Hm.. interessant om jullie meningen zo te lezen.
Aqua rent al een tijdje door de hele kamer in haar loopstoel! Ze wurmt zich in alle uithoeken, kan achter de bank langs de hoek in en dan ook in z'n achteruit weer tevoorschijn komen. In Canada is de loopstoel verboden, omdat veel babies ermee van de trap af vallen. Ik heb niets gelezen over heupen of spitsvoetjes. Aquafina is wat langer dan gemiddeld, maar is pas echt begonnen met lopen toen beide voetjes plat op de grond zaten. Voorheen zat ze er meer in om rechtop te spelen.
Je eigen moeder instinct voor jouw kindje is het beste. Aquafina zit bijvoorbeeld al weken rechtop zonder om te vallen en vond staan altijd fijner dan liggen. Ze zette ook al resolute stapjes als ik haar vasthield, dus ook nu in de loper "loopt" ze.. niet afzetten of slepen. Alhoewel, sinds een paar dagen heeft ze door hoe ze heel hard kan rennen om vervolgens haar teentjes over de vloer te laten slepen om af te remmen. Echt een grappig gezicht!
Het klinkt allemaal wel leuk, maar rollen doet Aqua dan weer niet. Ieder kindje groeit op zijn of haar eigen manier en eigen tempo. Zolang je je er goed bij voelt, is alles prima denk ik.