logica gezocht

Ik zou ook kijken of het draaglijk voor jezelf is zoals het nu is met die zalf. En dan proberen, mocht het niet lukken kan je alsnog op de fles overstappen.
@kaatje, ik heb juist tijdens mijn zwangerschap van de gynaecoloog omeprazol voorgeschreven gekregen en gebruikt het juist wel tijdens de zwangerschap. Is toch vreemd dat jij het juist niet mag en ik het juist voorgeschreven heb gekregen?
 
hoi hoi,

in mijn vorige zwangerschap had ik het ook. zat van top tot teen onder de uitslag. en mocht mijn medicijnen niet. ik heb ook hooikoorts en ben allergisch voor alles wat los en vast zit.
ik kreeg ook eerst zalf maar dat hielp niks, en ben toen doorgestuurd naar dermatoloog. deze schreef andere zalf voor ( met en zonder hormenen) en lichttherapie. nou kan je echt zeggen dat werkte geweldig. na een week was het al minder en een stuk minder jeuk.
door deze therapie heb ik dus wel de kans gehad om bv te geven en pas toen ik daar mee stopte weer met mijn medicijnen te beginnen.
 
@bianca82 ja ik heb me al vaker verbaasd over dat sommige gewoon omeprazol krijgen terwijl in de bijsluiter toch echt staat dat er te weinig over deze medicatie bekend is in combinatie met zwangerscap en om die reden beter niet gebruikt kan worden, dit zelfde geldt voor borstvoeding. mijn huisarts heeft gezegd dat ik er mee moest stoppen
 
ik zou voor de flesvoeding gaan. Als de borfstvoeding bij de andere toch ook mislukt is, waarom zou je dan gaan tobben?
Ik ben deze keer ook direkt op de fles gegaan omdat bij de andere de borstvoeding ook niet lukte. Ik slik geen medicijnen maar denk dat een moeder zonder pijn voor de baby ook leuker en beter is.
 
tja ik denk dan misschien heel makkelijk... maar stoppen kan altijd. Beginnen niet.

Als jij nu zo twijfelt acht ik de kans redelijk aanwezig dat je straks achteraf misschien spijt gaat krijgen dat je het niet geprobeerd hebt.

Is het nu en na de bevalling draaglijk met die zalf kan je het altijd proberen die bv. Is het ondraaglijk, wil het weer niet met die bv... dan ben je zo gestopt en zou je weer andere medicatie kunnen gaan gebruiken.

Alsnog omdat je spijt hebt beginnen is heel moeilijk en vergt meer moeite, inzet etc als ermee starten om er later mee te stoppen.

Eerdere bv ervaringen hoeven ook niks te zeggen over deze keer. Bij onze oudste ging het ook niet, gestopt na 7 weken en bij de kids erna ging en gaat het wel goed.

Dus tja ik denk dan even heel boerenverstand: probeer het. Is het niks, wordt het niks... dan stop je dan alsnog.
 
Hooikoorts is echt slopend!! Als er geen alternatieven zijn, zou ik voor fv kiezen, jij hebt je energie ook hard nodig dadelijk... Ook omdat he al 2 kids hebt lopen.

Haha k ben hier vlgs mij wel de enige met deze mening...

Sterkte!

 
Ik heb zelf milde vorm van hooikoorts. Eerst werd het ieder jaar erger en nu lijkt het steeds wat af te nemen de klachten. Ik kan me goed voorstellen hoe lastig je klachten zijn en dat in combinatie met zwangerschap - petje af.

borstvoeding is iets heel moois en iedereen weet hoe goed het is. Als het niet gaat - gaat het niet en moet je je vooral er niet schuldig over voelen.

Ik zou het in ieder geval proberen - in ieder geval de eerste week. Vooral de eerste melk is belangrijk voor je kleintje. Dat het eerder niet is gelukt wil niet zeggen dat het nu niet lukt.
Zorg dat je je medicatie in huis hebt zodat je kan beginnen zodra je dit besluit.
Zoals eerder is gezegd stoppen kan altijd met borstvoeding op gang krijgen moet vlak na de bevalling.

Je kinderen hebben baat bij gezonde moeder nogmaals doe wat je kan en voel je niet schuldig over wat niet kan of niet lukt.
 
Terug
Bovenaan