Littekens door waterpokken

Hallo allemaal,

Eind mei heeft mijn zoontje van 3 vreselijk onder de waterpokken gezeten. Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat hij op zijn gezicht er zeker meer dan 200 had. Nu zit zijn hele gezich vol met littekens. Ik kan wel janken als ik hem zie. Hij is voor zijn leven getekend. Ik heb van de huisarts een hormoonzalf gekregen maar als ik dat erop doe wordt zijn gezicht vuurrood. Daar ben ik dan maar mee gestopt. Van een vrouw op de peuterspeelzaal heb ik de tip gekregen om iets te kopen van LaRoche. Dat heb ik gedaan maar ik zie totaal geen verbetering. Weet iemand wat ik moet doen??

Ik hoop een een goede tip!

Groetjes,
Nanda
 
Hoi,
Ons zoontje (2jr10mnd) heeft ook op zijn lijfje aardige littekens van de waterpokken. Het is nu ongeveer 8 weken geleden dat hij ze heeft gehad.
Ik smeer de plekjes in met Calendula zalf van VSM. Maar als iemand nog tips heeft, ik lees graag mee!
Groetjes Marieke
 
hallo,

zelf heb ik goede ervaring met bindwefselzalf   van diodermal. Dat is ook voor oude littekens. Het   is niet   goedkoop, maar het werkt wel.

gr ruth
 
hoi ik heb gehoord dat pure vitamine E creme kan helpen om littekenweefsel sterk te verminderen, volgens mij wel alleen verkrijgbaar via huisarts of apotheek.

groetjes linda

 
Vervelend!
Maar dan waren de waterpokken dus ook ontstoken? Ander houd je er geen littekens aan over.
Mijn zoontje had ook ontstoken waterpokken (niet allemaal, maar wel een boel) ik naar de HA. Die stond wat met zijn handen in zijn zakken te kijken en zei: tja daar is niks aan te doen....twee dagen later ben ik toch maar weer gegaan, want het werder kraters...ik heb wel een afspraak bij de andere HA in de praktijk. die schrok er wel van, en heeft onmiddelijk een speciale zalf uitgeschreven (inmiddels ging er nog meer ontsteken) dit hielp al na 3 dagen! maar ja, op die plekken heeft hij inderdaad littekens.
Maar ze worden in de toekomst echt minder opvallend, tot niet meer zichtbaar hoor (op een enkeling na).
 
Hoi,
Ik heb nog geen ervarng met de waterpokken, maar wel met littekens en bij mij raden ze calendulazalf van weleda aan, hier schijnt een helende werking in te zitten, het lijkt inderdaad wat minder te worden. Succes!
 
Ook zonder ontstekingen kunnen waterpokken echt littekens geven, hoor! Mijn zoon had het best mild, zat er niet helemaal onder, bleef er keurig van af, het jeukte niet en het ging niet ontsteken. En desondanks heeft hij er op zijn gezicht zeker 4 littekens van over gehouden, waarvan er 3 in een soort driehoekje boven zijn neus/ tussen zijn ogen zitten.Echt heel lelijk.
Ik heb vit.E creme gesmeerd die ik nog had van het insmeren van waar ik uitgescheurd was na de bevalling. Dit zou het herstel van littekens bevorderen. Ze zijn alleen nog echt heel erg zichtbaar, helaas. En ik denk dat het ook niet meer weggaat.

Ik ben wat dat betreft voorstander geworden van inenten tgegen waterpokken; het kan zulke lelijke littekens geven!

greet
 
Ja wat een naar gezicht is dat he. Mijn zoon, nu 3,5 jaar, heeft vreselijke waterpokken gehad rond zijn eerste verjaardag. Hij zag er niet uit, ook toen de waterpokken al lang over waren. Ik heb er weinig op gesmeerd, alleen wat vasaline lanette creme als hij een droge huid heeft. Nu, 2,5 jaar later, zijn er nog 2 littekentjes zichtbaar, 1 op zijn wang en 1 op zijn voorhoofd. Die horen gewoon bij hem, maar ze worden geleidelijk minder opvallend.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan