LILLYDOO Luiers

Je kunt bij Lillydoo een proefpakketje luiers en billendoekjes bestellen tegen de verzendkosten. Probeer dat eerst eens uit, voordat je heel veel tegelijk koopt ;) 
Zoals eerder gezegd, je krijgt in de zwangerschaps dozen ook luiers van verschillende merken en misschien krijg je ook wel luiers als kraamcadeau. Je kan dan kijken welk merk je het prettigst vind. 
Ik heb zelf ook de luiers van Lillydoo geprobeerd, vooral omdat ik ze zo’n mooi design vind hebben en omdat ze huidvriendelijk zijn. Maar ik heb hier nog steeds luiers daarvan liggen omdat ik ze totaal niet prettig vind in gebruik. 
Je weet van tevoren ook niet hoe groot/klein je baby is na de geboorte. Mijn dochter bleek, ondanks haar normale gewicht en lengte, best klein te zijn en heeft bijna 2 weken in maat 0 van Pampers gezeten. En deze hadden wij van tevoren niet eens in huis. We zijn toen van alle merken wat gaan proberen, omdat er enorm veel verschil zit in merken qua maten. Pampers maat 1 valt bijvoorbeeld groter dan Kruidvat maat 1.
En m’n dochter Kan absoluut niet tegen de luiers van de Etos. Daar krijgt ze standaard luieruitslag van. En daar hebben we natuurlijk super veel van gekregen ?

Mijn dochter was 3425 gram maar ze was maar 47 cm en heeft daardoor nog bijna een maand in maat 0 gezeten. Echt even afwachten tot de kleine er is :) 

[quote quote=10234443]Domme vraag misschien, maar hoe weet je of een luier te klein is? Mijn zoonje draagt maat 1 met 4600 gram.[/quote]
Als de plakkers teveel naar de buitenkant gaan en je hem dus bijna niet meer dicht kan plakken. Of als ze snel doorlekken kan het ook tijd zijn voor een maatje groter. Op de verpakking van je luiers staat tot welk gewicht ze gebruikt zouden kunnen worden. 

Dank! Ja afgaand op gewicht kan ik nog maat 1 gebruiken, maar het overlapt met maat 2, dus was in verwarring. Hij is superlang, maar wel slank, dus maat 1 kan nog. 

ik zou vooral de verschillende dozen aanvragen (blije doos, kruidvat pakket, ect), zodat je allerlei proefverpakkingen hebt. Ik had nooit gedacht dat ik maat 0 nodig zou hebben, maar mijn dochter heeft ze toch meer dan een week gedragen en we zijn overgestapt op 1 omdat deze ook wel pasten en maat 0 op was. Pampers maar 1 valt breder/groter dan kruidvat, dus vervolgens toch weer terug op kruidvat 1. Toen ze aan ging komen, kreeg ze heerlijk bolle buik, waardoor pampers weer beter zat. Zoals je leest is het een beetje heen en weer, afhankelijk van wat goed zit/valt. Ik was blij dat ik van alle wat had en vooral niet teveel. Ze heeft nu maatje 2 pampers en hebben van geen enkele maat luiers ‘over’.

Ik wilde die eerst ook incl. Doekjes. Maar het is echt waanzinnig duur. Na super veel geprobeerd te hebben ben ik het meest tevreden over de lidl luiers met de waterwipe doekjes. Voor de luiers naar de lidl en doekjes via bol.com

Terug
Bovenaan