Loopstoel

Ten eerste....deze vraag is gericht aan de ouders die wel een loopstoel hebben aangeschaft voor hun kleine!!!

We hebben gisteren een loopstoel voor Duncan (bijna 9 maanden) gekocht, maar hij trekt zijn beentjes omhoog in plaats van op de grond om loopbewegingen te kunnen maken. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over het gebruik van een loopstoel, maar wij hebben gekozen om er toch eentje aan te schaffen zodat hij er een paar minuutjes in kan lopen.
Mijn vraag is: begint het zo, met die loopstoel? Of wordt het waarschijnlijk niks? Is dat bij jullie (degenen die wel een loopstoel hebben aangeschaft) hetzelfde de eerste dagen geweest?
Want ik maak nu wel een beetje zorgen, terwijl ik weet dat ik dat niet moet doen, want alle kinderen zijn anders en elk kind doet het op zijn eigen tempo.........maar hij is al bijna 9 maanden en hij kruipt niet en hij trekt zich niet op etc. etc.
Kan iemand mij geruststellen??

Desi mv Duncan
 
Hoi Desi,

Ik ben moeder van twee jongens en de oudste is nu drie en die kroop pas met 10 maanden en gingen met 12 maanden lopen en dat is allemaal wel erg vroeg wat ze mij toen vertelde,maar mijn oudste zoon heeft ook in een loopstoel gezeten en nu mijn jongste knul van 7 maanden zit er ook in hij trekt zich ook nog niet op maar d at komt wel hij jtijgert ook nog niet maar zijn broer was ook pas 8 maanden.

Maar jij wou weten of dat wel vaker gebeurd dat ze hun voetn optillen en dat deden mijn kinderen dus ook de eerste drie a vier keer dus ik zou me maar niet zoveel zorgen maken en hem er gewoon aan laten wennen dan komt dat vanzelf wel hoor meid.

Ze ontwikkelen zich inderdaad op hun eigen tempo maar zet er maar lekker in zodat ie er aan went en voor je het weet racet die door de hele kamer.

nou veel plezier ermee

veel liefs van lisette
 
Mijn zoontje is 10 maanden en kruipt sinds kort en trekt zich ook nog niet op. Niks om je zorgen over te maken hoor. En die loopstoel daar zal hij nog wel eventjes aan moeten wennen.
 
Desi, mijn Desi kruipt ook nog niet hoor, en ze trekt zich ook nog niet op, ze kan net redelijk zitten, en ze begint nu een beetje te klauteren als ze op je schoot zit, ik neem aan dat het wel goed komt, alles op z'n tijd, dus maak je maar niet teveel zorgen, al die verhalen van kindjes die met zoveel maanden al dit en dat kunnen, gewoon lekker in eigen tempo hoor!!
 
Klopt Anja32, je hebt altijd van die mensen die zeggen van: "kruipt hij nog niet!", hij is wel veelste te laat. De mijne die liep al met zoveel maanden......... Om je dood te ergeren. Maar door jullie reacties ben ik gelukkig gerustgesteld.

Gr Desi
 
Volgens de fysiotherapeut van mijn zoontje hebben ze tot een jaar de tijd om te gaan gaan kruipen. Pas als ze dan nog niet kruipen moet je aan de bel gaan trekken. Dat de meeste kinderen voor een jaar kunnen kruipen geeft mensen dus het idee dat een kind al snel te laat is met kruipen, maar dat is dus helemaal niet zo.
 
Zo DESI!!! Gaat goed he, om zo je vraag te beginnen? Nou ik ben geen moeder maar toch reageer ik hierop!!!! Een paar weken geleden hadden we het hier ook over op het forum! Een loopstoeltje is SLECHT voor je kind!!!
maar ja sommige moeders denken niet aan de ontwikkeling van hun kind! Het gemak gaat voor de ontwikkeling... jeetje wat kan ik ziek worden van dat soort vragen! en dan ook nog zeggen dat het alleen voor moedrs is... bah bah bah....
 
Zeg, tuttebol van hierboven, er staat toch niet dat je moeder moet zijn! De vraag is gesteld aan diegenen die een loopstoeltje hebben! De voor-en tegens van een loopstoeltje kennen we nou wel.

Ga dus lekker even de was doen!
 
Terug
Bovenaan