Loek kiest voor Rapley!

Nou ja zeg...!

We zijn al een paar weken bezig met bijvoeden op een lepel, maar Loek doet steeds minder zijn mond open voor de lepel. Laatst gaf ik hem voor de grap een rijstwafel en daar ging zijn mond wagenwijd voor open! Als ik hem een lepel in zijn hand geef, wil hij vooral die lepel in zijn mond, niet degene die ik geef (met fruit/groente/pap). Na enig overpijnzen omdat hij eigenlijk nog te jong is voor Rapley heb ik hem net een stuk banaan gegeven. Na een stukje kapot geknepen te hebben, wat de banaan was erg rijp, heeft hij met mijn hulp diverse stukjes banaan gegeten!
Loek wil rapley, geen fijngeprakte of gemalen dingen... Stukjes! Bij het eerste stukje moest hij een beetje kokhalzen, maar daarna gleed het gewoon zijn keel in! En die mond... gaat wagenwijd open voor een nieuw stuk!
(en dat terijl ik al een paar dagen tevergeefs geprakte banaan probeer te geven.

Net als Loek eigenwijs voor zijn naam koos tijdens de zwangerschap (wij vinden Loek niet de mooiste naam, maar op een of andere manier MOEST die naam het zijn), kiest hij nu voor Rapley!

Haha, wat goed zeg, zo n jochie met een eigen willetje. Ik bent  nu wel benieuwd naar het verhaal achter Loek's naam. Ik vind Loek trouwens wel een hele leuk naam hoor!

Nou, dat wordt lekker rapley-en dus. Ik hoop dat yanick er straks ook zo over denkt, hoewel ik wel vrees dat er iets meer tijd in gaat zitten dan wanneer je zo een prakkie naar binnen kan schuiven.

Ff off topic, maar hoe gaat het nou met jou? Ben  je  al een beetje bijgekomen (of misschien heb  je dit al evrteld in een ander  draadje?)    

groetjes, pauwtje

Hahahaha, wat stoerrrrrrrrr!

Esther doet niets als je iets in haar hand geeft...ze kijkt er naar en gooit het weg, net als haar rammelaar en knisperboekje...

Echt knap hoor, dat je mannetje dat al kan!

En ik ben ook wel heeeeeel benieuwd naar dat verhaal achter Loeks naam!

Groetjes,

Eveline

Wat leuk zeg, wat een eigenwijs mannetje!
Ik ben ook zo benieuwd hoe Sol het eten van vast voedsel gaat vinden, er gaan een hele hoop foto's gemaakt worden denk ik!
Wat krijgt Loek nu verder allemaal voor eten behalve rijstwafel en banaan? Ik moet de  borstvoedingssite nog even doorspitten maar ben benieuwd hoe jij het  verder doet, want hij is eigenlijk nog te jong zei je he? Zit hij dan op schoot of in een stoeltje terwijl hij eet? Knap hoor dat hij het zo lekker vindt! Mag ik trouwens ook vragen waarom je al eerder met bijvoeden bent begonnen? Gewoon uit nieuwsgierigheid... Ik heb soms namelijk het idee dat Sol eigenlijk ook wel graag zou willen, maar ze is net 5 maanden...

@ Eveline, ik moet altijd zo lachen om jou verhalen over Esther! Ze lijkt me echt een heerlijk luister en praat meisje die het verder wel lekker vindt om dingen op een zo makkelijk mogelijke manier te regelen hahaha! Misschien komt het door de manier waarop je het altijd op schrijft maar ik lig telkens in een deuk...

Net als Vera! Die weigert ook geprakt en gepureerd eten. Alles gewoon in de hand wil ze wel! (aardappels, sperciebonen, wortels, rijstwafels enz). Daarom mag ze nu met 6 maand al brood eten met boter van het cb!

Wat een lekkere eigenwijze knul heb je toch!

Ik herkende een paar dingen uit je verhaal en heb Laura net ook maar eens een stuk meloen gegeven en waarempel.... ze at het!

Groetjes Ilona

Leuk zeg, die reacties!

Ik wil alle vragen wel beantwoorden, maar dat moet in etappes... Ben nu al een hoop vergeten!

De naam: Wij hadden een hele lijst met namen, uiteindelijk 10 geselecteerd toen Loek pas 3 mnd in mijn buik zat. 9 mooie, wat apartere namen met 2 lettergrepen, want dat vonden wij het lekkerst in de mond liggen. O.a. Micha, Timo, Roman, Mika, Noah en Liam. En Loek, de vreemde eend in de bijt wb namen. We hebben de namenlijst opzij gelegd voor later om te kiezen. Na de 20 weken echo dacht ik terug aan de lijst en wist alleen nog Loek... Alle andere namen pasten niet meer, maar toch vonden we daar mooiere bij zitten. We hebben tot het einde nog gezocht naar een andere aparte naam, maar Loek moest het zijn!
Heel raar, maar het was gewoon zo!

En Ilona, lachen dat Laura meloen at! Zelf is toch beter, vinden ze. En lekkerder, geloof ik. Prakken is voor baby's!!! Pfuh!

Terug
Bovenaan