logeren?

Hoi Dames, wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Ik ben nu 35 weken zwanger en het gaat allemaal niet zo makkelijk meer. Bekkeninstabiliteit en veel pijn maar daar zal ik niet verder over uitweiden.

Nu zou mn beste vriendin volgende week een paar dagen komen (voor mij zorgen dacht ik) ze woont aan de andere kant van het land en ze kan niet autorijden. Nu stond ze heel enthousiast op mn voicemail dat haar man en zoon haar komen brengen met de auto, en dat die dan ook komen logeren, kunnen ze mij ook nog zwanger zien.

Dat hoeft ze normaal niet eens te vragen maar nu is de situatie anders, ik kan niet meer een heel gezin hier hebben. Ze zei erbij dat ik niks hoef te doen, maar ik kan amper lopen en dat heb ik haar verteld. Dan is het toch logisch dat je niet je hele gezin meemeemt? Of zie ik het verkeerd?

Hoe kan ik het haar vertellen zonder haar teveel te kwetsen? Ik begrijp ook wel dat het fijn is om gebracht te worden, ze moet anders uren in de trein, maar ik zie het niet zitten!

Liefs Andrea
 
Hoi Andrea,

Ik zou het haar eerlijk zeggen. Zo groot is Nederland niet, dus misschien kun je vragen of haar gezin haar niet 's ochtends kan brengen, dan kunnen ze bij jou lunchen, even bijpraten en daarna weer naar huis. Hebben ze jou zwanger gezien en jij zit niet met ze opgescheept. Want ook al hoef je niets te doen, dat doe je automatisch toch in je eigen huis en als dat te zwaar is, gewoon NIET DOEN! Ik ben 39 weken zwanger en veel 'asocialer' sinds ik zwanger ben. Ik vind dat je gewoon even totaal voor jezelf moet mogen kiezen en een goede vriendin zal dat snappen! Bovendien, als dat gezin er gewoon een leuk dagje van maakt met koffie en koek onderweg en MacDonalds op de terugweg, hebben ze nog een leuke autodag ook. Tenminste, ik vond het op die manier nooit erg om met mijn ouders ergens naar toe te gaan, maar juist gezellig, qualitytime.
Dus gewoon even rustig uitleggen. En anders kun je toch ook nog zeggen dat je die drukte geestelijk even niet aankunt nu het zo zwaar is en je toch al zoveel aan je hoofd hebt?

Succes!
 
Eerlijk zijn en zeggen dat je t niet aankunt. Ik heb zelf ook bekkeninstabiliteit (2e zwangerschap) en dat is gewoon zwaar. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik te vaak op mijn tanden gebeten en doorgezet, met als gevolg dat ik nu blijvend last heb. Achteraf zei iedereen: dat had je moeten zeggen!Maar ik weet heel goed dat mensen zich snel afgewezen worden. Er is geen goede manier om t te zeggen, alleen voor haar een goede manier om te reageren. Als ze een echte vriendin is, zal ze t begrijpen. Veel succes!
 
Hoi Andrea,

Ik zou het gewoon aangeven dat dat nu teveel is en dat je dat niet meer trekt. Ik neem aan dat als ze een zoon heeft je best zal begrijpen. Soms helpen subtiele hints niet, maar het gewoon zeggen hoeft niet kwetsend te zijn.

Succes,
Liesbeth (36 w)
 
Als je het niet ziet zitten moet je dat eerlijk zeggen. Anders zit jij je straks dood te irriteren en heb je helemaal niks aan het bezoek gehad. Een paar uur in de trein is overigens echt niet zo'n opgave hoor. Boekie mee, muziekje er bij en je bent er zo.

Als je het niet zo wilt brengen kan je ook zeggen dat je je echt niet goed voelt en de hele boel afblazen.

Ze heeft zelf ook een kindje, dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet zou begrijpen.

Succes ermee.
 
Eh... 'of haar gezin haar niet 's ochtends kan brengen' staat wat raar, ik bedoel dus: of haar gezin haar WEL 's ochtends kan brengen...
 
Ja, ik ben 't met Sam eens.
en anders wel laat in de middag of 's avonds en dan 1 overnachting en 's morgens weer weg. Is 'die hele reis' ook niet voor niets geweest.
Een vriendin snapt dat. Echt.
 
Hoi dames,

dank jullie wel voor t advies, ik heb inmiddels lopen janken omdat ik het zo moeilijk vind om het haar te zeggen. Ik voel me helemaal niet blij. Maar ik heb echt het idee dat als ik tegen mensen zeg dat ik pijn heb dat ze denken:jaja, ik heb je gisteren nog in het dorp gezien, en dat IS ook zo, alleen moet ik voor iedere inspanning nu heel veel rust nemen en dat begrijpen mensen niet. Bijna iedereen reageert na mijn uitleg zo van, o, maar ik kom wel een dagje naar je toe, maar dat helpt nu juist helemaal niet!
 
Terug
Bovenaan