Listeria

A

Anoniem

Guest
Ik las dit zojuist, misschien interessant voor jullie klik

Jane (sept forum)

Bedankt voor de tip, ik zal er zeker op letten!
En ik maar denken, veel vis eten, visolie is gezond voor ons..!!
Wat een gedoe he?

liefs Toetje

Weet je wat ik alleen niet begrijp? Er staat "voorverpakte gerookte vis". Dus zalm en paling enzo. Maar ze hebben het ook over haring. Maar dat wordt toch niet gerookt? Lijkt me niet erg lekker in elk geval... Misschien bedoelen ze die voorverpakte haring zoals je die in de supermarkt kan kopen.

Al dat paniekerige gedoe steeds rond voedsel. verschrikkelijk zeg.
als de vis gewoon bakt, niks aan het handje hoor.
Vis blijft gewoon gezond. We weten zelf ook wel een beetje wat goed en niet goed is voor onszelf toch?
Het is heus niet meteen mis hoor....

nou sjana, blijf jij je haring en gerookte zalm maar bakken dan.. ik kan me alleen niet voorstellen dat dat lekker is!

Jane bedankt voor de tip!

ik zie de paniek niet hoor...............ik weet niet waar jij die wel ziet.

Er staat toch trouwens ook dat het tot 85 graden verhit moet worden en dat die bacterie dan onschadelijk word. Daarbij komt, ik ben nu 31 weken en ik wist wel dat je van Pate niet teveel mocht ivm vitamine A, maar ik wist dus echt niet dat er ook Listeria in kon zitten dus ik dacht ik deel deze info even.

Maar goed, iedereen mag zelf weten wat ie ermee doet.....

Hey mommy,

Heel hard bedankt dat je het er nog eens op zet. Ik weet dat voor sommige meiden dit allemaal vergezocht is, maar kijk in elk goed boek over zwangerschap, en daar staat het ook in. Ik kijk heel hard uit met mijn eten. Al is dat nu wel makkelijker, want het enige dat ik binnenkrijg is danonino yoghurt en croissantjes en droge koekjes, en s avonds een stukje gegrilde kip. Ga nu soep proberen. Maar die bacterie is echt gevaarlijk hoor. En 3%, dat wil zeggen van de honderd pakjes die ze open doen dat er drie een miskraam kunnen en waarschijnlijk zullen veroorzaken. Kom nou meiden, de zorg voor je kindje begint al in je buik hoor. Je hoeft niet obsessief gezond te eten, maar als je weet dat sommige dingen gevaarlijk zijn, dan laat je dat toch.
Maar ja, zoals je zegt mommy, iedereen moet het zelf weten. Ik ben alleen blij dat jij er ons nog eens op wijst

Heel veel knuffels, sita

Al die artikelen over wat je wel of niet mag eten tijdens de zwangerschap, ik wordt er niet goed van.
Ik eet regelmatig haring en  gerookte zalm en zal dit ook blijven eten gedurende mijn zwangerschap.
Op deze manier, door al die onderzoeken  worden zwangeren alleen maar bang gemaakt en mag je op den duur niets meer eten.
Lekker genieten van je vis en je er niet druk om maken!

Liefs Suus

Terug
Bovenaan