Listeria

Ja, ze doen vast onderzoek met als doel om zwangeren bang te maken...........Ze gaan echt geen resultaten verzinnen hoor, ze hebben vast wel wat beters te doen.

Maar iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, je kan het in je opnemen of negeren.

Dag dames

Ik heb wel stiekem moeten lachen hoor, toen ik deze discussie las.
Ik vind dat de gene die het geplaatst heeft gelijk heeft om het te plaaten, maar ik vind dat degene die vinden dat er zoveel commotie om voedsel in de zwangerschap is, ook  gelijk hebben!!
Tegenwoordig mag je inderdaad amper nog wat eten, en bij sommige dingen vind ik dat ook vergezocht.
Over de Listeria heb ik ook het een en ander gelezen, maar dat je geen haring mag eten is onzin.
Zo heb ik dat laatst nog aan mijn verloskundige gevraagd, nadat iemand op dit forum gevraagd had of het mocht.
En haring mag je gewoon eten.
Ik heb het hier dan wel over verse haring, verpakte haring weet ik dus niet!
Dat je haring mag eten is ook gewoon op internet te lezen, even googlen en je hebt antwoord zat!!

Liefs Sarah

Spui ook alleen maar mijn mening, meer niet.
We weten allemaal wel dat er tegenwoordig wel heel veel dingen fout zijn, als dáár allemaal om moet denken heb je geen leven meer. Ik vind het bijna hysterisch worden. Het is namelijk maar vaak 1 op de miljoen,bij wijze van spreken, die getroffen wordt door zo'n bacterie, de kans is dus amper aanwezig.
Een beetje erom denken wat je eet als je zwanger bent vind ik normaal, doe ik ook.
Maar ook de meeste VK lichten je voor, en zeggen er dan ook bij dat de kans klein is dat je besmet raakt. Allicht is ie aanwezig, maar nou   niet om direct paniek te saaien toch?
Misschien reageer ik wat overdreven door mijn hormonen....sta op knappen het is echt niet fijn meer, vind het verschrikkelijk op dit moment om zwanger te zijn!
Groeten van sjana 38,6 weken zwanger

Paniek over wat je eet vind ik ook niet nodig hoor maar er vandert telkens zoveel en dan komen er dingen naar boven die nog niet bekend waren.

Ik heb deze hele zwangerschap dus gewoon pate gegeten, wel maar 1 botherham per dag en ik ben nu 31 weken dus bij mij heeft het ook geen schade opgeleverd. Maar als ik het geweten had dan had ik het gewoon gelaten, vandaar dat ik het gepost had.

Van die hormonen heb ik ook last hoor, ik reageer soms ook wat fel op dingen...  Ik ben pas 31 weken maar begin het ook al goed zat te worden, vooral met die hitte   van de afgelopen dagen. Het hoort erbij, zolang we mekaar maar begrijpen, toch :)

Hoi hoi,

Er staat ook een heel stuk erover in de krant van vandaag.

Liefs Fruit Girl 35 wk en 5 dgn

Goh, wist ik ook niet van die paté.
Heb tijdens mijn eerste zwangerschap (7 jaar geleden) nog lekker paté gegeten met de kerst toen ik met 9 weken zwangerschap  tegen mijn ouders en zus vertelde dat ik zwanger was..
Gezonde zoon gekregen, maar inderdaad nu ik het weet, had ik dit toendertijd niet gegeten.... je kan nooit weten toch??

Terug
Bovenaan