Loopstoel

Mijn schoonouders hadden er trouwens 1 gekocht voor mijn zoontje zonder overleg, ik wilde het echt niet hebben. Uiteindelijk overeen gekomen dat ze m dan als zo’n duwwagentje zouden gebruiken.. en ze hebben het “paneel” zegmaar met dingen waar hij geluid mee kan maken en aan kan draaien eraf gesloopt en op de kinderstoel gezet.. ben ik ook niet echt blij meer maar goed. Ik wilde er zeker van zijn dat ze de loopstoel niet zouden gebruiken als ik er niet bij was. Echt, het is niet voor niets in sommige landen verboden.. en waarom zou je iets aanbieden waarvan je weet dat het slechte gevolgen kan hebben? Ja, het kindje vindt het leuk. Maar het kindje weet niet dat het schadelijk is, en jij als ouder wel, en jij bent dus verantwoordelijk. 

Ik werk op een kinderdagverblijf en daar is een jongetje van 3.5 jaar die vroeger ook veel in zo'n wagentje gezeten heeft. Hij loopt ook op zijn tenen nu en krijgt fysiotherapie. Best triest voor zo'n jong kind. Grote kans dat dat (mede) door dat wagentje komt.
Dus nee, ik ben er niet voor. Ik weet ook zeker dat mijn dochter van 9 maanden het prachtig zou vinden, maar er zijn tal van andere manieren om ze te vermaken of af te leiden. Ik zou hem hooguit 15 minuten per dag gebruiken, meer niet... Maar voor die 15 minuten zou ik het weer onnodig vinden om zo'n ding aan te schaffen, dan kun je ook wel zonder en in plaats daarvan 15 minuten samen buiten spelen op een kleed, wandelen of bellen blazen ofzo... genoeg andere dingen te doen!

Ik werk op een kinderdagverblijf en daar is een jongetje van 3.5 jaar die vroeger ook veel in zo'n wagentje gezeten heeft. Hij loopt ook op zijn tenen nu en krijgt fysiotherapie. Best triest voor zo'n jong kind. Grote kans dat dat (mede) door dat wagentje komt.
Dus nee, ik ben er niet voor. Ik weet ook zeker dat mijn dochter van 9 maanden het prachtig zou vinden, maar er zijn tal van andere manieren om ze te vermaken of af te leiden. Ik zou hem hooguit 15 minuten per dag gebruiken, meer niet... Maar voor die 15 minuten zou ik het weer onnodig vinden om zo'n ding aan te schaffen, dan kun je ook wel zonder en in plaats daarvan 15 minuten samen buiten spelen op een kleed, wandelen of bellen blazen ofzo... genoeg andere dingen te doen!

Wij hebben ook een loopstorl gehad voor onze zoon. Puur voor zijn bewegingsvrijheid. Bij dit soort zaken geldt denk ik: gebruik met mate. Idd niet meer dan 30min per dag. Soms dagen niet omdat t gewoon niet uit kwam. En idd altijd erbij blijven, vooral vanwege drempels en trapgat en dergelijke. Hij vond het erg leuk en heeft geen problemen gehad met ontwikkeling. Hij liep heel netjes los rond 14maand. 

Terug
Bovenaan