loopstoel

hallo!
hier ff een berichtje om alles op te lossen rondom de loopstoeltje......
er is hier een fysiotherapeut geraadpleegd voor een loopstoeltje (het gebruik ervan)
en het mag, ongeveer een half uurtje per dag mits de kleine het leuk vindt.
mijn ukkie, maaike nu 17 maanden, vond die loopauto heerlijk en is vlot met de ontwikkeling. ze heeft geen last gehad met de loopauto. je moet alleen goed opletten dat je kleintje de voetjes op de grond kan zetten zodat ze niet verkeerd gaan lopen, de auto mag niet te hoog/laag staan.

veel plezier, patricia
 

Hoi,

Zelf ben ik alweer zo'n 20 jaar rugpatient en dat is niet fijn kan ik je zeggen. Nu heb ik jarenlang bij een chiropractor gelopen en met hem sprak ik vaak over 'dingen die mensen doen zonder te weten dat het slecht is voor je lichtaam'.  Toen vertelde hij me ook dat ik, mocht ik ooit aan kinderen beginnen (inmiddels 1 dochter, Noa 11mnd) dat ik echt nooit zo'n stoeltje mocht kopen. De ontwikkeling van  de ruggengraat moet zijn tijd hebben. Eerst tilt het kind het hoofdje op en zo wordt de eerste kromming in de nek gevormd. Vervolgens gaat het kind op de rug liggen en rollen. Dan volgt het kruipen waardoor de belangrijkste kromming in de  ruggengraat gevormd wordt. Tenslotte het lopen, als de rug sterk genoeg is en voldoende gevormd. Zet je nu je kind te snel overeind in zo'n stoeltje, dan  sla je dus in wezen een stukje ontwikkeling van de ruggengraat over. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het verhaal klonk mij zeer logisch in de oren! Geen stoeltje gekocht dus voor Noa. Ze is nu 11 maanden en loopt al flink langs de bank, steekt over en stapr parmantig aan de hand. 't Gaat dus allemaal snel genoeg!

Groet,  Heleen  
 
Mijn dochter (nu 16 maand) was helemaal verzot op dat loopstoeletje. Geweldig vond ze het, ze kon natuurlijk ook overal bijkomen en ze kon me toch hard door de kamer sjeesen met dat ding

Ik kreeg toen ook weleens te horen dat het niet goed voor de ontwikkeling zou zijn. Nou hebben wij haar niet de hele dag in dat stoeltje gezet, je moet ze ook de kans geven zichzelf te kunnen ontwikkelen, maar ik denk dat ze wel meer dan een half uur per dag erin zat hoor. Toch bij elkaar wel anderhalf uur denk ik. Maar goed, met 14 maanden ging ze lopen, niets mis mee. Toen ze een jaar werd hebben we hem weggehaald, ze werd er gewoon te groot voor. Het was tot max. 82 centimeter, het werd toen ook te gevaarlijk, ze kon zo naar voren hellen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor, ik heb tenminste nooit gehoord dat een kind er iets aan over heeft gehouden, degene die dat wel weet mag reageren hoor.

Als er hier ooit een tweede mag komen dan zal ik dat stoeltje weer van de vliering afhalen ;-)

 
ik ken kinderen van familie en bekenden die er naar mijn mening toch wel echt veels te veel tijd in door brachten. Maar zelfs die allemaal hebben echt geen ontwikkelingsachterstand of wat dan ook overgehouden aan het stoeltje.

Nu is het bij mij al wel het geval dat ik zelf een aangeboren heup/rug afwijking heb, daarom kleine ook regelmatig daarop gecheckt in het begin. Ben daaromzelf  wel voorzichtiger, maar dat is vooral voorzorg als dat ik echt bang ben dat er iets mee miszou kunnen gaan. Nu met het mooie weer, geniet ze er buiten lekker van hoor. Ideaal kan lekker 'veilig' rondstappen door de tuin.

 
Terug
Bovenaan