Loopstoel!?!?

Wij hebben de loopstoel van zolder gehaald, want jaja ik heb er zelf ook in gezeten, en mijn zussen en nichtjes ook. Ik en ook zij, hebben er niets aan over gehouden...
Ik ben geen voor en geen tegenstander. Mijn kleintje zit graag rechtop, maar kan het nog niet zelf, daarentegen moeten we hem goed vasthouden als hij op schoot zit anders wipt hij zo van je schoot af.
Hij zit nu nog sporadisch in de loopstoel, met name tegen de avond (etenstijd) als hij hangerig wordt en op schoot wil, terwijl dat even niet kan. Hij loopt er zelf nog niet in, dus kinderstoel zou voor hem net zo goed kunnen, hij vindt het in ieder geval leuk om er in te zitten. We laten hem er maximaal 10-15 min in zitten. Volgens mij heeft het niet zozeer met heupjes als wel met de ontwikkeling van rompstabiliteit in de rug te maken...

Volgens mij een prima ding, als jij en je kindje er goed bij voelen...

Leuke discussie altijd. Ik ben lekker tegenstrijdig. Ik heb namelijk wel een loopstoeltje staan die ik af en toe gebruik. Maar ik heb bijvoorbeeld niet zo'n buidel waar je je kind in kan hangen op je buik. Dat vind ik te slecht voor de heupen. Dus daar gebruik ik een draagdoek voor.
Ik gebruik het stoeltje alleen als ik hem echt niet meer kan tillen (hij is 10 kilo!). Als ik hem in de box leg dan draait hij op zijn buik en spuugt hij alles eruit. Als ik hem in het wipstoeltje zet dan kukelt hij naar voren. Als ik hem op schoot zet dan wil hij alleen maar springen. Als ik hem op de bank zet dan strekt hij zich en valt hij om. Soms weet ik het gewoon even niet.

Thanks allemaal,

We hebben het stoeltje in huis en Olivia is zo blij als ze er in mag (van ons mag 15 min)De laatste dagen spuugt ze weer veel en in het stoeltje heb ze er denk ik niet zo veel last van. We hebben het zelfde als Suzanne soms weten wij het ook niet meer en als wij haar daar blij mee kunnen maken dan vind ik het goed.
Ze zet mama wel gelijk aan het werk want ze pakt nu alles wat ze kan pakken hihi

nou ik heb er een op de kop weten te tikken. Mare is er helemaal hyper van ze moest even doorkrijgen hoe het werkt. maar nu heeft ze een behoorlijk vaartje en moet je nog uitkijken voor je tenen ook haha!!

Hoi. Ik kan het niet laten om toch ook nog even te reaeren
Want tja... Loopstoeltjes... Zelf ben ik er geen voorstander van, MAAR dat is vooral omdat ze in mijn ogen vaak "verkeerd" gebruikt worden. Het is idd niet goed voor motoriek, rug, heupen en weet ik veel wat ALS ze er hele dagen in zitten. Eventjes kan echt geen kwaad en kan zelfs goed zijn voor de ontwikkeling. Maar bij onze achterburen bijvoorbeeld zie ik steeds het "loopstoel-rampenscenario": moeder vindt het heerlijk dat ze dr handen vrij heeft, zet zoonlief liefst de hele dag in loopstoel en doet zelf waar ze zin in heeft (= niet echt op kind letten). Tuurlijk is dat wel ff lekker, maar als het kereltje met een vaart op de drempels afrijdt hoop ik altijd voor hem dat hij niet al te hard op zijn gezicht gaat en als dat gebeurt dat zijn moeder niet al te hard dingen voor zichzelf aan het doen is...
Zelf hebben we (nog?) geen loopstoel, ik denk dat hij op den duur toch wel gaat lopen als hij daar zin in krijgt ;-)
Dusss, moeders, lekker doen waar je jezelf goed bij voelt (dan doe je het altijd goed, denk ik altijd)

Terug
Bovenaan