logica gezocht

hoi meiden,

Ik zit met een dilemma dat groter en groter wordt in mijn hoofd.
Ik heb mega hooikoorts zit onder de uitslag en mag mijn eigen medicijnen niet slikken.... De huisarts heeft aangeraden geen borstvoeding te geven maar mijn medicijnen weer te slikken zodra de baby geboren is...
Logisch want een gezonde mama geeft een gezond en stabiel gezin. (ik heb nog 2 kinderen) Maar met de zoveelste zalf lijkt de uitslag iets onder controle te zijn. Nog steeds over mijn hele lijf maar minder vurig rood en dus twijfel ik nu wat ik moet doen....doorgaan met mijn huidige medicatie en uitslaghouden maar borstvoeding kunnen geven of betere medicatie gaan slikken en geen borstvoeding geven. Mijn familie is heel makkelijk medicijnen slikken en fles erin maar mijn hoofd en hart willen het niet eens worden...en dan te bedenken dat bij de 1e 2 de borstvoeding mislukt is........... jullie input is gewenst zeer gewenst
 
kun je niet gewoon kijken hoe lang het je wel lukt, zoals je zegt lukte het de 1e 2 keer niet, als het voor jou zo draaglijk is waarom zou je het dan niet eerst proberen, je kunt altijd nog fles geven en wie weet vind je het met je huidige medicatie wel draaglijk.

ik snap je dilemma heel goed hoor, ik heb een beetje hetzelfde met mijn omeprazol, deze slik ik nu niet, maar ik ben wel zat van het maagzuur, maar mag ze waarschijnlijk ook niet gebruiken als ik borstvoeding ga geven, maar ik denk dat ik gewoon ga kijken hoe het loopt en gaat.
 
erg moeilijk hoor om te kiezen.
denk niet dat ik je kan helpen.
blijft natuurlijk geheel eigen keus.
ik heb alle 3 kids bv gegeven en ga daar deze keer toch weer voor. maar als ik er te moe van wordt te chagie van wordt omdat al 3 heb rond lopen ga ik niet te lang door lopen proberen, maar gaat dit kindje gewoon op de fles. al staat dat idee me ook zwaar tegen. maar goed als te moe wordt (me jongste zoontje was 5 tot 6 keer s nachts wakker) en was zelf mega moe moe moe en nog eens moe. daar heb ik niks aan en me man en kids ook niet.
je zal natuurlijk eerst bv kunnen gaan geven en kijken hoe dat verloopt. staat het je tegen dan kun je zo als nog over op de fv. succes met je keuze! misschien andere mama s of aankomende mama s wel ervaring en ideeen hier? die je beter kunnen helpen.
groetjes van mij
 
ja kan het altijd proberen maar je moet doen wat je hart je ingeeft en waar jij je lekker bij voelt en goed voelt ik heb erge eczeem daar kom ik niet van af en zou als ik bevallen ben ook weer beginnen alleen wil ik wel borst voeding proberen te geven en daarna weer verder met me zalf wens je succes en hoop dat je er uit komt met wat jij denkt te willen en kunnen doen jij bent tot slot de gene die het moet doen meid

groetjes tamjoh
 
Tja das is idd erg lastig, ik denk dat ik het ook zou gaan proberen en zou stoppen als het niet haalbaar is. Dan zou ik mezelf achteraf niet afvragen of het niet toch had gekund. Snap je? Maar dat is maar het hoe je in elkaar steekt. Ik kom er altijd liever zelf achter dat iets niet haalbaar is als dat ik het van te voren aanneem dat het zo is. Wie weet doet borstvoeding geven zelfs goed voor je lijf (in combi met die medicijnen dan) dat hoor ik wel vaker.
Maar zelf geen ervaring.
Succes met deze lastige keuze....

Liefs
 
ik heb ook hooikoorts maar ik heb tabletten gekregen die je gewoon mag slikken tijdens je zwangerschap loratadine ze werken binnen een halfuur misschien ook wat voor jou ??
succes
 
Hoi!

Ik heb geen hooikoorts maar wel migraine waavoor ik medicijnen heb die ik dus nu (in de zwangerschap) en tijdens de bv periode niet mag gebruiken. In de praktijk betekent dit dat ik tijdens de zwangerschap niks kan doen tegen de migraine aanvallen (gelukkig heb ik ze minder). Ik heb mijn beide dochters lang bv gegeven (bijna twee jaar). In de beginperiode kon ik dus ook niks slikken (was wel eens moeilijk, soms doorbijten maar ben toch blij dat ik het gedaan heb..) Na een tijdje gaf ik ze nog twee keer per dag borstvoeding. Als ik dan een aanval had kolfde ik melk, gooide dit weg (12 uur lang, staat vaak op de bijsluiter) en gaf de meiden in die tijd gewoon flesvoeding. ZO kon ik toch de aanvallen met mn medicijnen redelijk onder controle houden. Weet natuurlijk niet of dit een optie is voor jou, alleen medicijnen gebruiken als je heel erg last hebt? Of moet je ze echt elke dag?
Ik heb er iig geen spijt van dat ik het zo heb gedaan, soms wel lastig maar ik ben blij dat ik toch zo lang heb kunnen voeden. Sterkte ermee!

Liefs, mvtwee
 
Terug
Bovenaan