logeren?

Andrea,

Je moet gewoon eerlijk de waarheid vertellen hoor! Als zij een echte vriendin is begrijpt ze dat heus wel. Je hoeft je niet te verantwoorden of naar een goed excuus te zoeken. Je kunt het gewoon nu even niet hebben zoveel mensen in huis... punt.

Dus gewoon bellen en zeggen dat je het hardstikke lief van haar vind, maar dat dit nu gewoon echt even niet gaat.

Voor jezelf opkomen hoor meid! En schijt aan wat een ander denkt.. want hoe je het ook draait, mensen denken toch wel wat ze zelf willen denken.. dus so what?
 
Hai, klinkt misschien stom, maar je kan jezelf ook dwingen om op de bank te blijven zitten. Al begrijp ik je best hoor, ik vond het namelijk ook supermoeilijk toen vriendinnen van me bij mij thuis mijn afwas, en boodschappen kwamen doen omdat ik rust moest houden (had veel te hoge bloeddruk en mocht niets). Om maar niet te spreken over het schoonmaken van de wc of de badkamer!
maar goed, ik zou proberen me niet te druk te maken. en dat ze puur en alleen voor jou komen.
(geen problemen zoeken die er niet zijn)

En maak je niet te druk hoor, je vriendin begrijpt het wel!
 
wees gewoon eerlijk tegen haar,dat kan ze heus wel hebben.Zeg haar dat ook al hoef je niks te doen je echt gewoon te veel vindt al die mensen om je heen!!! een andere keer zijn ze van harte welkom...denk aan je zelf,want als ze straks weg zijn ben jij misschien helemaal over je toeren,niet van de troep maar de drukte!!

sterkte ermee!!!
 
Tja, moeilijk he, die onzichtbare pijn... Ik ken het hoor! Mijn bekken doet het gelukkig weer goed na therapie, maar ik heb buiten mijn zwangerschap last van reuma, dus ik weet hoe het is om pijn te hebben die niemand anders ziet. Toch moet je daar inderdaad 'schijt aan hebben'.

Wat misschien helpt, is haar bellen en eerlijk zeggen dat je erom hebt gehuild, omdat je haar echt niet wil kwetsen, omdat je weet dat ze het goed bedoeld, maar dat je het toch echt even niet aankunt nu (en dat blijkt al uit het feit dat je erom hebt gehuild). Ze zal waarschijnlijk niet boos worden, maar juist schrikken van de stress die dit bij jou teweeg brengt en dat zal haar bedoeling toch echt niet zijn! Tis moeilijk om eerlijk te zijn, maar toch doen hoor!
 
Rustig uitleggen en of ze komen eerder en gaan 's avonds weer naar huis, of ze komt met de trein. Je vriendin is zelf ook moeder, dus zou het moeten snappen. Vind het overigens in dit geval eerlijk gezegd ook een beetje brutaal om aan te kondigen dat je met het hele gezin blijft slapen, vriendin of niet!
Succes!
 
Terug
Bovenaan