Loopstoel!?!?

Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van een loopstoel? Ik hoor verschillende reactie's dat het slecht is voor hun rug en heupen. We waren bij vrienden en die hebben een loopstoel en we deden Olivia er in en ze vond het helemaal geweldig....
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik persoonlijk ben er op tegen. Het is inderdaad niet goed voor heupen, maar een half uur per zou moeten kunnen (heb ik laatst weer ergens gehoord).
Ik vind wel dat je je kind dwingt in een positie waar hij/zij nog helemaal niet aan toe is. Want anders konden ze al lopen, toch??
Het gaat al hard en snel genoeg. Mijn dochter liep al met 8 maanden en Pepijn kan met 7 maanden net 2 weken tijgeren.
Van mij mag hij lekker zijn tempo volgen.
Lopen komt vanzelf.
Nogmaals, dit is mijn mening, doe vooral waar jij je goed bij voelt!

Liefs

De meningen zijn idd erg verdeelt wat betreft een loopstoel mijn oudse zat er met 6 maanden ook wel in die wou graag overal komen en met loopstoel lukte hem dat ook De middelste rolde veel de hele kamer door die vondt het wel een keer leuk maar zat er bijna nooit in een keer achterthuis hooguit Tieme heeft ook een keer in die van mijn zusje gezeten die vondt het ook geweldig maar hij vremaakt zich zo goed al tijgerend over de vloer dat ik die van ons niet uit de schuur haal Ik ben er niet op tegen op die loopstoeltjes als het echt zo slecht zou zijn voor de heupjes zouden ze naar mijn mening allang uit de handel zijn genomen of het leeftijd advies zou zijn begesteld Ze raden je aan om ze er niet meer dan een half uur ofzo in te laten maar dat houden ze toch ook niet vol die kleintjes
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!

ik ben een twijfelaar. ik had de oudste er af en toe wel in want die was erg gefrustreerd en wel er blij als ze dan ergens heen kon. ze liep overigens wel al met een jaar. Mare is al heel snel met alles ze kan sinds deze week kruipen en gisteren ging ze zelf zitten. maar ik denk dat ik haar er ook af en toe wel in ga zetten. maar niet langer dan een kwartier per keer. ik werk op de creche en daar mag het ook. je moet er goed op letten dat ze plat met de voeten op de grond staan. het heeft niet zoveel nadeel voor de heupen. alleen als ze op de tenen moeten staan om te lopen dan kunnen ze spitsvoetjes krijgen. daarom moeten de voeten plat op de grond.

Het is inderdaad slecht. Kindjes hoeven niet hun hele gewicht op de voetjes te dragen en daardoor kunnen ze hun voeten verkeerd (= niet plat) neerzetten. Ook zetten ze zich meestal af ipv een loopbeweging. Ze zijn er gewoon nog niet aan toe zich rechtop voort te bewegen dus ook nog niet doen!

wij hebben er net 1 aangeschaft voor Viviënne. De stoel is vanaf 6 maanden, als het echt zo slecht was zouden ze idd uit de handel gehaald zijn. Ik laat haar er ook niet al te lang in, maar een kwartiertje tot half uurtje per dag vind ik lang zat. Langer zou ze ook niet vol houden.
Maar je moet doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt en wat jij denkt dat goed is voor de kleine.

Hm.. interessant om jullie meningen zo te lezen.

Aqua rent al een tijdje door de hele kamer in haar loopstoel! Ze wurmt zich in alle uithoeken, kan achter de bank langs de hoek in en dan ook in z'n achteruit weer tevoorschijn komen. In Canada is de loopstoel verboden, omdat veel babies ermee van de trap af vallen. Ik heb niets gelezen over heupen of spitsvoetjes. Aquafina is wat langer dan gemiddeld, maar is pas echt begonnen met lopen toen beide voetjes plat op de grond zaten. Voorheen zat ze er meer in om rechtop te spelen.

Je eigen moeder instinct voor jouw kindje is het beste. Aquafina zit bijvoorbeeld al weken rechtop zonder om te vallen en vond staan altijd fijner dan liggen. Ze zette ook al resolute stapjes als ik haar vasthield, dus ook nu in de loper "loopt" ze.. niet afzetten of slepen. Alhoewel, sinds een paar dagen heeft ze door hoe ze heel hard kan rennen om vervolgens haar teentjes over de vloer te laten slepen om af te remmen. Echt een grappig gezicht!

Het klinkt allemaal wel leuk, maar rollen doet Aqua dan weer niet. Ieder kindje groeit op zijn of haar eigen manier en eigen tempo. Zolang je je er goed bij voelt, is alles prima denk ik.

Terug
Bovenaan