loopstoeltje wat vinden jullie ervan?

Hallo Dames

iedereen kent vast wel die loopstoeltjes
wieltjes, in hoogte verstelbaar
In alle kleurtjes enzo

Vanaf welke leeftijd vinden jullie deze geschikt?
Zou je die zelf gebruiken?
wat vinden jullie van de voor en nadelen?

Ons Mara is op moment helemaal in de sas met zitten en zelf zitten. ook oefent ze soms met staan bij papa op schoot en dan gaan staan.
kruipen doet ze achteruit en verder gaat het lekker
Nu vindt manlief het wel leuk om haar een loopstoeltje te doen, aangezien ze zo snel ontwikkeld en om haar te stimuleren

Ik heb mijn twijfels want ze leert het toch wel in haar eigen tempo, en ze moet nog vooruit leren kruipen dacht ik zo
toch lijkt het mij ook wel leuk hoor, zo'n stoeltje maar dan kan ze ook overal bij en ik weet niet of ik wel blij mee ben als ze mobieler wordt, he tis me er eentje die van ons

En hoe veilig zijn die dingen? kunnen ze omkiepen?

onze woonkamer is met parket, ruim en geen tafelkleedjes of stopcontacten ofzo waar ze bij kan hoor en ze kan niet naar de gang dus de omgeving is redelijk veilig hoop ik zo

groetjes sabine

hoi hoi,

ik heb eens gehoord dat het voor de rug niet zo goed is die stoeltjes. Kinderen vinden het wel heel leuk en ze kiepen naar ik weet niet snel om, want dan zijn ze er te groot voor.
misschien moet je er nog eens info over inwinnen , ook via internet.

ik ben er niet zo'n voorstander van. Ik zou wachten tot ze goed zitten en dan op zo'n loopauto o.i.d.

groetjes maaike

ps als het tegendeel waar is dan heb ik het verkeerd begrepen.

Oke hier wel een fan van het autostoeltje...
We hebben er 1 gekocht voor Nova en die zat er met 8 maand in en vond het super...Nova kroop al, kon al lang zitten en liep al door de box (vasthoudend) en door het loopstoeltje kreeg ze nog meer vrijheid.

Lasse zit er al in vanaf dat hij 6 maand is...stevig staan (bv tegen de leuning van de bank) deed hij al toen hij 2 maanden was...Hij zit niet te lang in het loopstoeltje maar hij vind het geweldig, rent het hele huis door en kan zo zijn eigen gang gaan.

Ik vind het op mijn beurt weer heerlijk om hem zo zien te genieten en makkelijk dat ik mijn handen dan ff vrij heb.

Onze kinderen mankeert niks aan de heupen (wordt tenslotten gecontroleerd op het cb) het is alleen niet zo dat je ze er de hele dag in moet zetten.
Maar Lasse zit er toch wel 3x 15 tot 30 minuten per dag in.

Dus ja meningen verschillen, mijn vriendinnen hebben allemaal zo'n ding (of gehad) en weet dat ze er allemaal blij mee waren/zijn en geen van deze kinderen hebben het met de heupen...

Dus ja de keuze is aan jezelf natuurlijk...

Wij hebben er naar gekeken, maar vonden ze vrij groot en ook best prijzig. Het is ook maar heel tijdelijk want voor je het weet loopt je kindje. Had het overigens best leuk gevonden, maar ben ook niet heel goed op de hoogte of het slecht is voor rug / heupen.

Hoi DAmes

Nou manlief en Mara hebben hun zin
Gratis: gewoon geleend van vriendin, een leuke ufo

Mara vind de speeltjes geweldig en dat ze kan staan maar word wel boos want ze kan nog niet er mee lopen hahaha

De katten vinden het ook errug interessant

En idd je kind moet er niet de hele dag in, maar ja dat is met alles zo: alles met Mate

Hij is nu net een paar minuten in gebruik dus afwachten maar.
tijd om haar eruit te halen, ze kan niet lopen en is dan heel goed boos, als ze iets beweegt en mama dan kan aanraken is het lachen geblazen pfff pittig ding dat kind van ons. ik had toch verwacht dat een babietje wat rustiger aandeed hihihi

Dank je voor alle reacties
groetjes sabine

Terug
Bovenaan