loopstoel

Ik hoorde vandaag dat de loopstoelen(met die wieltjes eronder) helemaal niet goed zijn voor baby's het is slecht voor de liesen , en heupen , heeft iemand dit ook al gehoord?
Mijn zoon is er namelijk helemaal verzot op maar als het niet goed is voor zijn ontwikkeling dan .....


gr.
 
Hoi,

Er zullen vast een heleboel mama's het niet met me eens zijn.

Maar een loopstoeltje is idd erg slecht. Zowel voor de heupjes maar ook leren ze op een verkeerde manier lopen. Ze lopen vaak o de tenen waardoor ze niet de juiste techniek leren. Het afrollen zeg maar. Dus eerst de hiel en als laatste pas de tenen.

Dit is de lichamelijk kant dan is er ook nog een psygische kant over de ontwikkeling van liggen naar staan dat dat niet voor niets in zoveel stappen gaat.
Op die manier leert een kind de wereld ontdekken in kleine stapjes en wat bij hem past. Nu leert een kind dat nog niet kan staan een de wereld in een heel kort tempo kennen wat problemen kan geven. Met bv eten of slapen ivm verwerking.

Maar hier heb ik zelf mijn twijfels bij dus kijk wat je er van vind en doe zelf wat goed is voor je kind want dat weet alleen jij toch?
Ieder kind is anders iedere ouder is anders en dat is maar goed ook toch.

Groetjes joyce
 
HOi,

Jammer he, mijn zoontje vond het ook zo leuk, maar ik heb het stoeltje ook weggehaald. Het is echt niet goed. Zowel op het cb als de ha hebben dit aangegeven.
 
ik heb het cb vandaag gebeld en die raadde het idd af , hooguit een half uurtje per dag maar liever ook niet.
Ik haal nu de loopstoel weg en hij mag er 1x per week in omdat hij het zo onwijs leuk vind.

gr.sandra
bedankt voor julie reacties ik ben nu een stuk wijzer
 
Tja, schijnt inderdaad erg slecht te zijn voor de ontwikkeling. Later echt gaan lopen door verkeerde manier. Noodzaak leren lopen wegnemen etc. Allemaal gehoord op cb.

Maar de kleine vond het nu eenmaal een erg leuk tijd verdrijf en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens makkelijk vond.

Nu is mijn kleine meisje bijna 11 maanden en loopt al gewoon normaal vanaf de 10 maanden. Dus nee, zij heeft er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Kan me wel voorstellen als het kind er te veel in zit dat het allemaal niet zo goed is.
Maar een halfuurtje tot een uurtje per dag lijkt mij dus geen probleem.

Bij mij stond dat overigens ook als waarschuwing op papieren die bij het loopstoeltje zaten. Dus lijkt me niet echt nodig ze uit de handel te halen. Alleen waarschuwn en laat de rest over aan het gezonde verstand van de ouders zou ik zeggen.

Groetjes Joyce
 
Hoi ,

Ja ik zet hem er ook gewoon nog af en toe in want hij vind het zo leuk en gewoon lopen enzo blijven we toch wel stimuleren.
En eerlijk is eerlijk het is ook wel gewoon ff makkelijk soms.

Ja als er zo een papiertje bij zit dan is het logisch dat ze niet uit de handel worden gehaald , maar omdat wij het showmodel kregen zat er helaas geen papiertje bij dus ik wist hier niks vanaf vandaar dus mijn reactie.

gr.sandra
 
Hallo ik ben moeder van een zoontje van 13 maanden, hij heeft ook een loopstoel gehad. En heeft nergens last van. Ik vind het heel raar dat ze die dingen dan nog verkopen als ze zo slecht zijn. Ten eerste kon mijn zoontje al ergens langs lopen voordat ik hem erin gezet heb. Hij vond het gewoon fijn dat hij zo ook los kon lopen. Ten tweede heb ik hem er nooit heel erg lang in gelaten. Ik vind dat je zelf moet weten of je je kind er in laat lopen. Maar ik wil maar 1 ding zeggen je moet op je eigen gevoel afgaan want het cb zegt wel vaker van die tegendraadse dingen. En eigenlijk alles waar je "te"voor zet is verkeerd.

P.S. na een paar maanden heb ik de stoel weggehaald en sindsdien loopt hij los. Hij heeft veel meer lef gekregen en pakt niet gelijk meer alles vast of laat zich vallen op zijn knietjes en kruipt gauw weer verder.
 
Terug
Bovenaan