loopstoeltje

Hallo,

Ik heb een vraag vanaf wanneer mogen kinderen in die loopstoeltjes? Weet je wel die dingen op wieltjes dat ze net met de voeten bij de grond kunnen. Onze zoon is nu 9,5 maand en mijn vriend had het erover maar ik vraag mijn eigen toch af of het niet te vroeg is hiervoor. Graag hoor ik jullie meningen
 
Hallo Rianne,

Volgens mij zijn de meningen nogal verdeeld over het gebruik van een loopstoeltje. De voordelen kun je zelf wel verzinnen, maar de tegenstanders zeggen dat het niet zo goed is voor de ontwikkeling van je kindje. Om vooruit te komen zal je kindje met zijn tenen afzetten, en er wordt gezegd dat dit niet bevorderlijk is voor het leren lopen. Bovendien kan het gevaarlijke situaties opleveren als je kindje met zo ´n stoeltje op plekken kan komen waar hij anders nog niet bij zou kunnen, zoals bovenaan de trap (maar daar zijn hekjes voor natuurlijk) of in de buurt van een lage tafel.
Natuurlijk moet je zelf beslissen of je zo ´n ding gaat gebruiken of niet, maar ik wilde dit even vermelden.
Overigens weet ik niet vanaf welke leeftijd ze gebruikt mogen worden, dus een echt antwoord op je vraag is dit niet :)
Mocht je het allemaal onzin vinden wat ik schrijf, vergeet het dan gerust.

groetjes,
Mirjam, mama van Laura

 
Daarnaast wordt geadviseerd om je kind niet langer dan een kwartier per dag in zo'n stoeltje te zetten en dan heb je volgens mij weinig plezier van een dure aanschaf.
 
hoi Rianne,

Een loopstoeltje is inderdaad "slecht" voor de ontwikkeling.
Ook niet zo goed voor het ruggetje en de heupjes ze "staan" dan in een verkeerde houding.
Het wil ook niet zeggen dat kinderen eerder gaan lopen door een loopstoeltje.
Ik heb zo iets van het is niet voor niets dat ze nog niet lopen of staan dat komt wel als ze er geestelijk en lichamelijk aan toe zijn.

Vergeet ook niet dat de wereld voor zo een kleintje heel groot word op eens groter dan eigelijk bij de ontwikkeling past zeg maar.

En over de gevaren over een drempeltje is al snel gevallen.

Maar ja ieder kind is anders en ouders ook dus doe wat je goed lijkt.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Het loopstoeltje hebben we gekregen dus het staat al op zolder en ik ben bekend met het feit dat ze er niet zo lang in mogen zitten. Ik ben toch ook benieuwd naar mensen die het wel gebruiken maar in ieder geval al bedankt voor jullie reacties.
 
Mijn zoontje is nu 4 maanden en af en toe mag hij een kwartiertje erin. Nou ik kan je vertellen hij vindt dit geweldig. Hij loopt mij overal achter na met een grote glimlach om zijn mond.
Als ik hem er weer uit wil halen dan is het ongelooflijk bleren, maar ja hij is nog zo jong. Nu moet ik wel bij vertellen dat mijn zoontje 2 maande voorloopt op zijn leeftijdgenootjes.
Hopelijk heb je hier wat aan groetjes
 
Zeg anoniem hoe weet je eigenlijk wanneer je kind precies voorloopt op zijn ontwikkeling? Doe hij dan alles al wat andere kindjes van 6 maanden doen ofzo? Ik vroeg me dat toch wel af.
 
Hallo Rianne,

Ik heb 'n zoontje van 8 maandjes.
Hij was heel erg snel met zitten, 5 1/2 maand,sinds die tijd mag hij ook wel eens in zijn loopstoeltje zitten.
Hij vind 't ook helemaal geweldig!
Ik denk wel dat 't belangrijk is dat hij goed alleen kan zitten.

Ik zeg altijd,
LUISTER NAAR JE EIGEN GEVOEL!!!!!!

Groetjes.

 
Terug
Bovenaan