daar krijgt ze standaard luieruitslag van. En daar hebben we natuurlijk super veel van gekregen ?

Terug
Bovenaan