loopstoel

op een dag gewoon 10/15 min mag ie erin! en het is idd niet goed voor de heupjes.. maar als je zo kort doet is het niet erg!
en het is gewoon ontzettend leuk om te zien!!

 
Was laatst bij de huisarts voor wat anders en toen vertelde manlief over het succes van de loopstoel, waarop ik zei: dat moet je hem niet zeggen. Waarop de huisarts zegt: Geeft niet hoor, het is nooit bewezen dat het inderdaad kwaad doet, dus gewoon lekker gebruiken die loopstoel! En dus doen we dat zo nu en dan. En inderdaad: wel alles met mate ;-)
 
Mijn zus is fysiotherapeut en zwaar tegen loopstoeltjes. Buiten het feit om datt ze niet goed zijn voor de heupjes, ze leren verkeerd lopen. Bij een aantal kindjes zou dat geen probleem zijn en zullen daarna wel goed leren lopen. Maar een aantal kindjes leerd hierdoor echt verkeerd lopen en dat moeten daarna met therapie goed leren lopen.
De meeste kindjes vinden het helemal super maar dat wil niet zeggen dat het ook goed voor ze is.
Iedereen moet, ook hiermee zelf een keuze maken maar bij ons komt een loopstoeltje er niet in!
 
Hier ook geen loopstoel hoor... ondanks dat veel kindjes het leuk vinden. Mijn mening is dat ze dan te snel leren lopen. lopen, staan enz is helemaal zo jong niet nodig.
Maar 10 min per dag zal geen kwaad kunnen maar het gevaar is dus dat je ziet dat je kindje het leuk vind en dat je hem dan dus vaker gaat gebruiken. Maar meiden die hem wel hebben... let gewoon goed op je kindje en op hun houding.
Het gaat niet om de houding die ze hebben in een draagzak ook hebben bijv maar het steunen en maken van de loop beweging. Voor jonge kindjes is het gewoon niet goed om veel te lopen. Eerst lekker leren kruipen!!! ;)
 
Hier komt de loopstoel er ook niet in hoor. Ik vind het echt een onding. Mij lijkt het niet goed als een kindje nog niet sterk genoeg is om zelfstandig te kunnen staan het dan op deze manier te "moeten".
En ze leren er echt niet eerder lopen door hoor. Onze meid heeft nooit in een loopstoel gezeten, kroop met 7.5 maanden en toen ze 10.5 maanden was liep ze. Ons mannetje is met alles wat langzamer.Hij is nu 1 en loopt overal langs, maar zodra je zijn handje pakt gaat hij op de grond zitten. Het komt wel.

Voor alle meiden die de loopstoel wel gebruiken, let in ieder geval goed op de houding van je kind en laat ze er niet te lang in. Ieder zijn eigen mening
 
Terug
Bovenaan