loopstoeltje wat vinden jullie ervan?

een loopstoeltje gaan ze in zodra ze goed kunnen zitten. de een kan dat al met 4 maanden, die van ons pas met 7 maanden.
met 7 maanden ging ze dus ook pas haar loopstoeltje in.
ze vindt het in 1 woord: geweldig!
het lopen met dat ding heeft aleiyah nog niet uitgevonden, maar de muziekjes, het stuurtje met toeter en het draaiende balletje vindt ze toppie.
het loopwagentje is van topmark. een hele leuke roze.

waarom zou je haar niet in een loopstoeltje zetten?
ja, ze ontwikkelt zich in haar eigen tempo, maar dan moet ze wel stimulans hebben, anders kan ze zich ook niet ontwikkelen en wordt het allemaal maar saai voor haar (ja, zelfs baby's kunnen zich vervelen)

lekker in het loopwagentje laten zitten zou ik zeggen!

en wat betreft je huis: ga op je knien zitten en kijk waar ze bij kan, wat gevaarlijk is. dat moet allemaal weg gehaald worden. nee, je kan niets meer op tasfel laten staan qua drinken enz heb ik het meer over, want als er een fruitschaal ofzo op tafel staat, moet je dat gewoon laten staan ! vanaf nu begint het opvoeden. vanaf nu moet ze gaan leren dat ze niet overal mag aankomen.

ik heb in mijn vensterbank fotolijsten en nepplantjes staan. dat ga ik dus echt niet weg halen! nee, daar mag ze gewoon niet aan zitten!

bij mij is het wel erg opletten nu, ben nu al nathalia (de oudste) an het leren dat ze drinken in het midden van de tafel moet zetten, dat als aleiyah het lopen heeft uitgevonden, ze niet bij drinken kan wat om kan vallen.
stopcontacten zijn hier beveiligd. kabels zijn weggewerkt. dus echt gevaarlijke dingen kan ze niet bij.

geef haar de kans om een nieuwe uitdaging aan te gaan, om weer iets nieuws te ontdekken. ze hangt toch maar in het zitje, er staat dus geen druk op haar heupjes ect dus niks gevaarlijk ofzow.

liefs, do

ik lees nu eigenlijk de reacties pas en zie dat je er 1 hebt :)

maar even voor de andere meiden:
het is niet slecht voor de heupjes en/of rug hoor.
je laat ze er maar een kwartiertje in zitten.
ze hangen in dat ding dus de heupjes worden niet belast.
en als je je kleine er goed in zet (evt als je kleintje veel naar voren leunt een klein kussentje tuzsen hun buik en het loopstoeltje zodat hun rug recht blijft) is er niets aan de hand hoor.

mijn oudst eheeft ook al een paar keer op het frame gestaan (heeft wel gelijk op haar donder gehad van mij) maar omkiepen?/ nee hoor, daar zijn die dingen veelste stevig voor.

mijn oudste heeft er tot een maand of 14 ingezeten. elke keer maar een kwartiertje, en daarna ging ze weer kruipen of zitten of wat dan ook.

en prijzig... je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. die van ons was 10 euro, van marktplaats. hartstikke mooi ding!

liefs, do

liefs, do

hoi dames

ja de prijs kan je zelf bepalen, nieuw 2ehands, aanbieding of lenen

de oudste van mijn vriendin past er niet meer in en haar jongste is 10weken jongere en net begonnen met op de buik liggen dus zolang kan ik hem zeker lenen

ze heeft al ontdekt dat ze erin kan schommelen en begint in beweging te komen, hoe weet ze nog niet echt maar uitproberen lukt al wel
apetrots dat ze het hangmandje van de kat aankon raken, kat snel weg hihihi
ze nemen onderhand wel steeds meer ruimte in beslag in de woonkamer hahaha overal vorlijke kleurtjes van babyspul

nu ze doorheeft dat ze kan staan oefent ze goed, en in het schommelstoeljte gaat ze ookrechtop zitten en dan schommelen met open mond en zo hapt ze naar haar brood, happen naar ppeijnenburg hahaha. ze ontdekt steeds meer en vannacht eindelijk weer een nacht doorgeslapen! voor eerst sinds de topic "aaah wat een vloek vloek nacht"

loopstoeltje is echt GE-WEL-DIG.
Ik heb m in elkaar gezet (raceautovorm) en hij crosst het hele huis door, dat had ik niet verwacht!
hij vindt het geweldig en mama ook haha :)

Terug
Bovenaan